Taas nyppii anoppi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä olen nyt ap muutamia sun aloituksia lukenut ja miettinyt mielessäni että sä taidat täällä joitakin ihmisiä ärsyttää vaikka sanoisit mitä. Nytkin ymmärrän kyllä aivan täysin sua ja itseä ärsyttäisi myös suunnattomasti tuollainen käytös anopilta. Ihmettelen kovasti kun täällä ihmiset vaatii sua vaan joustamaan, etenkin kun tässä tapauksessa tosiaan olitte jo ennakkoon anopin kanssa keskustelleet ja sopineet asioista.

Uskallan väittää että jos aloittaja olisi joku vähemmän mielipiteitä jakava ihminen, niin vastaukset olisivat ihan eri luokkaa...

Juu tiedän, olen melko tottunutkin siihen jo. Joskus mietin myös, että minkälaisia elämänkokemuksia muilla mahtaa tosiaan olla kun käskevät minua joustamaan. Mä joustan varsin monesti, nieleskelen paljon kaikkea ja kun sitten siltikin nostan pääni pystyyn kaikesta paskasta huolimatta niin silloin saan moitetta.

Kyllä mun pojille olen melkein pyhimys! Mitäs pahaa siinä, pitäähän naiset äitiinsä yhteyttä.
Olen miniöiden ja vävyjen kanssa oikein hyvää pataa ja hoidan lapsenlapsia mutta olen kyllä lapsilleni tärkeä.
Tosin kyllähän tuo anopilta tökeröä oli, olisi tarjonnut sen ruoan teille joku toinen päivä että sinäkin pääset.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja siri:
Onko miehesi jotenkin kiistakapulana sinun ja anopin välillä, ts. kummalla on tiukempi ote häneen? Miten hän itse sen ottaa?

On taas hukan unohtanut miten se pitäis ottaa. Aikanaan oli ihan anopin vietävissä vuosikausia, uskoi kaiken paskan mitä anoppi suustaan suolsi. Sitten kerran heitin anopin meiltä pihalle ja sain sen naisen itkemään, tuossa kohtaa mies valitsi minut mieluummin. Tarttis vissiin taasen hiukan ravisuttaa ja katsoa kuinka käy. Ongelmana miehen kohdalla on nyt, että sitä nyppii myös mun yövuorot, toki vuorotyö ja perhe-elämä vaatii mieheltäkin hiukan ja se varmaan tuossa miestä hiertää. On hiukan sellanen passattu yksilö kuitenkin, kultalusikka suussaan syntynyt.

Ihan mielenkiinnosta, miksi se anoppi sinusta paskaa puhuu pojalleen?
Ei tulis mieleenikään alkaa omista miniöistäni paskaa puhua, eikä ole aihettakaan. Onneksi olen saanut ihanat miniät ja vävyt!

Alkuperäinen kirjoittaja yötyöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinko78-:
Itsekkin yötytötä tehneenä,kyllä sitä pari tunnnin unillakin pärjää ja käy anoppilassa syömässä jos ruoan kerta ovat laittaneet..........sullahan vapaat edessä ja nukkua kerkeet myöhemminkin.
miksi tehdään aioista aina niin vaikeita?

Ihan samaa mieltä! Minä lähden vaikka suoraan 12h yövalvomisen jälkeen syömään, jos joku viitsii sen aterian minulle tarjota =). Kyllä aikuinen valvoo 30h ihan kevyesti!!

lueppa ap tämä ja huolella!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, montako tuntia ehdit nukkua ennen kuin olisi pitänyt lähteä anoppilaan?

No kotona olin siinä kahdeksan pintaan, työvuoroni loppuu 7.15 ja aina hiukan venahtaa, pukukopilla menee aikaa ja työmatkaan. Sit kun tulin kotiin niin tyttöni olikin jo hereillä ja mies nukkui. Laitoin tytölle aamupalan, imuroin kun oli suttua, kävin suihkussa ja olin varmaan about klo 10 maissa nukkumassa.

oisit mennyt nukkumaan saman tien ja mies tehnyt aamupalan ja prkl imuroinut ja oistte mennyt syömään koko perhe..........voi hitto että ihmisillä on niiiiiiin vaikeeta nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja anoppi:
Alkuperäinen kirjoittaja siri:
Onko miehesi jotenkin kiistakapulana sinun ja anopin välillä, ts. kummalla on tiukempi ote häneen? Miten hän itse sen ottaa?

