Mitä teette pääsiäisenä ja muina 'juhlina'?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vittuuntunut

Vieras
Entä muina 'juhlina' kuten jouluna, äitien- ja isänpäivänä?
Meillä on aina oltava anoppilassa, perusolettamus anopilta ja mieheltä, mitään muuta ei edes mietitäkkään.
En ymmärrä miksi anoppi saa aina tahtonsa läpi ja heillä aina kaikki kokoontuu?Muutenkaan en viihdy siellä kun on niin leväperäistä toimintaa ja jätetään ulkopuoliseksi. Mieskin on opetettu siihen että oma puoliso ei ole mitään, eikä nainen ole arvokas millään tasolla kuin äitinsä, ja että äidin pitää kaikki saada aina tietää ja puuttua asioihin. Jos suhteessa on ongelmia niin anoppi syyttää aina miniää ja käskee että pitäisi esim. puhutteluun lähteä heille. Aikuisten ihmisten.
Kaikesta mitä anoppi tekee pitää olla niin kiitollinen koska vain hänellä on raskasta, hänen selkänahastaan on kaikki (miehen sanoin sanottu) revitty!

Monta pääsiäistä meni niin, että otin äidin oman loman. Mies ja lapset lähtivät sukuloimaan, minä menin kavereiden luo ja luuhasin heidän kanssa kapakoissa, kahviloissa, shoppailin ja tein kaikkea mukavaa.

Nyt ei tuota vauvelia voi jättää, ja olemme kotosalla. Tosin ilman sukua.

Ja mies ei ole sanonut että opetettu, mutta on se manipulointia jolla saadaan oma lapsi 'pelkäämään' että jos ei taivu vanhemman tahtoon tekee jotain..
anoppi kun aina miehelle valittaa kun raskasta töissä, parisuhteensa ongelmatkin valittanut, aina elämä ollut niin raskasta muka..kaikilla muilla helppoa jne.
Mies ei pidä nykyistä perhettään yhtään minään, eikä puolison panosta asioihin, vaikka tällä on ollut oikeasti todella raskasta ja vaikeaa..mutta mikään ei ole äidin voittanutta.
Mitenkä tulevaisuudessa saa omasta pojasta kasvatettua jotain ihan muuta kuin tuollaisen äidin tossukan?Vai onko se sitä ettei kahlitse lasta omilla tunteillaan siihen kuntoon ettei toinen osaa päästää irti terveellä tavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Miksi menet anoppilaan?

Minusta on aika epäreilua mua ja lapsia kohtaan että me sitten istutaan keskenämme kotona että anoppi saa pitää poikansa ja muut lapsensa itseään viihdyttämässä..lapset on pieniä, eikä minulla ole mihinkään rahaa lähteä lomailemaan..

Elämä on tosi harvoin reilua ja siinä vaan pitää se oma paikkansa jotenkin yrittää ottaa... Jos sinua ahdistaa jo etukäteen oikeasti, etkä purppaa tavan vuoksi, niin jää lasten kanssa kotiin ja pitäkää ihan omilla tavoillanne hauskaa ja anna miehesi mennä hauskuttamaan äitiään.

Luultavasti keksit lastesi kanssa monta juttua, joita voitte tehdä ja joiden pohjalta voitte rakentaa teille ihan oman pääsiäisjuhlan... aamupalaksi lettuja ja rahkaa, kävelyä tai hyvä lasten elokuva teille kaikille... jotain mistä juuri te pidätte.

Alkuperäinen kirjoittaja vittuuntunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Miksi menet anoppilaan?

Minusta on aika epäreilua mua ja lapsia kohtaan että me sitten istutaan keskenämme kotona että anoppi saa pitää poikansa ja muut lapsensa itseään viihdyttämässä..lapset on pieniä, eikä minulla ole mihinkään rahaa lähteä lomailemaan..

Se voipi olla epäreilua mutta jos niin vituttaa niin jättäisin menemättä.
Ei se lapsille sen mukavampaa että äiti istuu hampaat "irveessä" siellä.

Mutta jos en mene, mies suuttuu, anoppi suuttuu ja kun anoppi suuttuu menee mieheltä hermot todella pahasti ja alkaa agressiiviseksi. Uhkailee erolla yms. ja monesti äitinsä kannustamana sitten anoppilassa haukutaan ja ihmetellään kun miniä on niin huono ihminen ja sen vikaa kaikki.
En todellakaan viihdy heidän keskuudessaan, kauhean tekopyhiä ja pahoja ihmisiä. Raskaita hetkiä anopilla on joskus ollut, kuten muillakin..mutta niistä jaksaa jauhaa ja sitten mieskin on niin äitinsä perään. Ex-anopillani oli oikasti ollut rankka elämä jne. mutta ikinä ei valittanut niistä marttyyrina ja koettanut kahlita lapsiaan niillä, siihen mieheen ei suhde pelannut mutta anopp oli ihana :) ettei ole kyse siitä kun on anoppi niin ei voi tulla toimeen.