Mitä teette arkena ja viikonloppuisin yleensä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abcde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abcde

Vieras

Itselläni on alkanut olee usein tylsää ! Aina sitä samaa rataa. Meillä ei paljon kaveriperheitä ole, joten perheen kesken sitä vain pyöritään yleensä himassa. Arkipäivät menee töissä ja lapset päiväkodissa, mutta vapaa-aikaan ei enää mitään hehkua keksikään. Viikonloput varsinkin tuntuvat todella pitkiltä.

Arkena koulun ja töiden jälkeen aikaa kuluu esim harrastuksissa (pojalla judo ja partio), mies käy salilla jne. Itse lenkkeilen. Yhdessä kyläillään ja käydään esim luistelemassa, hiihtämässä jne. Viikonloppuisin aikalailla samaa rataa. Tosin kyläpaikat on kauempana. Viikonloppuisin vielä jotain "extraa" esim elokuvia, ravintolaa jne.

Ulkoillaan ja touhutaan lasten kanssa (lapset valitsee mitä tehdään).
Käydään mummoloissa ja silloin tällöin kavereiden luona.
Lauantaisin käydään ruokakaupassa.

Ei mekään sen kummempia. Aika kyllä kuluu kuin siivillä.

Kelin salliessa käydään laskettelemassa, mä käyn pari kertaa viikossa uimassa ja mies luistelemassa/pelaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja dolly:
Samaa rataahan nää päivät aina menee, oli sitten arki tai pyhä. Meillä lapset 2v ja 2kk.
Viikonloppuisin tehdään vaan ne samat jutut yhdessä miehen kanssa.

Näin se meilläkin yleensä on. :D Lapset 6v, 3v ja 1v. Joskus käydään retkellä, mummulassa, kaupoilla tai jotain. Joskus sitten käydään syömässä jossain tai jossain tapahtumassa.

Iltaisin on tietty kotihommia: siivousta, pyykkäystä, seuraavan päivän ruoanlaittoa jne. Minä touhuilen ja lapset leikkii, piirtää, askartelee jne. Tietysti leikitään myös yhdessä, ulkoillaan, kyläillään jne.

Viikonloppuisin kotihommien, ulkoilujen jne. lisäksi näen omia kavereita, kyläillään ystäväperheiden luona tai meillä käy vieraita. Joskus käydään leffassa/teatterissa/näyttelyitä katsomassa/syömässä/kylpylässä jne. koko perheen voimin tai sitten mies tai minä lasten kanssa, harvemmin miehen kanssa kaksin. Tykkään myös mm. leipoa, mihin menee aikaa.

Koskaan ei oo vielä ollut tylsää - johtuu osittain siitäkin, että rakastan lukemista. Aina voin siis tarttua kirjaan, jos muuta tekemistä ei ole.

Viikonloppuna käydään yleensä ulkona leikkimässä lasten kanssa kumpanakin päivänä, ja sitten usein mennään shoppailemaan tai kaupungille kahville. Välillä joku tulee kahville tai sitten me mennään jonkun luokse kahville. Viikonloppuna myös siivotaan ja pestään pyykkiä, silitetään viikon paidat jne.

Arkena lapsemme ovat kotihoidossa, joten kotitöitä, leikkimistä ja ulkoilua kuuluu ohjelmaan. Iltaisin olemme kaikki yhdessä jonkun aikaa, lasten nukkumaanmenon jälkeen katselemme usein telkkaria miehen kanssa.

Niin joo ja välillä käydään viikonloppuisin näyttelyissä, SeaLifessa, Hoplopissa tms. paikoissa, mutta just nyt ei oo tullut käytyä niin paljoa kun vauva on vielä niin pieni (2 kk).

syyn tylsistymiselle olevan juuri tuon kavereiden puutteen. Olisi todellakin joskus kiva kyläillä lasten kanssa jodenkin luona, tai sitten viettää iltaa ihan aikuistenkin kesken. Joillekin tuttaville ku ehdottaa joskun jotakin tekemistä niin kenellekään ei ikinä käy. Sukulaisiakaan meillä ei oikein ole, miehen mummon luona tulee joskus kyläiltyä. Lapsemme ovat 2, 4 ja 6-vuotiaita, joten aika paljon on vain heidän ehdoillaan elämistä/harrastamista. Vielä jokin aika sitten en edes mietiskellyt tai kaivannut muuta, mutta nyt kun ei ole enää niin pieniä lapsia aikaa jää enemmän asioiden pohtimiselle ja varmaan sitä elämää alkaa enemmän ajattelemaan kun tulee parin vuoden päästä se 30 vuotta täyteen. .tai jotain..

Meillä arki pyörii samalla tavalla aina, tiettynä päivänä vanhemman lapsen kanssa harrastukseen, sitten parina päivänä mun omat jumpat, miehen uintipäivät.
Nopeasti menee arki, ei illat ole pitkiä kun pääsee töistä viideltä. Iltapuuhat kun aloitetaan jo kahdeksalta, niin ei äiti ehdi arkena paljon mitään.
viikonloput menee samoissa merkeissä hyvin usein. Silloin mä teen kotihommia tosi paljon, siivous, pyykkäys ja silitys. Ulkoilua, askartelua, ruoanlaittoa. Välillä kyläilyjä, ne on harvoin kuitenkin. Kun mummon luona käymistä ei lasketa kyläilyksi, siellä kun käydään vähän väliä.

Välillä sitä toivois erilaista elämää, mutta nyt mennään lasten ja rahapussin ehdoilla. Pienistä asioista syntyy kuitenkin kivoja muistoja, ei aina tartte mitään erilaista tai eksoottista.

Yhteistyössä