mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihaan miestäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihaan miestäni

Vieras
Paha juttu mutta yhä pahenee. Vihaan miestäni niin että ihoni syöpyy häntä katsellessa..olen lamaantunut ja tärisen raivosta.
Mitä tehdä? Sanotaan että "jätä se"..no olen jättänyt jo. Hän on jättänyt minut. Mutta kaikki on pysähtynyt. Emme seurustele, emme harrasta mitään yhdessä emme nuku vierekkäin.
On hyviä hetkiä mutta käytännössä tekisi mieli nipistää ja lyödä, potkia ja kiukkuilla joka päivä, mutta en kehtaa koska mies ei ole tehnyt mitään pahaa. Tavallinen ilkeä ärsyttävä suomalainen juntti mies. Joka myöskään ei rakasta minua romanttisesti enää. Mikäs siinä. Noita riittää joka paikka täyteen. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Masentaa että piti ryhtyä kimppaan asumaan miehen kanssa. Ja maseentaa että turhaan piti käydä kaikki prosessit läpi päässä ensin rakastua, sitten pettyä ja surra, sitten vihata, sitten vihata enemmän ja lopulta tajuta että tämä oli suuri virhe.
Miten tämän tilan voi enää korjata kun vihaan melkein kaikkia miehiä. Pelkkä ajatus isästäni saa minut kuvotuksen partaalle, oma mies kuvottaa. Ainoastaan tykkään vieraammista miehistä jotka eivät ole vielä osoittaneet luonnettaan koska emme tunne riittävän hyvin.
Ei ole paikkaa minne mennä, ei ihmistä kenelle puhua rehellisesti, koska tällaista asiaa ei voi puhumalla edes kertoa kuinka paljon vituttaa että asun miehen kanssa, tai että olen joskus edes asunut kunhan muutan pois. Joskus huomaan että hyvä että on mies. Jos auto hajoaa tai lamppu särkuu on kiva että on mies. Tai jos olen peloissani. Mihin voi maailmassa mennä ettei joutuisi miehen kanssa kimppaan enää ikinä. Mutta mistä saa seksiä kun nykyään miehetkin haluavat vakavasti seurustella,
jos olen joskus tulevaisuudessa kiinnostunut miehestä, kuinka selitän tälle kiinnostavalla miehelle, että minulla on ollut mies, mutta vihaan häntä, ja että en enää välitä mikä on pettämistä ja mikä on rehellistä, koska mies ei enää kuitenkaan 5 vuoden päästä välitä enää minusta nii miksi pilata oma elämä ja vähäisetkin nautinnot sillä että vieraatkin miehet muka kunnioittavat "perhettä" ja vain kaikki sioista sikaisimmat idiootti ukot olisivat sellaisia jotka eivät välitä. haluaisin pettää että jaksaisin mutta kenen kanssa petän kun kaikki pelkäävät "varattua" naista. Ja ihannoivat parisuhdetta ja luulevat että minulla on surullista, tai että olisi joku mahdollisuus muka parantaa suhde entiselleen, käydä terapiassa ja rakastua uudelleen. Vaikka se olisikin niin en halua, olen tyytyväinen itseeni mutta kaduttaa se moka että piti olla nuori ja tyhmä, miehen pauloissa ja ajatella että mikään ei ole niin tärkeää kun saada oma mies ja muuttaa yhteen. Hyi kuinka onnellisempi olisin ollut jo monta vuotta. Ja ihan sama mikä mies..ei ole sellasita miestä jonka kanssa ei mene sukset ristiin miksi piti luulla että sellaista on pakko kestää jotta saisi muutaman onnen vilahduksen nähdä kerran 10 vuoteen.

No jopas on solmut taas väännetty. Miksi ihmeessä vihaat isääsikin? On ilmeisesti tullut tehtyä loppuun miettimättömiä päätöksiä ihastuksen hurmassaan..

ja nyt kaikki on jo myöhäistä..en voi perua, en voi perääntyä, enkä saa elämättömäksi jo elettyä aikaa.
En saa miehen olemusta iholtani, en saa häntä mielestäni enää koskaan, enkä saa poispyyhittyä sitä ärsyttävää takertuvaa tunnetta että ei voi jättää heikkoa ihmistä yksin..miehet ovat heikkoja.
Itkeekö hän jos jätän kokonaan? Ja miksi jättää kokonaan pitää hänelläkin olla edes yksi kaveri? Joku joka siivoaa ja käy kaupassa ja jolle voi kertoa miten paska elämä on. Kyllä hän jo tietää ettei meistä tule enää "pari"..ja silti hän vain on. Miksi hän ei voi olla järkevämpi? Miksi hänellä ei voi olla jo toinen nainen? Joku joka huolehtisi hänestä joka jaksaisi oikeasti antaa jotain.
Mutta missä minun onneni? Miksi ei voi edes vihata kunnolla vaan pitää samalla nähdä toinen ihmisenä..olisimpa niin yksinkertainen että tämä olisi helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ziva:
No jopas on solmut taas väännetty. Miksi ihmeessä vihaat isääsikin? On ilmeisesti tullut tehtyä loppuun miettimättömiä päätöksiä ihastuksen hurmassaan..

