E
epätoivoinen
Vieras
Olen ollut parisuhteessa ns. ensirakkauteni kanssa pian 15 vuotta, joista olemme ollet naimisissa 8 vuotta. Suhteeseemme on mahtunut niin hyviä kuin huonoja aikojakin...rakkautta on ehkä ollut ja naimisiin mentiin, kun oli aika mennä... lapsia on kaksi... Vaimona olen joutunut pyörittämään koko talouden yksin, mies osallistuu vain silloin kun asiasta näkätän jos yleensä silloinkaan. Lapset olen hoitanut lähes yksin (6vuotta). Mittani alkaa olla täynnä ja en jaksaisi enää...olen puhunut pariterapiasta jo vuoden päivät, tuloksetta miehen mielestä siihen ei ole aihetta.kunnes kesällä ilmoitin haluavani eron...mies heräsi halusi lähteä pariterapiaan ja sanoi muuttavansa tapansa...yrittää nyt olla kuin toinen mies. Itseltäni on mennyt tunteet häntä kohtaan, jotenkin inhottaa koko mies ja mielessäni pyörivät kaikki huonot asiat elämämme ajalta, en jaksaisi enää edes yrittäää olen jotenkin niin väsynyt koko touhuun ja pelkään miehen muutoksen olevan silmanlumetta. En tiedä vaikuttaako asiaan, se että tapasin erään miehen kolme kuukautta sitten, jonka kanssa olen jutellut ja varmaankin olen ihastunut häneen on jotenkin saman oloinen kanssani; haaveilee samanlaisista asioista kuin minäkin...(on tuttu vuosien takaa, ei siis vasta tavattu). Hankalaa, en tiedä mitä teen elämälläni: Palatako tyhjään turvalliseen suhteeseen (lasten kannalta parempi vaihtoehto tietenkin), vai katsoa elämää uusin silmin, josko minullekin olisi jotain parempaa tarjolla joko yksin (lasten kanssa) tai mahdollisesti uuden miehen kanssa. Tämänhetkisessä suhteessa tunnen eläväni puolella liekillä, olen jotenkin ns. suljettune häkkiin ja elän mukamas niin hyvää ja turvallista elämää... Hemmetti, että on vaikeaa...Kertoisitteko, miten tässä vois edetä, kiitos