mitä teen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana häpeästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana häpeästä

Vieras
Tilanne siis tämä, olen juuri saanut vakituisen työpaikan, olen naimisissa, 2 lasta. eli kaikki olisi hyvin mutta, nyt käynyt vahinko ja olen raskaana. Meillä paljon lainaa ja muutenkin on vähän tulen arka tilanne parisuhteessa joten 3 lapsi ei nyt tähän tilanteeseen olisi sopiva. Haluan kyllä 3 lasta mutta en olisi vielä sitä halunnut.... Mitä voin tehdä?

No eikö toi nyt ole aika selkeä juttu, vähän huterilta tuntuu syyt aborttiin, ei kai niitä lapsia nyt ihan kuukausiaikataulun mukaan tehdäkään...? Eiköhän se parisuhdekin tule kuntoon yhdeksässä kuukaudessa jos vaan haluaa.

Kasvatat masuasi, saatte vauvan, ja palaat töihin sitten äitiysloman jälkeen jos lainat painaa päälle.
Parisuhde kariutuu tai on kariutumatta, oli vauvaa tai ei, ja samapa se oletko kahden vai kolmen lapsen yh.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kasvatat masuasi, saatte vauvan, ja palaat töihin sitten äitiysloman jälkeen jos lainat painaa päälle.
Parisuhde kariutuu tai on kariutumatta, oli vauvaa tai ei, ja samapa se oletko kahden vai kolmen lapsen yh.

Näin juuri.

Saatte lapsen ja toivottavasti korjaatte odotusaikana parisuhteenne. Jos ette, niin sitten olet kolmen lapsen yh, mutta onko se yhtään pahempi kuin kahden lapsen yh?!

Raskausaika on niin pitkä, että kyllä siinä ehtii parisuhde korjautuakin, jos tosin mennä huonommaksikin. Mutta jos on vakituinen työsuhde jo nyt, ehtii saada ihan hyvät äitiyspäivärahat. Pistät nyt vähän jemmaan äitiyslomaa varten. Enemmän se yleensä kaduttaa se hankkimaton lapsi kuin ne hankitut. Elämässä ei kaikki mene aina niin kuin suunnittelee, mutta asioilla on taipumus järjestyä...

Olisit miettinyt vähän aiemmin. Parisuhteessa elävä varsinkaan kun ei vahingossa voi raskautua,kyllä aikuiset ihmiset tietää kuinka raskaaksi tullaan ja kuinka ollaan tulematta. Myötänolottaa lukea tällaista.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana häpeästä:
Tilanne siis tämä, olen juuri saanut vakituisen työpaikan, olen naimisissa, 2 lasta. eli kaikki olisi hyvin mutta, nyt käynyt vahinko ja olen raskaana. Meillä paljon lainaa ja muutenkin on vähän tulen arka tilanne parisuhteessa joten 3 lapsi ei nyt tähän tilanteeseen olisi sopiva. Haluan kyllä 3 lasta mutta en olisi vielä sitä halunnut.... Mitä voin tehdä?

Eikähän se ole siun ja miehes asia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Olisit miettinyt vähän aiemmin. Parisuhteessa elävä varsinkaan kun ei vahingossa voi raskautua,kyllä aikuiset ihmiset tietää kuinka raskaaksi tullaan ja kuinka ollaan tulematta. Myötänolottaa lukea tällaista.

Jos ehkäisy pettää, niin onhan silloin vahinkoraskaus kyseessä.
Harva parisuhteessa elävä kun esim. ottaisi kierukkaa jos ei olettaisi sen ehkäisevänkin jotain :whistle: , ja seksi kaiketi on osa aikuisten ihmisten välistä parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:

Jos ehkäisy pettää, niin onhan silloin vahinkoraskaus kyseessä.
Harva parisuhteessa elävä kun esim. ottaisi kierukkaa jos ei olettaisi sen ehkäisevänkin jotain :whistle: , ja seksi kaiketi on osa aikuisten ihmisten välistä parisuhdetta.

Totta turiset.Aikuisuuteen kuuluu myös vastuun kantaminen teoistaan ja niiden seurauksista.Abortti on vastuun pakenemista.