M
murtunut saviruukku
Vieras
Olen siis lastenhoitoalalla ja tehnyt tätä hommaa vuosia. Nyt minä olen aika puhki. Työpäivän jälkeen ois hoidettava vielä omatkin lapset, kuskattava lapsia harrastuksiin, otettava vastaan lasten yökylävieraita, hoidettava koti ja parisuhdekin pitäisi pitää kunnossa. Olen jo väsynyt lasten ääniinkin ja töissäkin tahdon tiuskia välillä lapsille enkä jaksa olla läsnä. Olen huomannut saman ilmiön työtovereissani ja yhdessä ollaankin pohdittu, että väsyminen johtuu taatusti "muuttuneesta lapsiaineksesta", liian suurista ryhmistä, levottomuudesta.... Syitä on monia. Lisäksi esimies lisää paineita koko ajan 
Mä oon niin rikki ja mulle ottaa koville se, etten kykene tekemään työtäni kunnolla vaan aamusta iltaan vain "selviydyn". Onko muita lastenhoitotyötä tekeviä samoissa fiiliksissä? Itse mietin alan vaihdosta, mutta koulutus puuttuu.... Ikääkin jo 37v. ja uudelleen opiskelu tuntuisi haastavalta henkisesti kuin taloudellisestkin...
Mä oon niin rikki ja mulle ottaa koville se, etten kykene tekemään työtäni kunnolla vaan aamusta iltaan vain "selviydyn". Onko muita lastenhoitotyötä tekeviä samoissa fiiliksissä? Itse mietin alan vaihdosta, mutta koulutus puuttuu.... Ikääkin jo 37v. ja uudelleen opiskelu tuntuisi haastavalta henkisesti kuin taloudellisestkin...