Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitisä lapsia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitisä lapsia.

Vieras
4v tyttäreni ei suostu syömään tekemääni hyvää kukkakaalikeittoa, vaan on istunut koko päivän keittiön pöydän ääressä ruokalautanen edessään syömättä keittoa. Nyt tyttö itkee ja valittaa että hänen pitäisi päästä vessaan mutta sinne hän ei pääse ennenkuin on syönyt keittonsa.

Kiva provo! meillä isä oli tosi tarkka tuon syömisen kanssa ja aina piti syödä lautanen tyhjäksi ja kuinkahan monta kertaa istuin useita tunteja jonkun herkkusienikeiton kanssa pöydässä. Tuloksena: olen hyvin nirso, enkä todellakaan syö mitä tahansa.

Ja vaikka se sinun mielestäsi on hyvää, ei se tarkoita että lapsenkin mielestä on.
Jos ei selkeesti tykkää ruuasta, niin en pakottaisi syömään. Kehottaisin syömään edes salaatin ja ronkkimaan sen mitä voi syödä sitten. Pakottaminen ei ole ratkaisu syömisongelmaan. Päinvastoin, siitä voi tulla vanhemmalla iällä suurempi ongelma...

myös minä olen lapsena usein joutunu istumaan iltaan saakka keittolautanen nokan eessä pöydässä, enkä vileä aikuisenakaan suostu syömään kyseisiä ruokia.Maistaa pitäis kaikkea (vaikka itse en siihenkään lapsena helposti taipunut) mutta jos oikeesti ei vaan tykkää, ni ei voi pakottaakaan, mun mielestäni

Jos tyttö ei suostu syömään keittoaan tänä iltana, laitan sen yöksi jääkaappiin ja huomenna aamiaisella lämmitän sen keiton tytölle aamiaiseksi. Jos tyttö ei suostu syömään sitä aamiaisellakaan, laitan sen takaisin jääkaappin ja tarjoan uudelleen lämmitettynä päivällä. Sitä sitten jatkan kunnes tyttö suostuu syömään keittonsa, mutta sitä ennen hän ei muuta ruokaa saa, ei vaikka hän olisi viikon syömättä. Tätä samaa keinoa käytettiin minuun kun olin lapsi ja minä syön kaikkea mikä on ruokaa, vaikka hapankaalia suklaavanukkaan kanssa.

Et sää voi olla tosissas! Eikö ois parempi tarjota sitä kukkakaalikeittoa sillon ku muillekin, miksei riittäis että tyttö maistaa? Voi vuoden päästä vaikka tykätäkin, tai sitten ei. En ymmärrä miksi pitäisi lasta noin kiduttaa, ei kaikki voi heti kaikesta tykätä!

Jos tää ei oo provo, niin kylläpä on karmeita lasten kasvatus konsteja. Minä muistan joskus istuneeni pitkän tovin silakkalaatikon ääressä. Ja en muuten nyt aikuisena pistä sellaista suuhuni ollenkaan. Kaikkea ruokaa pitää maistaa se pari lusikallista. Kannattaa sit vaihtaa se keitto lautasella uuteen. Saa penska vielä ruokamyrkytyksen kun huoneen lämmössä tuntikausia muhineessa sopassa on pöpöt pitäneet lisääntymisbileet.

Ettekö te tosiaankaan tajua, että lasten kuuluu totella vanhempiaan? Eli jos aikuinen käskee lapsen syömään kaalikeittoa, niin lapsi sitten syö sitä tai pysyy nälässä kunnes suostuu syömään sitä!

[QUOTE="vieras";24754424]Älytöntä provoilla tällaisella asialla.Toivottavasti sinulla ei ole lapsia kuitenkaan jos tällaisia aloituksia jaksaa tehdä...[/QUOTE]

miks tän pitäis olla provo? tunnen tosi elävässä elämässä ap:n toimintaa harjoittavan henkilön. Ymmärrän pointin, mutta itse en kannata tätä tyyliä

Ettekö te tosiaankaan tajua, että lasten kuuluu totella vanhempiaan? Eli jos aikuinen käskee lapsen syömään kaalikeittoa, niin lapsi sitten syö sitä tai pysyy nälässä kunnes suostuu syömään sitä!

Jos aikuinen käskee. Onko syöminen tottelemisasia. Pitääkö lapsen syödä pilaantunutta ruokaa, jos äiti käskee? Tai paskaa... Ei kaikesta voi pitää heti kättelyssä. Et sit aatellu sitoa lasta tuoliin ja syöttää väkisin? Vanhempien kuuluu huolehtia, että lapsilla on turvallinen ja hyvä olla. Koiran kasvatuksessakin on luovuttu nenän painamisesta lattialle lirahtaneeseen lammikkoon. Koirasta tehdään tottelevainen palkitsemalla eikä pieksämällä. Luulis ihmislapsellakin palkitseminen toimivan paremmin kuin pakottaminen.

Kun käytät lapseesi henkistä väkivaltaa!!!
Jos sua on tuollai kohdeltu lapsena, niin piditkö siitä? Miksi koskakt ja jatkat sitä lapsellesi?

Metsään on mennyt sullakin aikanaa vuorovaikutus ja niin menee nytkin lapsesi kanssa. Älä ihmettele vanhana kun kukaan lapsistasi ei tule sua katsomaan saati hoitamaan. Mätäne johkin!

Eli sää sit juot pissaa ja syöt kakkaa kun sun vanhemmat käskee. Jep Jep.
Näinhän lapsia kohdellaan ja alistetaan.

Meillä siis täytyy aina maistaa ruokaa, mutta jos selkeästi ei siitä tykkää, niin ei tarvitse syödä. Mitenkään muuta ruokaa ei kuitenkaan ole tarjolla. Lapsi syö sitten vaikka leivän enemmän sillon. Ja seuraavalla ruokailu kerralla varmasti maistuu ruoka. Todennäköisesti tarjolla meillä olisi samaa ruokaa myös seuraavana päivänä ja joutuisi taas lapsi ruokaa maistamaan.

Vauvoillekin annetaan pikkuisen maistiasia ensin, kunnes tottuvat makuun. Noin 10 kertaa kun maistaa jotain mistä ei tykkää, niin oppii todennäköisesti tykkäämään ruuasta. Itse olen esimerkiksi makukurkkuja näin oppinut syömään aikuisella iällä.

Mutta anna nyt hyvä ihminen lapselle aamulla kuitenkin puuroa tai jotain mitä teillä aamupalalla syödään. Ei lasta nyt tahallaan nälässä saa pitää.

Sano ankarasti, että laske tippa kerrallaan, mutta anna kuivua välissä, niin ei mene tuolista pinta rikki. Jos ei ole aamuun mennessä syönyt gourmee-ateriaansa, niin sano, että joulu on peruttu!