On taas hukan unohtanut miten se pitäis ottaa. Aikanaan oli ihan anopin vietävissä vuosikausia, uskoi kaiken paskan mitä anoppi suustaan suolsi. Sitten kerran heitin anopin meiltä pihalle ja sain sen naisen itkemään, tuossa kohtaa mies valitsi minut mieluummin. Tarttis vissiin taasen hiukan ravisuttaa ja katsoa kuinka käy. Ongelmana miehen kohdalla on nyt, että sitä nyppii myös mun yövuorot, toki vuorotyö ja perhe-elämä vaatii mieheltäkin hiukan ja se varmaan tuossa miestä hiertää. On hiukan sellanen passattu yksilö kuitenkin, kultalusikka suussaan syntynyt.

Ihan mielenkiinnosta, miksi se anoppi sinusta paskaa puhuu pojalleen?
Ei tulis mieleenikään alkaa omista miniöistäni paskaa puhua, eikä ole aihettakaan. Onneksi olen saanut ihanat miniät ja vävyt!

Ei ole oikeen vielä näiden 13 vuoden aikana selvinnyt, että miksi se noin tekee. On kuitenkin alusta asti näyttänyt selkeesti ettei välitä välttämättä edes yrittää tulla toimeen. Toki sillä on tapana syyttää lahjoja, mutta kun sit lahjoista pitää antaa hirvee suitsutus kuinka erinomaisen ihanaa olikaan kun just nyt sit häneltä sain jotakin aivan mahtavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja yötyöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinko78-:
Itsekkin yötytötä tehneenä,kyllä sitä pari tunnnin unillakin pärjää ja käy anoppilassa syömässä jos ruoan kerta ovat laittaneet..........sullahan vapaat edessä ja nukkua kerkeet myöhemminkin.
miksi tehdään aioista aina niin vaikeita?

Ihan samaa mieltä! Minä lähden vaikka suoraan 12h yövalvomisen jälkeen syömään, jos joku viitsii sen aterian minulle tarjota =). Kyllä aikuinen valvoo 30h ihan kevyesti!!

lueppa ap tämä ja huolella!

No joo, se on eri asia jos muutenkin saa valmiita sapuskoita paljon jos anoppi asuu vieressä ja yksi lapsi vain.

No ehkäpä tässäkin oli se suurin ja tärkein pointti se et anoppi ei yhtään joustanut ruoka-ajan suhteen vaikka tiesi et ap:llä oli yövuoro takana. Siis oisko toi ollut mahdottomuus jos oiskin ruokailtu vaikka klo 15. Siis jos anoppi olis nyt tämän kerran joustanut. Tai vaikka olis ap:ltä itseltään kysynyt sopiiko jos syödään klo 14 eikä vain ILMOITTANUT et ruoka on sit tuohon ja tuohon aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ehkäpä tässäkin oli se suurin ja tärkein pointti se et anoppi ei yhtään joustanut ruoka-ajan suhteen vaikka tiesi et ap:llä oli yövuoro takana. Siis oisko toi ollut mahdottomuus jos oiskin ruokailtu vaikka klo 15. Siis jos anoppi olis nyt tämän kerran joustanut. Tai vaikka olis ap:ltä itseltään kysynyt sopiiko jos syödään klo 14 eikä vain ILMOITTANUT et ruoka on sit tuohon ja tuohon aikaan.

Ihanaa vieras kuka ikinä lienetkin, ihana ihminen kuitenkin, ymmärrät mitä minä sanon ja vieläpä täydellisesti!

