Mitä tehdä,kun lapsi ei halua nukkua omassa sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksa

Vieras
Miedän 3-v.neiti on ihan yhtäkkiä ruvennut inhoamaan omaa sänkyään..?!Kyseessä on puolipinnis,isin vanha lastensänky,josta on kyllä tähän asti tykännyt..Nukahtaa nyt sitten aina sohvalle ja siitä kannan omaan sänkyyn,herää yöllä ja pitää hakea viereen..Alkaa käydä väsyttäväksi,kun minun pitää aamuisin aikaisin töihinkin lähteä..Hän on meidän nuorimmainen ja nämä iltatuherrukset vaikuttavat muidenkin nukahtamiseen,siksi olen antanut periksi ja otan aina sitten sohvalle..
Voisko johtua painajaisista?Neiti näki viime viiklla parina yönä "harhoja"..Pörriäisiä kuulemma joka paikassa..Oli aivan kauhuissaan sängyssään ja piti hakea viereen.Nyt tämä on jo paha tottumus,että aina pitää sohvalle nukahtaa..Äidin ja isin yhteinen aikakin käy vähiin..
mitä tehdä?Sänky vaihtoon vai huudattamista?

Meillä vajaa 3v alkoi tulemaan meidän väliin pikkuveljen syntymän jälkeen ja koska ei meinata neljä ihmistä mahtua yhteen parisänkyyn mä sain nukuttua ihan törkeän huonosti ja olinkin sitten sen mukaan ihan kamala äksyilijä ja hermokimppu.
Me ratkastiin asia niin että siirrettiin pojan sänky meidän makkariin, puhuttiin että saa nukkua siellä omassa sängyssään kun on kuitenkin lähellä isiä ja äitiä (eikä tartte olla kateellinen veljelle). Toimi aika hyvin, enää ei tule kun ehkä joka viides yö väliin/jalkoihin ja sillonkin siirretään takasin omaan sänkyynsä ja siellä jatkaa sitten tyytyväisenä uniaan.

Auttaisko teillä sängyn siirto teidän makkariin jos mahdollista 8ellei jo oo siellä )?

Yhteistyössä