Mitä teillä eskarilaiset tekevät illalla iltapäivähoidon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh sentään

Vieras
Kun tuntuu, että, jos ei eskarilaiselle keksi mitään tekemistä, niin hän tuijottaa sitten vaikka koko illan lasten videoita. Minusta tuo ei välttämättä ole kovin hyvä juttu. Mutta harmillista, kun hän on niin kehno keksimään itse mitään tekemistä. Jos en keksi hänelle tekemistä, niin hän siis joko valittaa että on tylsää - ei ole mitään tekemistä tai sitten napsauttaa videot päälle ja alkaa niitä sitten katselemaan. Ja minä olen kanssa ihan väsyksissä illalla, enkä jaksaisi joka ikinen ilta keksiä hänelle aina uutta ja uutta tekemistä.

Jos mun eskarilainen valittaa: ei oo mitään tekemistä, sanon: mee kaverille, tyhjää tiskikone(ei tykkää), siivoa huone (tarkoittaa legojen keruuta lattialta) tai lue jotain. Ihan varmasti keksii tekemistä sitten. Useinmiten menee hakemaan kaveria tuosta naapurista, joka myöskin on eskarilainen.

Mutta minun lapsella taas ei ole tässä lähellä kaveria, eikä hän (ainakaan vielä) ole sanonut haluavansa mennä jonkun kaverinsa luo (niin että minä hänet sinne kyytisin)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;21883632:
Mutta minun lapsella taas ei ole tässä lähellä kaveria, eikä hän (ainakaan vielä) ole sanonut haluavansa mennä jonkun kaverinsa luo (niin että minä hänet sinne kyytisin)

Voisitko auttaa lastasi? Kysy kenen kanssa leikkii eskarissa, sitten tämän lapsen vanhemmalta, että sopiiko, jos lapset leikkisivät joskus illallakin. Rohkeasti kysymään, koska moni vanhempi pohtii kaveria lapselleen.
Joku harrastus? Jaksaa paremmin keksiä tekemistä jos sanot vaikka, että kolmen tunnin päästä pääset fudiksen tai mikä se harrastus sitten onkaan. Tai muistutat, ettei aina ole pakko tehdä jotain. Sekin on sallittua eikä tylsyyteen kukaan kuole, jos voit sanoa lapsellesi noin, en tiedä. Itse kyllä sanon ja joskus asiasta tulee henkevä keskustelu pikkuihmisen kanssa

on ulkona kavereiden kanssa(lähes joka ilta kun samassa pihapiirissä asutaan) tai sitten kaverilla/kaveri meillä,tekevät sitten erilaisia touhuja yhdessä.Ja jos valittaa niin mäkin ehdotan että siivoa huone yms niin tekemistä kyllä sitten keksii :) Piirtää myös aika paljon ja leikkii itsekseen barbeilla yms leluilla.

En tiedä mahtaako ap sattua tätä lukemaan, mutta olin jo vastaamassa päivällä, kun tuli menoa. Meillä myös eskarilainen katsois videoita vaikka koko ajan, jos vaan antais. Aika paljon saattaa toisinaan katsoakin,meillä ei ole mitään ehdottomia rajoja, mutta rajoitetaan kuitenkin. Esim. Pikku Kakkosen ja muiden lastenohjelmien jälkeen ei enää samaan putkee muuta.

kaverit on tärkeitä. Nyt ihan eskarin alun myötä on tullut tavaksi, että joka päivä joku kaveri hakee ulos tai kylään leikkimään tai vastaavasti kaverin pitäisi päästä meille. Nämä ovat tosin saman talon kavereita. Eskarikaverit eivät vielä ole käyneet meillä synttäreitä lukuunottamatta. Mutta jos ei muita kavereita tässä lähellä olis, varmaan olisi jo eskarista tai tarhastakin kutsuttu.

Onko teidän eskarilaisilla naulakossa jonkinlainen lokero? Sinne vois vaikka jättää lappusta ja yhteystietoja, että voisko "matti" tulla teille leikkimään joku päivä.

Yhteistyössä