mitä tehdä:mulla ja miehellä eri käsitys mikä sopivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hh

Vieras
parisuhteessa. mies esimerkiksi flirttaa paljon, tanssii baareissa naisten kanssa, vinkkaa silmää jollekin kadulla jne.. minä taas en todellakaan ole flirtti, enkä pysty ymmärtämään miestä. tuntuu ettei hän rakasta mua yhtä paljon kuin minä häntä. tämä aihe herättää jatkuvasti minussa epävarmuutta ja "kammoankin" kaikenlaisia naisia joista tiedän miehen pitävän. en luota siihen enää että mies rakastaa mua koska flirttaa koko ajan muiden kanssa vaikka tietää sen satuttavan minua. tiedän myös että flirtissä ei ole mitään pahaa sinänsä, minä en sitä vain itse harrasta ja siksi on vaikea ymmärtää. miehen flirtti siis usein on esim. että kehuu netissä naispuolisia tuttaviaan, on ylikohtelias jne..

Miksi olet ottanut itsellesi niin epäsopivan miehen? Eikä tämä ole vittuilu vaan ihan vakavasti kysyn että tiesitkö jo alussa että hän on sellainen ja eikö se silloin haitannut? Mulla kun tulee heti sellainen yökötys tuollaisia miehiä kohtaan, että en olis varmaan paria viikkoa pidempään katsellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miksi olet ottanut itsellesi niin epäsopivan miehen? Eikä tämä ole vittuilu vaan ihan vakavasti kysyn että tiesitkö jo alussa että hän on sellainen ja eikö se silloin haitannut? Mulla kun tulee heti sellainen yökötys tuollaisia miehiä kohtaan, että en olis varmaan paria viikkoa pidempään katsellut.

olin nuori ja kokematon. tyhmä. ja en ymmärtänyt sen olevan niin pysyvää. nyt on lapsikin ja sama meininki jatkuu. miehen mielestä hänen toiminta siis on harmitonta, mutta minua se loukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olin nuori ja kokematon. tyhmä. ja en ymmärtänyt sen olevan niin pysyvää. nyt on lapsikin ja sama meininki jatkuu. miehen mielestä hänen toiminta siis on harmitonta, mutta minua se loukkaa.

Jotenkin tuo menee väärään suuntaan, kun yleensähän se menee niin että alussa on hirveän mustis miehestä ja ei kestä hänen huomionosoituksia muille naisille, mutta sitten kun on pidempään ollut yhdessä niin se asia menettää merkityksensä ja eikä niin enää kiinnosta millainen se mies on. Että onko teille tapahtunut jotain mikä tekee snusta epävarman, tai onko sinun itsetunto heikentynyt? En usko että miestäsi pystyt muuttaa, niin ikävää kuin tuollainen onkin. Mutta jos löytäisit itsestäsi sen vahvuuden, että tehkööt ukko mitä huvittaa, niin se ei sinua loukkaa.

No ei siinä muuta voi kun kasvaa ihmisenä. Toista et voi muuttaa. Etenkään et voi alkaa vaatia että toinen jossakin suhteessa muuttuu kaltaiseksesi, koska kait hänellä on ominaisuuksiinsa sama oikeus kuin sinullakin.

Kannattaa ehkä käyttää hetki senkin pohtimiseen, että mikä siinä flirtissä ärsyttää. Jos taustalla on se, ettet viimekädessä luota mieheesi, niin miksi et? Onko hän pettänyt luottamuksesi aiemmin vai onko kyseessä sinun oma huono(mpi) itsetuntosi? Siinä päästään ehkä lähemmäs "todellista ongelmaa".

Sitten piti vielä tuolle "Kotilehmälle" sanoa että ei se niin tavatonta ole, että jossakin ihmisessä jopa ihastuu juurikin niihin piirteisiin, joita itsestä puuttuu.

kyllähän tuossa on kummankin tultava vastaan, jos haluaa tilanteelle jotain tehdä. ei ole oikein, että mies jatkaa tuota, vaikka tietää loukkaavansa sinua, mutta varmaan sinunkin on syytä miettiä, mistä kaikesta "kannattaa" loukkaantua.

ja itse olisin varmaan tosi mustis, eli en tuollaisen ihmisen kanssa edes pystyis suhteeseen.