Kyllä vaan. Siksi vihaan isää koska tunnen että hän kasvatti minusta sellaisen että olin pahasti päästäni vialla teini iän jälkeen enkä kyennyt tekemään järkeviä ratkaisuja.
Ja joka kerta kun keskustelen hänen kanssaan, tunnen samanlaista sääliä ja yhtä aikaa vihaa..minusta olen kyllä valinnut aina tietynlaiset miehet isäni takia. jotta saisin jatkaa samaa tuttua kärsimystä mitä lapsena.
Mutta vittu millon se oikein loppuu, nyt olisin kyllä jo varmaan ihan riittävästi katsellut näitä halvatun miehiä jokaiselta eri kantilta.
Huh kun se analyysikin on jo niin selvä, kaikki on varmaan läheisriippuvuudesta maanisdepressioon.
Mutta hitto kun EI KIINNOSTA edes parantua..mikä hätä minullla on koska JOKAINEN on jollain tavalla rikkinäinen, en ole erikoistapaus tällä planeetalla. Olen oppinut selviytymään mutta siinä opetellessa keplostelin itseni kunnon hämähäkinverkkoon ja nyt en pääse pois enää tyylillä.

Mitä teet? No joko jäät suhteeseen tai et jää.

Suosittelen että lähdet tai pistät miehen lähtemään. Ette te vielä ole eronneet, jos asutte saman katon alla. Tommoinen syö sua, koko ajan näät sitä miestä etkä pääse tuntemuksiesi ylitse, luulet olevasi inhimillinen kun jatkat eloa hänen kanssaan. Ei mitään järkeä.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja tee lopultakin kunnon ratkaisu, lähde/pistä mies lähtemään. Ei sulla muuten voi olla uutta tulevaisuutta. Ja turha sun on nyt miettiä noita, että sitten jatkossa uudessa suhteessa yhä kantaisit entisen miehen muistoja ja vihaa. Et voi tietää käykö näin, nyt susta tuntuu siltä, koska viha ja muut negat on päällä.
Asia kerrallaan. Etene asioiden hoidossa ja pistä tuulemaan, irtiotto ensiksi ja sitten omaa aikaa itsellesi ja tulee vapaampaa. Sitten kun tapaat uuden miehen joskus ja sinusta tuntuu että mennyt kummittelee vielä mielessä ja ahdistaa, voit vaikka mennä juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle.

Lähde siitä että voit hoitaa asioita. Nyt olet jotenkin jumittunut. Yhtä jumittunut kuin olet motissa miehen kanssa. Motti auki ja silleeeeee. :)

Kuulostaa siltä että olet eräänlaisen itsenäistymisen alkutaipaleella. Joo, minäkin luulin olevani tosi itsenäinen ja pärjäävä, mutta takerruin mieheen ja kun tämä jätti "romantiikan hiipuessa" olin rikki, palasina, karrelle palanut.

Uskoin että kaikki miehet ovat samaa pas*aa. Että kun suhde on tuore, olet maailman ihanin nainen ja kaikkea, sitten kun arki tulee niin mies alkaa katsella jo vähän muidenkin perään. Ja yhden illan panopuuksi kelpaa melkein koska vaan.

Meillä on ilmeisesti sama tauti. Minä tosin olen päässyt vihassani eteenpäin siten, että vaikka olen miehen kanssa edelleen kaveri, olen rakentanut elämääni päämäärätietoisesti itseäni varten. Ja tietysti täytyy heti tunnustaa, että yksin ihminen kuolee, ihminen on sosiaalinen olento, eikä pärjää ilman ystäviä ja tukijoita.
Itse pääsin parhaiten miehen jättämistä haavoista eteenpäin löytämällä itseni, harrastukset, asunnon perusteellinen siivous, vaatteiden päivittäminen, uuden tyylin löytäminen, kaikki sellainen joka on ainoastaan sinua itseäsi varten. Ja ne auttavat usein erotyössä, kuten myös surutyössä.

Nyt olen päässyt pakonomaisesta halustani saada joku koko ajan rinnalle, ja minulla on pari ystävää. Tajusin sen, etten ollenkaan viihtynyt omissa nahoissani ja yritin täyttää syvää ahdistusta sisälläni toisella ihmisellä. Silloin oikeastaan ihminen kuin ihminen tulee jossain vaiheessa pettämään minut, koska en ollut alkujaankaan tyytyväinen itseeni ja yksinolemiseeni.

Suomeksi sanottuna: ROIKUIN EXÄSSÄNI.

Tiedät itsekin, että se lopulta satuttaa sua jopa enemmän kuin kerralla irti riuhtaisu. Pelkät panojutut puuduttavat lopulta, ja saattavat loppupeleistä viedä enemmän kuin antaa. Ota erätauko ja ole rehellinen itsellesi, oletko oikeasti noin kyynistynyt tuosta suhteesta vai onko tuo vain tapa suojella itseä.

Rakkaus on yksi maailman perustavimmista asioista, ja väitän että sitä me lopulta haemme... Ja muu on vaan korviketta.

Yhteistyössä