Mitä tehdä kun on yksinäinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yksin";30661040]Mun elämässä on vain työ, tv ja netti. Muutama kaveri on mutta jos en soita heille niin sitten ei olla ollenkaan yhteydessä.[/QUOTE]

Harmi, että kaverisi eivät soita koskaan sinulle, vaan olette tottuneet siihen käytäntöön, että sinä soitat.

Minä olen yksin, mutta olen sitä omasta vapaasta valinnastani. Tai on minulla yksi mieskaveri ja yksi ystävätär, mutta aika vähän olemme nykyisin tekemisissä. Riittää kun lähettelemme silloin tällöin sähköpostia. Aikoinaan pelattiin vuosikymmeniä vähintään kerran viikossa tennistä, niin siinähän sitä tuli nähtyä. Minkä ikäinen olet? Nuorelle yksinäisyys lienee isompi ongelma, kuin näin vanhalle kuin minä olen: 51 v.

Mitä tehdä? Minusta kivoin tekeminen on jonkinlainen ajatteleminen. Ihmisyyden pohtiminen, ilmiöiden seuraaminen. Nettikeskustelukin on kivaa. Ja tarviiko sitä nyt mitään erityisesti aina tehdä? Minusta ei. Riittää kun on elossa ja suht terve (fyysisesti - psyykkiset sairauteni eivät minua haittaa), ainakin näin vanhemmiten.

Baareista harvemmin löytää kunnollista seuraa..mene teattereihin, kirjastoon, kahviloihin, ala harrastamaan jotain ja muista olla sosiaalinen jos joku ottaa kontaktia hymyile ja katso silmiin siitä se lähtee

[QUOTE="yksin";30661202]Lähdin baariin istumaan. Hetken olen pois sohvalta.[/QUOTE]

Sieltä kai niitä löytää kohtalotovereitaan, jos niitä haluaa etsiä. Tai en tiedä, kun en ole oikeastaan koskaan harrastanut. Tai olen muutaman kerran, kun aikoinaan tunsin itseni yksinäiseksi, mutta tunsin itseni siellä ihmisten keskuudessa sitten vielä yksinäisemmäksi. Nuoruudessa useammin kävin baareissa, mutta ystävieni kanssa. Yksinäisyyshän on pelkkä tunne. Todellisuudessahan meitä on ihan liikaa täällä so. yli 7 mrd. Jos olen tuntenut itseni yksinäiseksi ja halunut hoitaa sitä jollain, niin mm. hyvä kirjallisuus on auttanut. Mutta sen pitää sitten olla hyvää ja ajatuksia antavaa, eikä mitään hömppää.

[QUOTE="jkh";30661207]Baareista harvemmin löytää kunnollista seuraa..mene teattereihin, kirjastoon, kahviloihin, ala harrastamaan jotain ja muista olla sosiaalinen jos joku ottaa kontaktia hymyile ja katso silmiin siitä se lähtee[/QUOTE]

Mä löysin kyllä yhden nykyisistä ystävistäni, eli sen toisen, melko oudolla tavalla. Olin Aurorassa suljetulla osastolla ja mainitsin siitä fb:ssä ja samassa lukiossa 30 vuotta aiemmin ollut henkilö näki fb päivitykseni ja otti yhteyttä ja halus tulla moikkaamaan mua. Ollaan sen jälkeen oltu paljon yhteydessä. Tosin ei nyt enää pariin kolmeen viikkoon, vaikka toki mä hänelle toivotin hyvää ystävän päivää. Me ei oltu lukiossa siis mitään ystäviä. En muista koskaan sanoneeni hänelle mitään. Enkä muistanut edes koko tyyppiä, mutta jostain syystä hän muisti nimeni (ja oli kai sitten Googlaillut).

Teatteriin voin mennä. Siitä on pitkä aika kun kävin siellä. Joskus käyn kahvilassa. Siellä ei koskaan kukaan juttele mulle. Ja olen ujo joka vaikeuttaa juttelun aloittamista.