Jotenkin tuo menee väärään suuntaan, kun yleensähän se menee niin että alussa on hirveän mustis miehestä ja ei kestä hänen huomionosoituksia muille naisille, mutta sitten kun on pidempään ollut yhdessä niin se asia menettää merkityksensä ja eikä niin enää kiinnosta millainen se mies on. Että onko teille tapahtunut jotain mikä tekee snusta epävarman, tai onko sinun itsetunto heikentynyt? En usko että miestäsi pystyt muuttaa, niin ikävää kuin tuollainen onkin. Mutta jos löytäisit itsestäsi sen vahvuuden, että tehkööt ukko mitä huvittaa, niin se ei sinua loukkaa.

tuossa vahvuudessa on vain se huono puoli että myös ne hyvät tunteet toista kohtaan katoaa.mutta enpä minäkään hyvällä tuollaista katselisi.toisaalta herätys voi tehdä hyvää.ihan vaan jos maistaa omaa lääkettään, niin voi joskus herättää toisen.jotkut oppii valitettavasti vain kantapään kautta.ja törkeäähän tuo on.

No taustalla on kyllä yksi pettäminen ja paljon valehtelua. Ja silloinkin luulin että mies on vain harmittomasti naisen tuttu, mutta petti minua suutelemalla ja kirjoittelemalla.

Itsetuntoni ei ole myöskään ikinä ollut erityisen hyvä. Pettäminen satutti valtavasti ja jonkin aikaa mies käyttäytyikin siten, etten huomannut tuota flirttailua. nyt se on tullut takaisin. Tiedän, etten voi kieltää tai hallita miestä. Mutta se tuntuu pahalta, kun hän _haluaa_ osoittaa kauniille naisille huomiota tuolla tavalla. Itse kun en tee sellaista, minua ei kiinnosta vinkkailla komeille miehille, kehua heitä ja kiusoitella.

Miehessä on paljon hyvää. Esimerkiksi hoitaa lastamme siinä missä minäkin, on muuten kunnollinen, keskustellaan paljon jne.. mutta NAISENA tuo flirttailu loukkaa ja aiheuttaa epävarmuutta.

Vaikka toista ei voi muuttaa, voi asioista silti keskustella.
Kerro miehelle, että käytös loukkaa ja mitä tunteita se sussa herättää.
Te voitte sopia yhteiset pelisäännöt, esim. mies ei flirttaa sinun läsnäollessasi koska sinusta tuntuu, ettei mies kunnioita sinua ja suhdettanne.
Onko epävarmuuteesi syytä? Onko mies mennyt flirttiä pidemmälle tai pelkäätkö sitä?

No taustalla on kyllä yksi pettäminen ja paljon valehtelua. Ja silloinkin luulin että mies on vain harmittomasti naisen tuttu, mutta petti minua suutelemalla ja kirjoittelemalla.

Itsetuntoni ei ole myöskään ikinä ollut erityisen hyvä. Pettäminen satutti valtavasti ja jonkin aikaa mies käyttäytyikin siten, etten huomannut tuota flirttailua. nyt se on tullut takaisin. Tiedän, etten voi kieltää tai hallita miestä. Mutta se tuntuu pahalta, kun hän _haluaa_ osoittaa kauniille naisille huomiota tuolla tavalla. Itse kun en tee sellaista, minua ei kiinnosta vinkkailla komeille miehille, kehua heitä ja kiusoitella.

Miehessä on paljon hyvää. Esimerkiksi hoitaa lastamme siinä missä minäkin, on muuten kunnollinen, keskustellaan paljon jne.. mutta NAISENA tuo flirttailu loukkaa ja aiheuttaa epävarmuutta.

Ehdit jo vastatakin, että epävarmuuteen on syytä. ehkä miehesi ei vain ole se oikea sinulle. Miksi hän muuten loukkaisi sinua tahallaan? Miksei hän kunnioita sinua? Mitä hän hakee muilta naisilta, huomiota, itsetuntoa?
Onko suhteellanne edes tulevaisuutta, kannattaisiko mennä perheterapiaan puhumaan parisuhteestanne tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehdit jo vastatakin, että epävarmuuteen on syytä. ehkä miehesi ei vain ole se oikea sinulle. Miksi hän muuten loukkaisi sinua tahallaan? Miksei hän kunnioita sinua? Mitä hän hakee muilta naisilta, huomiota, itsetuntoa?
Onko suhteellanne edes tulevaisuutta, kannattaisiko mennä perheterapiaan puhumaan parisuhteestanne tms.?

en tiedä vastausta mihinkään. parisuhdeterapiassa jo kävimmekin setvimässä sitä pettämistä. siellä ei tullut puheeksi juuri tämä asia

ehkä miehelläsi on hitusen huono itsetunto ja hän pönkittää miehisyyttään flirttailemalla? Tuntee olonsa miehisemmäksi kun onnistuu saamaan naisia nauramaan? Varsinkin lapsentulon jälkeen saattaa jotkut miehet kaivata muutakin "roolia" kuin isänä olemisen, aika usea ihminen haluaa olla suosittu ja/tai haluttu toisen sukupuolen silmissä.

