Mitä tehdä vauvan kanssa?

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Joka ei halua syödä ollenkaan eikä juoda joka kerta kun laitan hänet syöttötuolin hän ei istu edes sekuntia sielä hän heti nousee alkaa hyppää sielä laita kädet suuhun,sylkee ruokaa pois suusta ja kaikki lentää mun päin,huuta,itkee,heittä tavaroita pois pöydästä,mutta ei syö,eli aika vaikea tapaus,onko normaalia ettei lapsilla ole ollenkaan ruokahalua?

Kuuluu ikään :) Meillä kans sama homma. Hampaita tulossa? Meille ainakin taitaa olla tulossa poskihampaita, sillon ei ole ruokahalua ollenkaan.

Se on raivostuttavaa :ashamed: Ja voin ihan avoimesti kertoa, että meillä on syödessä leluja viihdykkeinä, niitten avulla saa edes suht kunnolla syötettyä :D Aikamoinen show-emäntä saa olla, että saa sen pikkuisen suun auki ja ruoan sinne laitettua :laugh:

Kuin myös meillä, pitää olla jos jonkinlaista viihdykettä, että edes vähän saadaan syömään. Mutta teen myös niin, että jos ei ruoka mene, niin sitten ei mene. Seuraavalla kerralla sitten. :)
Meillä tosin ei vielä ruokaa heitellä eikä syljetä. Onneksi.
Ja "vauva" on 11-kuinen. ;)

Meillä syljetään. Joko ruokalapulle tai sitten omaan käteensä :o Sitä onkin mukava siinä kädessä sit pyöritellä :kieh: Jos luovuttaa, eikä sit anna sitä ruokaa niin sit on kiukkuinen "vauva" :|

Olen aina ollu sitä mieltä et terve lapsi ei kuole nälkään ruuan ääressä, et kyllä syö kun nälkä tulee :) Jos neiti meillä alkaa oikein pelleillä ruokapöydässä, niin minä katson et nyt on syöty mitä syödään ja seuraavana ruoka-aikana katotaa uudestaan. Jos alan oikein tuputtaan ruokaa tai keksimään ihme systeemeitä syömisen eteen, niin sitähän saa jatkaa loputtomiin. Kunhan lapsi oppii, et kun syödään niin syödään eikä leikitä, niin helpottaa. Tämä toimii ainakin meillä :) Kaikki tietysti etsii omalle porukalle sopivat tapansa.

Ei kai tuohon valitettavasti ole mitään heti valmista ratkasua. Kovasti vaan sitkeyttä ja jaksamista.

Meillä oli aivan hirveä sirkus tuon nuorimman kanssa, ei olisi syönyt mitään... sitten alkoi olla jo semmonen, että oli pakko saada jotain syömään. Häneen tepsi aivan ihme tyyli lopulta, oli kait niin järkyttynyt mun käytöksestä. Menin seisomaan hänen taakse ja painoin käteni hänen otsalleen hellästi ja sanoin, että nyt suu auki ruokaa tulee, likka avas suun ja söi. Mutta siis tämä vaan nyt näin omakohtaisena esimerkkinä. Lapset voi olla joskus tosi hankalia, eikä auta vaikka mitä tekee. Laitoin rusinoitakin pöydälle ja muita sormin syötäviä, että jotain olisi syönyt kun aika epätoivoinen olin.

minäkin laitan viihdykeitä,mutta kun hän näkee ruokaa hän heittä kaikki pois ja nousee heti sieltä :laugh: :/ mä olin jopa sanonut kova äänellä hänelle SYÖÖÖ :kieh: mutta kun ei kiinosta ruokaa,mä en tiedä mitä edes keksin,koht alkan itse hyppätä sielä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Meillä syljetään. Joko ruokalapulle tai sitten omaan käteensä :o Sitä onkin mukava siinä kädessä sit pyöritellä :kieh: Jos luovuttaa, eikä sit anna sitä ruokaa niin sit on kiukkuinen "vauva" :|

Sama juttu, onneksi ei jatkuvaa kuitenkaan. Puuro on varsinkin kiva sylkeä käteen, kun se on tahmeaa. Joskus lentää kaaressa lattialle koko suuntäydeltä ruokaa!

Joskus auttaa harhauttaminen lelulla, yleensä on luovutettava ja koitettava myöhemmin uudestaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

Sama juttu, onneksi ei jatkuvaa kuitenkaan. Puuro on varsinkin kiva sylkeä käteen, kun se on tahmeaa. Joskus lentää kaaressa lattialle koko suuntäydeltä ruokaa!

Joskus auttaa harhauttaminen lelulla, yleensä on luovutettava ja koitettava myöhemmin uudestaan:)

Joo, jostain syystä meilläkin syljetään nimenomaan puuroa kädelle :laugh: Varmaan taas sellanen kausi, kun puuro tökkii.. Kyllä muutakin ruokaa saattaa sylkeä.

Yhteistyössä