Mitä tehdä kun poika lyö toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
meillä osaa olla tuo vajaa 2-vuotiaskin aika tulinen,läpsii ja lyö siskoaan..jopa nyrkillä :o
olen ihmetellyt että miten nuin pieni osaa edes lyödä nyrkillä :o :/

Joo, ei ne lapset siihen aina mallia tarvitse. Osaavat ihan itsekin. Valitettavasti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
kai tuo nykyään on normaalia. Ei ennen ollut, kun uskottiin ja oli rajat.

Meillä kyllä on rajat. Mutta jostakin tämä käytös silti tulee. Huolissani olen omasta lapsestani, josko häntä vaivaa jokin tai on muuten paha olla. :/

Asia on kylläkin niin, että omaa pahaa oloa ei saa muihin purkaa. Teet vain selväksi, että muut ihmiset on aivan yhtä arvokkaita kuin omasi, ja hänellä ei ole pienintäkään oikeutta koskea toisiin väkivaltaisessa mielessä.

käsket jonkun toisen mojauttaa takaisin niin että tuntuu, jos hakkaa muita. vie sille naapurin lapselle vasara ja käske lyödä omaasi päähän.

Onpa tämän ohjeen antaja viisas-AIKUINEN!!! Hyvänen aika, sen vielä ymmärtää,että 4v voi toista lyödä,mutta että aikuinen jolla luulisi ymmärrrystä olevan tuollaista voimakasta vihaa tuntee toisen lasta kohtaan EI OLE NORMAALIA.Sinuna menisin psykologin kanssa keskustelemaan omista agressioistasi ja läpikäymättömästä esim. surutyöstä joka näkyisi olevan taustallasi.Sevännäkijänä niin arvelen :).

Alkuperäinen kirjoittaja tätä voi hakata:
HEI ! mulletoi.com oli semmoi potkintatuubi !! :D tällei ensin tuli mieleen.. mutta sillä taitaa olla enempi negatiivista vaikutusta siihen löymiseen sitten

kun pitää löytää varsinaiset syyt siihen käytökseen..

Joo, mäkin veikkaan että tuskin lyö vain lyömisen ilosta. Itse sanoo, ettei tiedä miksi lyö ja lyöminen tuntuu itsestäänkin pahalta. Anteeksipyynnön jälkee kuulemma tulee parempi olo itsellekin.

ei anteeksipyyntö riitä.
väkivaltaiset miehet hakkaavat vaimojaan ja sen jälkeen pyytävät anteeksi.
Teilläkö puhutaan vain oman kullan tunteista eikä muiden.?
ne toiset on yhtä arvokkaita ihmsiiä ja sun kakaralla ei ole mitään oiekutta koskea heihin.

Kuten jo aijempaan viestiin laitoin, olet vieras aika hakoteillä oman vihasi kanssa...se näkyy vastauksistasi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Olipa sekava viesti toi mun äskeinen.. aori :D

ehkäpä tuo mustasukkaisuus ilmenee juuri tuolla käytöksellä. nyt esikoiseen vaan lisää huomiota ehkäpä isä huomioi mutta tahtooko juuri äidin huomiota lisää ? oisko teidän joku yhteinen viikkojuttu kalenterintäytteeksi ? ihan vain kaksin ?

Tää vois olla hyvä juttu. Mitähän sitä keksisi? Monesti kyllä esim. leivotaan yhdessä kun poika siitä tykkää. Ja välillä vien häntä elokuviin tai jonnekin muualle jännään paikkaan ihan vain kahdestaan. Pitää ehkä keksiä lisää tälläistä, niin josko se auttaisi tuohon.

Ja kiitos kun ymmärrät! Kyllä tuntuu itsestäkin pahalta, kun omalla pojalla ei kaikki ole hyvin.

Ahaa. Eli sun poika lyö toisia ja hänellä ei kaikki ole hyvin.
Kyllä kuulostaa saavan liikaa kaikeka. Mun lapset eivät ollet koskaan käyneet elokuvissa 4v ja eivät lyö toisia.

Sun lapsesi on hemmoteltu ja ilkeä, koska lellit häntä.viet vain naapurille vasaran ja käsket lyödä omaasi, niin aivan varmasti opiii, että hänelä ei ole pienintäkäään oikeutta koskea muihin väkivaltaisesti.