Vaikkei itse olisi mitään aikomusta tehdä yhtään mitään :attn: :attn: niin kyllähän ne kehut tuntuvat hyvälle silti.

Valitettavasti kenenkään itsetuntoa ei yksi ihminen voi (ainakaan käskemällä ) parantaa :(

Ainoa mitä tulee mieleen on että voisit ehdottaa ettei hänen tarvitsisi sinun edessä flirttailla, mutta mielestäni se että hän tekee sitä silloinkin antaa kyllä kuvan että se vaan on hänen luonteenpiirteensä eikä tosiaan tarkoita yhtään mitään. Jos siinä olisi jotain epäilyttävää niin luulisi että hän yrittäisi salailla sitä ja jos mies kuitenkin on kunnollinen tyyppi niin eihän varmaan sua loukatakseen sitä tee?

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
parisuhteessa. mies esimerkiksi flirttaa paljon, tanssii baareissa naisten kanssa, vinkkaa silmää jollekin kadulla jne.. minä taas en todellakaan ole flirtti, enkä pysty ymmärtämään miestä. tuntuu ettei hän rakasta mua yhtä paljon kuin minä häntä. tämä aihe herättää jatkuvasti minussa epävarmuutta ja "kammoankin" kaikenlaisia naisia joista tiedän miehen pitävän. en luota siihen enää että mies rakastaa mua koska flirttaa koko ajan muiden kanssa vaikka tietää sen satuttavan minua. tiedän myös että flirtissä ei ole mitään pahaa sinänsä, minä en sitä vain itse harrasta ja siksi on vaikea ymmärtää. miehen flirtti siis usein on esim. että kehuu netissä naispuolisia tuttaviaan, on ylikohtelias jne..

En jaksa kommentoida mitään muuta tekstissä, mutta tuo mustattu kohta saattaa olla flirtin kohteeksi joutuneen kannalta aika pelottavaa. En toivoisi sen paremmin vapaiden kuin varattujenkaan miesten sitä koskaan harrastavan... Kadut ovat yksin liikkeellä olevan naisen kannalta usein jo oletuksena hieman pelottavia paikkoja varsinkin iltaisin - kenenkään palleilla varustetun otuksen ei toivoisi pelkokerrointa enää nostavan liian "kiinnostuneella" käytöksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
ehkä miehelläsi on hitusen huono itsetunto ja hän pönkittää miehisyyttään flirttailemalla? Tuntee olonsa miehisemmäksi kun onnistuu saamaan naisia nauramaan? Varsinkin lapsentulon jälkeen saattaa jotkut miehet kaivata muutakin "roolia" kuin isänä olemisen, aika usea ihminen haluaa olla suosittu ja/tai haluttu toisen sukupuolen silmissä.

Vaikkei itse olisi mitään aikomusta tehdä yhtään mitään :attn: :attn: niin kyllähän ne kehut tuntuvat hyvälle silti.

Valitettavasti kenenkään itsetuntoa ei yksi ihminen voi (ainakaan käskemällä ) parantaa :(

Ainoa mitä tulee mieleen on että voisit ehdottaa ettei hänen tarvitsisi sinun edessä flirttailla, mutta mielestäni se että hän tekee sitä silloinkin antaa kyllä kuvan että se vaan on hänen luonteenpiirteensä eikä tosiaan tarkoita yhtään mitään. Jos siinä olisi jotain epäilyttävää niin luulisi että hän yrittäisi salailla sitä ja jos mies kuitenkin on kunnollinen tyyppi niin eihän varmaan sua loukatakseen sitä tee?

itse asiassa mies välillä "salassa" flirttaa, esim. viestittelee messengerissä ja esim. kehuu siellä naispuolista kaveriaan.. sain vahingossa tuosta kuulla. samoin vaikkapa facebookissa kovasti keskustelee naispuolisten tuttavien kanssa ja heittää kaikenlaisia positiivisia kehuja ja hassuja juttuja..

pettämisen syyksi mies sanoi että häkeltyi kun kaunis nainen oli hänestä kiinnostunut.

