Mitä teillä on jälkiruokana joulupöydässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UHU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UHU

Aktiivinen jäsen
29.10.2008
1 563
0
36
Itse olen muutamana jouluna tehnyt mariannejäädykettä. Nyt haluisin tehdä jotain muuta. Mitä?
Charlotte russea olen ajatellut. Sitä missä on unelmatorttukupu ja kahvliköörillä tms. maustettu sisus, mutta kun en reseptiä tuohon löydä mistään. Olisko antakaa ideoita tai resepti tuohon russeen? Kiitos ja anteeksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Puolukka-kinuskirahkaa meillä.

Nam tuo kuulostaa hyvälle. Minkälaisella reseptillä?

Ihan vaan kerma vaahdoksi ja sinne rahkaa+puolukat. Kinuskikastikletta man maun mukaan, että tulee sopivan makeaa, muttei liian. :p
Helppo, hyvä eikä liian raskas jouluruoan jälkeen.

Puolukka-kinuskirahkaa meillä.

Nam tuo kuulostaa hyvälle. Minkälaisella reseptillä?

Ihan vaan kerma vaahdoksi ja sinne rahkaa+puolukat. Kinuskikastikletta man maun mukaan, että tulee sopivan makeaa, muttei liian. :p
Helppo, hyvä eikä liian raskas jouluruoan jälkeen.

Taitaapa meille tulla tätä, kiitos! Näyttää nuo rahkat olevan muutenkin suosiossa kaikilla.

http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/78861

Saisko tuosta jouluisen jos hieman tuunaisi? Laittaisi vaikka vadelmien sijasta vähän puolukoita, kääretorttutaikinaan hieman sekaan kanelia tai kardemummaa?

Kukaan ei jaksa syödä enää mitään erityistä. siis karkkeja vain.

Piparkakkupannakotta tai vastaava olisi toki hyvää. Anoppi teki musteherrukkajäädykettä joskus, hyvää oli mutta masu liian täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Tuohon russeen olis silti kiva saada repsu jos joltain löytyy.

No tuossa mun laittamassa linkissä on resepti.... :)

http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/78861

Joo huomasin myöhemmin, että oli :)
siellä Blogin viesteissä puhuivat siitä mokkaversiosta. Ehkä sen voisi tuon reseptin pohjalta muunnella, kiitosta!

Yhteistyössä