Mitä enemmän näitä vieraan juttuja luen,huomaan,että takana katkeruutta,vihaa ja epäluuloa toisia ihmisiä kohtaan jonka käännät sitten niin,että omat lapsesi ovat kilttejä,mutta muiden ilkeitä ja huonosti kasvatettuja.Varo,ettei asenteesi juuru myös lapsiisi!!!Alitajuisesti he ottavat mallin omaan käytökseensä:esittävät kilttiä martyyria,ovat katkeria kun muut saavat, hiljaa ja nöyränä,mutta mielessään puraavat ja haukkuvat muita-kateudesta ja synkkyydestä kun pitää esittää sitä nöyrää martyyria.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
On se aika normaalia. olen kuullut että monilla samaa ongelmaa. myös meillä myös miehen 4v on todella agressiivinen välillä :( (suuttuessaan potkii, tönii ja lyö)

No vaikka ois normaalia, niin kuinka tuon käytöksen saisi loppumaan? On aika vaarallista, jos toinen kumauttaa vasaralla päähän! :o

Meille tuli kans yht'äkkiä pian 4v lapselle tuota. Lyö (ainoastaan mua kylläkin) suuttuessaan. Ja saattaa lelujansa heitellä. Nyt on vähentynyt, kun aloin laittaan jokaisesta lyömisestä lelun aina pois ja selitin että suuttua saa, lyödä ei kerroin että miksei. oon laittanut oman lapsen käytöksen sen piikkiin, kun ollaan hetkisitten muutettu ja aloitti päivähoidon (paljon siis muutoksia) ja uhma tietysti myös.. Eiköhän se siitä..

musta Dahlia on oiekasti huolissaan ja haluaa lapselleen opettaa mikä on oikein.

KAIKKI MEISTÄ JOSKUS tekee virheitä mutta jumalauta niistä nyt tarvi ihmistä ristiinnaulita..
kunhan korjaa tilanteen ennenkö enempäää damagea syntyy..

Dahlia nakkaa paska panettelijoille he suhun purkaa paskaa omaa oloaan ja huonoa kasvatustaan todistavat sen sanoillaa ja lauseillaan :D :hug:

pidetään me lippu korkeella ja kasvatetaan lapsemme järkevästi ja hellimisellä ja rajoilla kuten olet tehnytkin.
Lapset on erilaisia toiset tulisempia kun toiset ja välillä hietä pitää ohjastaa rankemin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
On se aika normaalia. olen kuullut että monilla samaa ongelmaa. myös meillä myös miehen 4v on todella agressiivinen välillä :( (suuttuessaan potkii, tönii ja lyö)

No vaikka ois normaalia, niin kuinka tuon käytöksen saisi loppumaan? On aika vaarallista, jos toinen kumauttaa vasaralla päähän! :o

Meille tuli kans yht'äkkiä pian 4v lapselle tuota. Lyö (ainoastaan mua kylläkin) suuttuessaan. Ja saattaa lelujansa heitellä. Nyt on vähentynyt, kun aloin laittaan jokaisesta lyömisestä lelun aina pois ja selitin että suuttua saa, lyödä ei kerroin että miksei. oon laittanut oman lapsen käytöksen sen piikkiin, kun ollaan hetkisitten muutettu ja aloitti päivähoidon (paljon siis muutoksia) ja uhma tietysti myös.. Eiköhän se siitä..

Meillä on aika vaikea karsia noita leluja, kun ovat yhteisiä nuorimman kanssa. Tietenkin voitaisiin lempilelu pistää jäähylle, mutta sitä en tiedä auttaako se sitten. Ehkä sitä voi kuitenkin kokeilla?
Mutta entäs jos käytös paheneekin siitä? Mitä sitten tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
musta Dahlia on oiekasti huolissaan ja haluaa lapselleen opettaa mikä on oikein.

KAIKKI MEISTÄ JOSKUS tekee virheitä mutta jumalauta niistä nyt tarvi ihmistä ristiinnaulita..
kunhan korjaa tilanteen ennenkö enempäää damagea syntyy..

Dahlia nakkaa paska panettelijoille he suhun purkaa paskaa omaa oloaan ja huonoa kasvatustaan todistavat sen sanoillaa ja lauseillaan :D :hug:

pidetään me lippu korkeella ja kasvatetaan lapsemme järkevästi ja hellimisellä ja rajoilla kuten olet tehnytkin.
Lapset on erilaisia toiset tulisempia kun toiset ja välillä hietä pitää ohjastaa rankemin ;)

Kiitos tästä! Tuntuu hyvältä, kun kaikki ei teilaa vaikka apua yrittää pyytää. :)

