Mitä tehdä kun 3v lapsi tulee joka yö vanhempien luo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vuoden se on jo nukkunut sisaruksen kanssa samassa huoneessa ja alussa meni hyvin mutta nyt kesästä asti lapsi tulee joka ainoa yö meidän luokse. Joskus kello 2, joskus kello 4, joskus kello 6. Tai jotain siltä väliltä.
Me vanhemmat nukutaan olohuoneessa vuodesohvalla että lapsille riittää oma huone mutta ei se ole kivaa kun tulee aina herättämään. Lapsi sanoo että moi mä tulin nyt tänne ja tulee meidän sänkyyn. Sanon että nyt on yö, mä vien sut takaisin sänkyyn. Sitten vien lapsen takaisin ja nukahdan ja kohta hän on taas meidän huoneessa.. Kuulemma on kivempi nukkua meidän luona. Sisarus sentään pysyy sängyssään ja nukkuu siellä. Toisessa huoneessa on kaksi lasta myös ja nekin pysyy siellä kiltisti. Mutta tämä nuorin... Milloin tää loppuu? Muut lapset ei tehnyt noin.
Olen lahjonut ja kiristänyt mutta ei auta. En haluaisi enää että mua herätetään öisin.

Tilapäistä. Ota lapsi viereen. Voit sanoa että ole siinä hetki ja mene sitten omaan sänkyysi. Todennäköisesti silti nukahdatte molemmat, mutta lapsi pikkuhiljaa kypsyy ajatukseen omasta sängystä.

Kuopus hiippaili 6 vuotiaaksi saakka meidän väliin nukkumaan. Teki sen niin hiljaa, että usein huomasi vasta aamulla herätessä, että taas on tullut väliin nukkumaan.
Kakkonen teki tuota .varmaan samanikäisenä kuin teillä. Hänellä oli patja lattialla, mihin sai tulla, kun ei tuon levottoman nukkujan kanssa pystynyt nukkumaan, milloin heittäytyi päälle kääntyessään, milloin tuli potku leukaan. Yhdessä vaiheessa meidän makkarissa oli pari lasten sänkyä meidän oman sängyn lisäksi

Vuodelaatikko?
Tai lahjo jollakin kunnollisella joka kerta kun pysyy omassa huoneessa?
Tai nukkukaa muutama yö lasten huoneessa? Patja lattialle vaan..
Esitä nukkuvaa kun lapsi tulee herättää?

Yhteistyössä