Mitä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vain rakkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vain rakkaus

Vieras
Psykologilleko puhumaan vai soitanko kyseiselle henkilölle: ajattelen ja ikävöin jatkuvasti entistä miestä. Joka yö näen unta hänestä. Erosta jo viisi vuotta, rakastan aina häntä. Molemmilla uusi suhde ja lapset. Asutaan eri paikkakunnilla, eikä koskaan tavata. Toivon vain, että hän joskus eroaisi ja ottaisi yhteyyttä. Miltähän hänestä tuntuisi jos vaan ottaisin yhteyttä ja tunnustaisin asiat. Minä jätin hänet tuolloin viisi vuotta sitten ja hän vannoi ikuista rakkautta.

Turha katua! Älä ainakaan mene hänen ja nykyisen puolisonsa perhettä hajottamaan!

Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmiset eroaa nykyisin liian helposti ja tämä vain vahvistaa tätä ajatustani.....

Myöhäistä sotkea enään kuvioita kun molemmilla perheet. Ajattele lapsia.. Olisit vähän aiemmin herännt kaipuuseesi.. Nyt on myöhäistä ja turhaan sotket eksäsi päätä ja mahdollisesti pilaat monen sivullisen elämän (nykyisten kumppanien ja etenkin lapsien).

Sitä paitsi jos soitat ja palaatte yhteen, mitä jos sitten kohta huomaat taas tehneesi virheen ja nykyinen olisikin ollut sinulle se oikea..

Elä sitä elämää jossa nyt olet, äläkä haikaile menetettyä. Ei se kuitenkaan enää samanlaista olisi. Siinä on viisi vuotta välissä, joissa on kerinnyt molemmille kertyä elämänkokemusta, jota ei nuin vain pois pyyhitä.

Mene mieluummin psykologille. Omien sanojesi mukaan hajotit entisen perheesi -nyt olisit valmis tekemään saman kahdelle perheelle ja mitään takeita ei ole siitä, että onnistuisit parisuhteessa entisen puolisosi kanssa. Ei ole mitään entistä pistettä,johon palata -koko ympäristö on ympärillänne muuttunut ja nähtävästi tarvitset ulkopuolista apua ymmärtämään ja käsittelemään erosi läpi.

Voimia.

olen herännyt tähän jo heti! Luulin voivani oppia rakastamaan nykyistä ja unihtaa entisen, mutta ei. Ei se tietenkään olisi samaa, mutta hän on ainut mies jonka kanssa haluan olla ja jota rakastan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pelkään aiheuttavani soitolla pahaa hänen suhteeseensa, jos se onkin hyvä ja hän tyytyväinen elämäänsä. Olisko tekstari parempi..tai soitto työaikana?

Lopeta oikeasti tuollaisen miettiminen ja hae apua itsellesi.

joo tekstari onkin aina hyvä ja aikuinen vaihtoehto..

soita ihan rohkeasti ja kysy vaikka mitä kuuluu. miten hänellä menee ym. ihan ystävällisesti ja tuttavallisesti.

etkä ekana tunnusta ikuista rakkauttas.. todella törkeää oliskin että sotkisit hänen parisuhteensa jos se on hänelle vaikka onnellisempi kuin sun kanssas. mutta jos hän alkaa tilittää kaipuutaan suhun tms. niin sitten onkin toinen asia. sittenkin asiat tulis hoitaa avoimesti eikä millään salasuhteilla. en kyllä itse hyväksyis mitään suhteenrikkomisia mitenkään päin.

olen herännyt tähän jo heti! Luulin voivani oppia rakastamaan nykyistä ja unihtaa entisen, mutta ei. Ei se tietenkään olisi samaa, mutta hän on ainut mies jonka kanssa haluan olla ja jota rakastan.

Enpä usko, että exäsi maailma pyörii ympärilläsi. Joudut nyt käymään itse läpi saman kärsimyksen, jonka aikanaan aiheutit exällesi. Eiköhän exäsi ole jo suhteenne käsitellyt.

Ei kai ole liian helposti erottu, jos nykyisen kanssa paskaa, enkä ole koskaan häntä rakastanut kuin ex:ää?

Kuule varmaan tarkoitettiin, että miksi olet ylipäätään ex-miehestä alunperin eronnut?

Ettei vaan olis niin, että aika kultaa muistot ja todelliset syyt on nyt vähän päässeet unohtumaan...

Miksi ihmeessä erosit hänestä jos hän kerta on kaikki kaikessa.?

Ettei vain aika kultaisi muistoja..

Kannattaisi puhua tosiaan mieluummin ensin vaikka sitten psykologille ja selvittää asiat itsesi kanssa ennen kuin teet mitään mitä et voi perua..

Ja eroa ensin nykyisestä jos hänen kanssaan on vaikeaa.. Ehkä olisi parasta olla hetki yksin ja selvittää itsensä kanssa asioita ennen kuin hyppiä suin päin suhteesta toiseen ja taas takaisin...

No mistäs voin hakea sitä apua? Asiasta olen kyllä ystävillenikin puhunut. Asia jatkuvasti mielessä, en voi keskittyä mihinkään.

Onko terveyskeskuksessanne psykologia? Seurakunnan/jonkun muun yhteisön eroryhmä? Yksityinen?

Voihan se olla noinkin. Mutta tieto siitä voisi auttaa minuakin eteenpäin.

Jätitkö aikanaan miehesi tämän nykyisen kumppanisi vuoksi? Suosittelisin lämpimästi sinulle elämään ensin nykyisen suhteesi loppuun. Ei oikeasti ole mitään järkeä lähteä petaamaan itsellesi entisen kanssa uutta suhdetta ja tehdä sen perusteella niin monen elämään vaikuttavia ratkaisuja. Ota nyt vastuu aiemman elämäsi ratkaisuista.

Ei kai ole liian helposti erottu, jos nykyisen kanssa paskaa, enkä ole koskaan häntä rakastanut kuin ex:ää?

Miksi et panosta nykyisen suhteesi korjaamiseen jo lapsienkin vuoksi? Ja miksi vertaat miehiä? Et ole elänyt lapsiarkea exäsi kanssa -osittain tunnut takertuneen johonkin sellaiseen, mitä enää et millään takaisin saa.

No oikeasti tuo on ihan sinun oma päätöksesi, miten asiassa etenet. Kuuntele vaistoasi, mutta varaudu siihen, että voit saada pahasti takkiisi ja aiheuttaa valtavan paljon mielipahaakin niin itsellesi kuin muillekin. Jaksamista tunnemylläkässä.

Yhteistyössä