Meillä 3,5 v pojalla oli tuota vuosi sitten. Saattoi yhtäkkiä vaan keksiä heittää kivellä jotakin. Meillä kaikki oli hyvin ja pikkusiskoa ei ole paapottu ja poika on saanut hirveästi huomiotas jne. Hän vaan saattoi saada sellaisen pään ja haki jotenkin huomiota. Ei keksinyt muuta. Onneksi on loppunut tuo, mutta nyt on alkanut tekemään sitä, että kiusaa isompia lapsia. Siis menee tönimään ja härnäämään 2-3v vanhempia. Pienempiään ei koskaan kiusaa. Olen sanonut kyllä isommille, että antakaa köniin jos jatkaa tuota. Oppiipahan olemaan kunnolla ja mitäs menee härnäämään isompia.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä 3,5 v pojalla oli tuota vuosi sitten. Saattoi yhtäkkiä vaan keksiä heittää kivellä jotakin. Meillä kaikki oli hyvin ja pikkusiskoa ei ole paapottu ja poika on saanut hirveästi huomiotas jne. Hän vaan saattoi saada sellaisen pään ja haki jotenkin huomiota. Ei keksinyt muuta. Onneksi on loppunut tuo, mutta nyt on alkanut tekemään sitä, että kiusaa isompia lapsia. Siis menee tönimään ja härnäämään 2-3v vanhempia. Pienempiään ei koskaan kiusaa. Olen sanonut kyllä isommille, että antakaa köniin jos jatkaa tuota. Oppiipahan olemaan kunnolla ja mitäs menee härnäämään isompia.

Loppuiko teillä itsestään tuo käytös vai mitä teitte, että saitte sen loppumaan?

Hmmm. Toisessa päiväkodissa oli paljon pienemmästä ilmoitetttu lapsesta lastensuojeluun (tönimisestä), joten kummastuttaa, että perheneuvola pitää vähäpätöisenä asiaa. Tai oliko sinun tarkoitus saada tällä tavalla kaikki puolellesi? Ja tottakai lampaat laumassa uskovat.

Tosiasia on, että väkivaltiset miehet ovat kasvaneet äidin kanssa, joka sallii kaiken. Aina on vaimon syy, mitäs on niin lihava, nalkuttava tai ruma.

Väkivlata lapsessa on normaalia, mutta jos siihen suhtaudutaan paapomalla ja mietitään oman kullan tunteita sen sijaan, että tehdään selväksi lapselle, että teki väärin ja korvataan teko konkreettisesti. (jäähy, pelikieltä, aresti jne tai maksetaan lapsen leluista - ei leluja- toisen lapsen lääkärikulut)

Loppuiko teillä itsestään tuo käytös vai mitä teitte, että saitte sen loppumaan?

loppui itsestään, olin kyllä hirveän huolissani ja keskusteltiin päiväkodissa erittäin paljon tästä asiasta. Mietin pääni puhki mikä tuon aiheutti, mutta en keksinyt. On kyllä edelleen kovin tempperamenttinen lapsi eli jos hermot menee niin tavarat lentää. On ollut tuota jo vauvasta asti. Tosin silloin kohteena ei ole ollut muut ja muutenkin ei heittele toisia päin. Tämä yksi vaihe oli sellainen, että heitteli muita päin :( todella inhottavaa.

Juuri näin. Äiti on tässä normaali ja lapsesta kasvaa normaali. Ei vaimoja hakkava paska.
Ei tuollainen käytös lopu, jos miettii, että kun meidän veli-pekka voi pahoin, kun hakkaa muita.

lapsen väkivaltaisuus on normaalia, mutta se miten siihen suhtautuu, joko lopettaa sen tai jatkaa sitä.

Väkivlata lapsessa on normaalia, mutta jos siihen suhtaudutaan paapomalla ja mietitään oman kullan tunteita sen sijaan, että tehdään selväksi lapselle, että teki väärin ja korvataan teko konkreettisesti. (jäähy, pelikieltä, aresti jne tai maksetaan lapsen leluista - ei leluja- toisen lapsen lääkärikulut)

Ooh.... mitä viisautta
:o ihan olen nyt suu auki täällä viisaiden sanojesi takia....

