Mitä teidän 3-4v osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osaako pukea/riisua itse? Riisuu paidan, housut ja sukat. Muita vaatteita ei. Osaa pukea housut. Laittaa vaatteet naulakkoon? Ei Osaako kerätä lelut YHDELLÄ käskyllä?Ei taatusti, eikä vielä toisestakaan käskystä;) Osaako syödä itsenäisesti?Huonosti. Haluaa, että autetaan (Vaikka olisi muita lapsia). Pelleileekö ruokapöydässä? useiimitenMitä muuta osaamisen arvoista jota 3-4v (ei yli 4v) osaa.

mun pukee itse,vauvan synnyttyä se kyllä on hankaloitunut kummasti. kerää lelunsa,kunnes löytää jonkun kiinnostavan ja rupee leikkiin sillä. mutta osaa kyllä siivota. jos on hyvää sapuskaa syö hyvin ja laittaa jopa tiskit tiskialtaaseen..ja yleensä lautasen nuolettavaks koiralle... pesee hampaat itse mielellään,mutta vasta sen jälkeen kun oon ne eka ite puunannu. käy kyllä potalla,mutta koska mä käytän pönttöö se roudaa ämpärinsä ja kipuaa pöntölle pissaan ja kakkaan. ja pissat potusta sit laittaa itse pönttöön (lattialle) pyyhkiä kovasti yrittää,mutta ohi menee. osaa yhden värin,oranssin. laskee 10. osaa raastaa hermoja...ihana tyttönen.

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää:
Osaako pukea/riisua itse? Laittaa vaatteet naulakkoon? Osaako kerätä lelut YHDELLÄ käskyllä? Osaako syödä itsenäisesti? (Vaikka olisi muita lapsia). Pelleileekö ruokapöydässä? Mitä muuta osaamisen arvoista jota 3-4v (ei yli 4v) osaa.

No kyllä meidän 4v.osaa kaikki nuo taidot mutta ulkovaatteiden pukemisessa on motivaation puutetta!

Meillä 3-v.poitsu osaa kyllä pukea,vetskari tuottaa ongelmia...kengät osataan pukea,samoin sormikkaat.Laittaa vaatteet naulakkoon ja kengät nätisti omalle paikalleen.Syö yleensä kiltisti ja temppuilematta,joskus kyllä kiukkua ilmenee...kiipeilee mielellään,laulaa,kuuntelee satuja,ajaa mönkijällä ja sähköautolla,kopittelee mielellään jne.Käy yksin wc-pytyllä asioillaan ja pesee kädet sen jälkeen.Pesee myös suihkussa itsensä,hiuksia lukuunottamatta.Ja kerää kyllä lelut paikoilleen yhdellä käskyllä. =)