Jos viiden päivän vapaa on alkamassa, niin eiköhän sitä saa kammettua itsensä hereille klo 14 aikoihin... ap haluaa muiden joustavan itsensä suhteen, mutta ei itse anna piiruakaan periksi :)

Mä en todellakaan vääntäytyisi jonnekin anoppilaan tai vanhemmilleni syömään kesken yöunieni (päivätöissä ) joten miksi ihmeessä yötyöläisen pitäisi mennä kesken päiväunien, jotka vastaavat hänellä kuitenkin yöunta? Moniko arvostelijoista olisi valmis menemään jonnekin sukupäivällisille klo 5 aamulla koska "voittehan sitten lomallanne nukkua" (joo, sepä onnistuu hyvin lapsiperheessä )? Heräätte sit vaikka aamulla kolmen aikoihin vääntämään vaatetta itselle ja muksuille, en mä ainakaan ole kyläilykunnossa heti ylösnoustuani.

kuulostaa niiin tutulle. Muitten unien kans kyllä joustetaan, mut ei meidän kersojen |O
Ja kyllä, päiväunet on nukuttava, muuten tuo pienemp kukkuu yön ja viikko-pari on unet sit sekasin, eikä se todellakaan ole kivaa.
Ja tässä nyt tais olla kyseessä et anoppi oli kyselly jo aikasemmin noita vuoroja yms, AP oli kertonu et nukkuu perjantaina, silti anoppi oli soittanu et tulkaa syömään. Vai onkohan mun luetun ymmärtämisessä taas vikaa?

mikäs ihme täälä on ap:tä vastaan? mitä sitä anoppi ylipäätään kyselemään ajoista jos niitä ei ole aikomuskaan ottaa huomioon. jos joku ihminen,on se sitten anoppi tai oma äiti on vuosia ollut vittumainen niin sillon sitä pienimmätkin asiat rupee ottaa päähän oikein kunnolla. en mäkään ny rakasta mun anoppia mutta koitan tulla toimeen miehentakia. ei meillä varsinaista kismaa ole,mutta on ihmisenä sellainen mistä en pidä. jouluna sammui keskenkaiken,vaikka oli ensimmäinen joulu lapsenlapsella. ei kuulemma eronnut lapsuudenjouluista.. en oo senjälkeen käynyt kun ohi mennen. saan supistuksia jos meen sinne..lapset on kuitenkin käyny miehenkanssa ja kait sitä täytyy munkin sinne taas raahautua näytille.

Alkuperäinen kirjoittaja opsin:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, montako tuntia ehdit nukkua ennen kuin olisi pitänyt lähteä anoppilaan?

No kotona olin siinä kahdeksan pintaan, työvuoroni loppuu 7.15 ja aina hiukan venahtaa, pukukopilla menee aikaa ja työmatkaan. Sit kun tulin kotiin niin tyttöni olikin jo hereillä ja mies nukkui. Laitoin tytölle aamupalan, imuroin kun oli suttua, kävin suihkussa ja olin varmaan about klo 10 maissa nukkumassa.

oisit mennyt nukkumaan saman tien ja mies tehnyt aamupalan ja prkl imuroinut ja oistte mennyt syömään koko perhe..........voi hitto että ihmisillä on niiiiiiin vaikeeta nykyään.

Oi, mullakin on sit vaikeeta, mä kun todellakaan saa unta sillä sekunnilla kun astun ovesta sisälle. Iltavuoron jälkeen (kotona noin 20.30) menee pari tuntia ihan jo rauhoittuessa ja puuhaillessa normaaleja iltarutiineja, jos heti menen sänkyyn ei uni joka tapauksessa tule muutamaan tuntiin. Ja jumankauta jos joku tulee imurilla sohimaan kun mä nukun niin saa sekä kone että sen käyttäjä kyytiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Mä en todellakaan vääntäytyisi jonnekin anoppilaan tai vanhemmilleni syömään kesken yöunieni (päivätöissä ) joten miksi ihmeessä yötyöläisen pitäisi mennä kesken päiväunien, jotka vastaavat hänellä kuitenkin yöunta? Moniko arvostelijoista olisi valmis menemään jonnekin sukupäivällisille klo 5 aamulla koska "voittehan sitten lomallanne nukkua" (joo, sepä onnistuu hyvin lapsiperheessä )? Heräätte sit vaikka aamulla kolmen aikoihin vääntämään vaatetta itselle ja muksuille, en mä ainakaan ole kyläilykunnossa heti ylösnoustuani.

Näimpä juuri!