Taaperoikäiseltä, tai kaksivuotiaalta, tuon vielä ymmärtää (muttei hyväksy).
4 v lapsen kohdalla tuota ei voi mun mielestä enää edes ymmärtää :| . Kun mietin tuntemiani nelivuotiaita (joita on paljon) niin en voi sanoa että tuo mun mielestä olisi normaalia 4 v lapsen käytöstä.
Mutta mitä sille sitten voi tehdä...te ootte mun mielestä jo tehneet paljon, kun torutte, ette jätä asiaa sikseen vaan selvitätte tilanteen, jne. Ehkä lapsen kanssa voisi käydä tiukan keskustelun siitä, että toisia ei lyödä, ja kertoa mitä lyömisestä seuraa (joku tosi tuntuva rangaistus, vaikka kaksi päivää kotona ilman telkkaria ja ilman lempileluja). Nollatoleranssi lyömisen suhteen, ja päiväkotiin & naapureillekin tieto siitä, että raportoivat lapsen lyömiset (pienetkin) teille, jotta tiedätte rankaista. Raakaa, mutta tuossa "ihanassa" jukuripääiässä ei tunnu toimivan muut kuin raa'at rangaistukset.

Kyllä nuo väkivaltaiset miehetkin lopettavat, jos joku hakkaa ne kerran ja tekee selväksi, että noin ei toisia kohdella.

Eli väkivalta on väärin, paitsi silloin kun se ei ole? Eikös tää hammas hampaasta-hommeli ole vähän aikansa elänyttä? Jos mun lapsi lyö toista vasaralla ja saa rangaistukseksi vasaraniskun joltain toiselta, mitä se opettaa? Mihin perustat käsityksesi siitä, että kerran turpaansa saanut ei enää lyö toisia?

Hmmm. Toisessa päiväkodissa oli paljon pienemmästä ilmoitetttu lapsesta lastensuojeluun (tönimisestä), joten kummastuttaa, että perheneuvola pitää vähäpätöisenä asiaa. Tai oliko sinun tarkoitus saada tällä tavalla kaikki puolellesi? Ja tottakai lampaat laumassa uskovat.

Tosiasia on, että väkivaltiset miehet ovat kasvaneet äidin kanssa, joka sallii kaiken. Aina on vaimon syy, mitäs on niin lihava, nalkuttava tai ruma.

Ei tönimisestä mihinkään lastensuojeluun ilmoiteta tuosta noin vain. Kyllä taustalla pitää olla paljon muutakin huolestuttavaa. Älkää nyt ihan kaikkea uskoko! Jos jatkatte täällä näitä pelotteluja niin kohta ihmiset on niin hysteerisiä, että normaalit lasten tekemiset (joihin töniminenkin joskus kuuluu ) pidetään kammottavana asiana. Aina katsotaan kokonaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
meillä osaa olla tuo vajaa 2-vuotiaskin aika tulinen,läpsii ja lyö siskoaan..jopa nyrkillä :o
olen ihmetellyt että miten nuin pieni osaa edes lyödä nyrkillä :o :/

Joo, ei ne lapset siihen aina mallia tarvitse. Osaavat ihan itsekin. Valitettavasti. :/

aivan :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:
Kyllä nuo väkivaltaiset miehetkin lopettavat, jos joku hakkaa ne kerran ja tekee selväksi, että noin ei toisia kohdella.

Eli väkivalta on väärin, paitsi silloin kun se ei ole? Eikös tää hammas hampaasta-hommeli ole vähän aikansa elänyttä? Jos mun lapsi lyö toista vasaralla ja saa rangaistukseksi vasaraniskun joltain toiselta, mitä se opettaa? Mihin perustat käsityksesi siitä, että kerran turpaansa saanut ei enää lyö toisia?

Ei toimi kaikille, usein sellainen lyö, joka on saanut huonoa kohtelua.

Mutta tässä on lapsi, joka kuvittelee että saa tehdä mitä haluaa. On aina saanut. Äiti vain silittää päätä ja lässyttää tunteista (pojan omista) kun on lyönyt toista. Ja itkee omansa puolesta kun voi pahoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:

Ei toimi kaikille, usein sellainen lyö, joka on saanut huonoa kohtelua.

Mutta tässä on lapsi, joka kuvittelee että saa tehdä mitä haluaa. On aina saanut. Äiti vain silittää päätä ja lässyttää tunteista (pojan omista) kun on lyönyt toista. Ja itkee omansa puolesta kun voi pahoin.

Ei tönimisestä mihinkään lastensuojeluun ilmoiteta tuosta noin vain. Kyllä taustalla pitää olla paljon muutakin huolestuttavaa. Älkää nyt ihan kaikkea uskoko! Jos jatkatte täällä näitä pelotteluja niin kohta ihmiset on niin hysteerisiä, että normaalit lasten tekemiset (joihin töniminenkin joskus kuuluu ) pidetään kammottavana asiana. Aina katsotaan kokonaisuutta.

Eilen oli ketju tästä, en tarkemmin asiasta tiedä. Satuin vain lukemaan.

Yhteistyössä