Oli taustalla pettämistä tai ei, niin kyllä oman naisen läsnäollessa flirttailu ja muiden naisten perään katsominen on tökeröä käytöstä!
Ja mitä nyt luin noita viestejäsi, niin voi olla ettei se miehesi ihan niin uskollinen sitten olekaan...
Ja jos on jäänyt kiinni pettämisestä ja olette päättäneet jatkaa yhdessä, miehen pitäisi luonnollisesti olla pahoillaan ja erityisen varovainen niissä tilanteissa, jotka voivat aiheuttaa sinulle mielipahaa/ epäluuloisuutta.
Mä olen sitä mieltä, että miehesi on moukka!

Kyllä kuulostaa nyt siltä, että se mies on vaan pikkusen ääliö, eikä ymmärrä sitä vakavuutta. Eihän toisiaan kunnioittavien ihmisten pitäisi toisilleen tarkoituksella harmia ja mielipahaa tuottaa?? Eikä sillä ole väliä, että olette niin erilaisia ihmisiä (siis toki jossain määrin) mutta jos ajattelee ihan avioliiton perusideaa, eli USKOLLISUUTTA johon LUOTTAMUS voi vain ja ainoastaan perustua, niin sinuthan on PETETTY. En ihmettele ollenkaan sitä, että et sallisi miehellesi flirttailua muitten kanssa ja kammoksut naisia, joista voisit ajatella miehen pitävän. Jos miehesi käytös jatkuu kaikista varoitteluista huolimatta, neuvoisin sinua tekemään niinkin rajun päätöksen ja jättämään tuo miehen kuvatus. Ei hän sinua ansaitse. Ansaitset paljon paremman miehen. Luota siihen, että lapsi kasvaa onnellisemmaksi, kun ei ole vanhemmilla jatkuvaa nahistelua luottamuspulasta. Kerroit että hän on muuten ihan hyvä isä, okei, anna hänen olla hyvä isä, mutta surkealta aviomieheltä kyllä kuulostaa. Jätä hänet. Löydät paremman.

Flirttailussa ei sinänsä ole mitään pahaa ja toiset on sosiaalisempia kun toiset, pettäminen sitävastoin syö luottamusta ja estää suhteen kehittymistä. Itse pidän sopivana käytöksenä puolison seläntakana sitä minkä voi tehdä myös puolison läsnäollessa.

Minusta miehesi vaikuttaa ihan keskenkasvuiselta. Ei taida olla valmis sitoutumaan kun aidan takana ruoho on vihreämpää. Joillekin miehille taas se parisuhteen kehitys ja yhdessä vanheneminen on tavoiteltavia asioita.
Ota vielä kerran asia puheeksi ja jos ei muutosta tapahdu niin olen sitä mieltä että ansaitset parempaa. Sitten kun sulla on oikeasti hyvä parisuhde, tajuat vasta missä suossa olet rämpinyt. Mies voi olla hyvä isä mutta sinä tarvitset puolison.
Mukavaa kesää! Toivottavasti asiat selviää parhainpäin.

Ei todellakaan ole hyväksyttävää käytöstä mieheltä flirtailla noin näkyvästi muiden kanssa.
Tulee mieleen keskenkasvuinen pojannaskali.
Eli voi jo käytöksestä lukea tuon pettämisherkkyyden. On don juanmaisia piirteitä miehessä.
Iskee silmää naisille kadulla, oudoille naisille ja vieläpä sinun nähden, voi aikoja voi tapoja. Parempaa sinulle toivon, ei ihme että olet pahalla mielellä.

Ala flirttailla todella törkeästi muiden kanssa. Pistä mineistä minin hamonen ylle ja toppaa tissiliivit. Kulje korkkareissa ja hymyile leveästi muille. Pidä silmäpeliä. Hanki salarakas tekstarikamuksi - olkoon vaikka naapurin maija, jolla nyt vaan sattuu olemaan tuntematon numero, käsket maijaa vaan puhua itsestään villenä. Vastaa samaan samalla, niin se hoituu. Jos ei, niin ukko maksakoon elarit.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ala flirttailla todella törkeästi muiden kanssa. Pistä mineistä minin hamonen ylle ja toppaa tissiliivit. Kulje korkkareissa ja hymyile leveästi muille. Pidä silmäpeliä. Hanki salarakas tekstarikamuksi - olkoon vaikka naapurin maija, jolla nyt vaan sattuu olemaan tuntematon numero, käsket maijaa vaan puhua itsestään villenä. Vastaa samaan samalla, niin se hoituu. Jos ei, niin ukko maksakoon elarit.

Vinkkejä!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1440434

Yhteistyössä