Jos tuo päivä sopi anopille parhaiten, miksi ap ei vain kieltäytynyt kunniasta? Miksi pitää tehdä itsestä iso numero? Todennäköisesti hänellä on anoppi, joka vähän väliä kutsuu syömään, ja avustaa lastensa perheitä taloudellisesti paljon. (johtopäätös vedetty siitä, että ap:lla varaa olla kotona ja opiskella ja silti velaton talo, vaikka on käynyt töissä ehkä vuoden kaksi kolme ja lapsia yksi.)

Jos tuo päivä sopi anopille parhaiten, miksi ap ei vain kieltäytynyt kunniasta? Miksi pitää tehdä itsestä iso numero? Todennäköisesti hänellä on anoppi, joka vähän väliä kutsuu syömään, ja avustaa lastensa perheitä taloudellisesti paljon. (johtopäätös vedetty siitä, että ap:lla varaa olla kotona ja opiskella ja silti velaton talo, vaikka on käynyt töissä ehkä vuoden kaksi kolme ja lapsia yksi.)

Jumankauta, mä olen valinnut nyt väärin. Teillä ilmeisesti mennään anopin kanssa naimisiin, jos se on ainoa tapa saada velaton talo?! Mä kun aina olen kuvitellut että taloudessa on puolisokin, jonka työnteko omalta osaltaan mahdollistaa omaisuuden karttumisen ja toisen opiskelut...

Sitäpaitsi velaton talo maksaa tasan eri verran eri puolella suomea. Talon voi saada jopa 50000 eurolla - ja sen taas on voinut saada jo voittona, jos on myynyt velkaisen osakkeensa sopivaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:

Jumankauta, mä olen valinnut nyt väärin. Teillä ilmeisesti mennään anopin kanssa naimisiin, jos se on ainoa tapa saada velaton talo?! Mä kun aina olen kuvitellut että taloudessa on puolisokin, jonka työnteko omalta osaltaan mahdollistaa omaisuuden karttumisen ja toisen opiskelut...

Sitäpaitsi velaton talo maksaa tasan eri verran eri puolella suomea. Talon voi saada jopa 50000 eurolla - ja sen taas on voinut saada jo voittona, jos on myynyt velkaisen osakkeensa sopivaan aikaan.

Siis: anteeksi, mutta minulla on kuva, että ap on valinnut puolisonsa varakkaasta perheestä, jossa paljon omaisuutta ja rahaa ja lapsia perheineen kutsutaan usein syömään. En siksi ymmärrä, että jos ei yhden kerran pääse, miksi tehdä itsestä numero? Miksi ei voi antaa puolison lapsineen mennä, jos ei itse pääse yhdellä kertaa? Miksi pitää aina haukkua puolisoa ja anoppia ja lapsen opettajaa ja työkavereita ja naapureita ja naapureiden lapsia ja kaikkia ihmisiä, joiden kanssa on tekemisissä, paitsi itse ja oma lapsi on pyhimyksia ?

Ärsyttävä tapaus!Mä olen sen verran ärhäkkä tapaus että anoppikin oppinut sopeutumaan meikäläisetn pelisääntöihin vaikkakin yrittää täällä aina päällepäsmätä kaikessa ja asettuu taloksi hiemen liiankin hyvin kun tulee parin päivän visiiteille.

Miksi ihmeessä anoppi kyseli ap:n työvuoroja ja sitten järjestikin ruuan ap:n työvuorojen kannalta hankalaan aikaan? Eikö hän voinut järjestää ruokaa vaikka klo 17? Ja sitä paitsi, kaikki eivät tosiaankaan pysty nukahtamaan siltä seisomalta kun kotiin tulevat. Raskaan työvuoron jälkeen on myös ihan hyvä varmaan itse rentoutua ennen kuin lähtee kyläilemään. En minäkään viitsi heti suoraan töistä ampaista kylille, vaan lhaluan sen oman ajan rahoittua ja huilahtaa - ja se on muutakin kuin nukkumista. Nämä on varmaan hirveän yksilöllisiä kysymyksiä, että kenelle riittää mikäkin unimäärä ja "orientoituminen" tai palautuminen päivärytmiin yövuorojen jälkeen - varsinkin silloin, jos yövuoroja on ollut useampi peräkkäin.

Yhteistyössä