mitä tekisit. Ei provoille tai vit...luja kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
Olen vkl.lla 6 raskaana. Mieheni olen tuntenut 10 vuotiaasta, viimeisenä 3 vuotena ei olla oltu muuten tekemisissä, paitsi alkaessamme seurustelemaan tänä talvena. (Huom vasta tänä talvena). meillä oli käytössä ehkäisy, ja ainoan vahingon jälkeen joka huomattiin, otin katusmuspillerin, siitä huolimatta raskaana. Olen aina ollut aborttia vastaan jahuolehtinut ehkäisystä. Raskaudesta kuultuamme päätimme pitää lapsen, koska muuten tilanne on turvattu, ja minulla on ennestään 4 vuotias tytär. Tarvittaessa ollaan puhuttu että haetaan ulkopuolista apua. ELi kumpikin ollut tähän asti sitä mieltä että yhdessäolo on tahdonasia jne.

Tiesin suhteen alussa että mies on uskossa. Nyt kuitenkin alkanut selvitä näitä erikoisia fundamentalistisia piirteitä ja että on oman uskonsa kanssa ihan sekaisin, on sitä mieltä että esim meditoiminen on pimeydestä, ja esim buddhapatsaat on epäjumalia, jos tekee syntiä joutuu helvetttiin jne. Eilen sitten meni hermot ja annoin palaa täysiä koska mielestäni noin suppea ajattelu on pelkästään typeryyttä. Tänään pyysin anteeksi koska ajattelen että jokaisella on kuitenkin uskon vapaus,. Tänään mies sanoi että ehkä parempi että erotaan kun olen niin epätasapainoinen ja kaikessa oikeassa ja että olisi paras jos tekisin abortin. Nyt kuitenkin taas sanoi illalla että on vaan ajatukset sekaisin ja että tarvitsee ulkopuolista apua tunteiden selvittelyyn.. Pitäiskö mun tehdä abortti vai luottaa siihen että kaikki järjestyy.. Yksin en pysty tai jaksa alkaa kahden yksinhuoltajaksi tieten tahtoen..

mitens nää "fundamentalistiset piirteet" niinku haittaa sua? Siis vahingoittaako tää miehes usko jotenkin sua? En ihan ymmärtänyt.. Avaa vielä vähän, mikä sua huolettaa?

Minä en tekisi aborttia. Lastani en tappaisi, en vaikka ero tulisikin.

Ja nuo miehesi puheet eivät ole mitään fundamentalistin puheita, vaan sellaisen ihmisen puheita joka ottaa Raamatun ja kristinuskon todesta. Sillä niinhän Raamatussa yllättäen sanotaan, että synti johtaa kadotukseen ellei Jeesuksen sovitustyö kelpaa henkilökohtaisesti.

mitens nää "fundamentalistiset piirteet" niinku haittaa sua? Siis vahingoittaako tää miehes usko jotenkin sua? En ihan ymmärtänyt.. Avaa vielä vähän, mikä sua huolettaa?

Mua ahdistaa että uskoon liitetään saatanaoppi, mikä on lähinnä pelottelua. Että esim kaikki maailman ihmiset jotka ovat esim buddhia eivätkä koskaa kärpästäkään tappaisi, joutuvat helvettiin. Tai että itse joudun helvettiin kun kapasiteettini ei riitä raamattua ymmärtämään, ja jos ei ymmärrystä riitä, niin ei uskoakaan.
Tai että jooga, tai meditaatio on pimeydestä- (harrastan itse joogaa ja olen hyvinkin hippimäinen sisäisesti) on pelottavaa että puoliso on niin mustavalkoinen ja peloteltu (?)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23036489:
Minä en tekisi aborttia. Lastani en tappaisi, en vaikka ero tulisikin.

Ja nuo miehesi puheet eivät ole mitään fundamentalistin puheita, vaan sellaisen ihmisen puheita joka ottaa Raamatun ja kristinuskon todesta. Sillä niinhän Raamatussa yllättäen sanotaan, että synti johtaa kadotukseen ellei Jeesuksen sovitustyö kelpaa henkilökohtaisesti.

eikös aborttiin kehottaminen ole syntiä? sepä tässä onkin, että raamattua elävä ihminen toisena päivänä tarjoaa elämänsä ja toisena kehottaa tekemään abortin ja lähtee.

Meikä on naimisissa kuvailemasi kaltaisen miehen kanssa, tosin kuvaus oli tietysti hyvin vajavainen, eikä meillä ole mitään sen kummempia ongelmia, aborttia mies ei tosin varmaan olis koskaan ehdottanut..

Joo no tiedän kyllä että ollaan tosi epätavallisia ja harvinaisia, mutta samaa kysyn kuin edellinen, että mikä huolettaa, onko epäilyksiä että hän uskonsa varjolla esim. alistaisi sinua tai vahingoittaisi jotenkin..?

Kuten huomasit miestäsi alkoi pelottamaan ja siksi hän oli luovuttamassa. Onneksi osasi pyytää anteeksi ja kertoa ettei tarkoittanut sitä.

kai se on hänellekin iso paikka tämä kun usko on hänelle todellisuus ja kun sinä et tavallaan ymmärrä sitä. kuitenkin miehesi on ihan vain ihminen niin siski toi pelästyminen tulee.

Voit sanoa terveisiä että ei tuolla tavlla voiteta ketään Jumalalle, vaan rakkaudella. Sillä että huomaat sen ilon ja rauhan jonka Jeesus antaa.

Se kadostusoppi on vaan miehellesi todellinen ja siksi kai se voi ahdistaa kun et usko häntä siinä asiassa, koska hän haluaisi että myös pelastuisit.

Mikäli pystyt niin älä viitsi kieltää, jos et usko niinn snao ettei sulla ole varmuutta, et usko mutta älä sano että se on mahdotonta, koska onko oikeesti mikään mahdotonta.

Mutta voimia teille. toivottavasti saatte liittonne toimimaan.

Tota tosta saatanaopista..

Jos miehesi on kristitty, niin siihen uskoon kuuluu Raamattu ja Raamatun mukaan saatana on ihan yhtä todellinen kuin Jeesuskin, mutta ei siihen liity mitää saatananpelkoa tai saatanalla peloittelua, koska jos uskoo Jeesukseen, mikä tässä oli se alku koko jutussa, niin saatanalla ei ole valtaa sinuun.

sinä varmasti harrastat joogaa ja mietiskelyä ihan viattomasti, mutta ne ovat myös peräisin uskonnosta, idän uskonnoista ja niiden avulla on avattu mieltä henkiolennoille.. Koska minä uskon Jeesukseen ja tiedän myös pimeyden olevan todellista on kovin vaikea pitää sitä terveellisenä harrastuksena, mutta sinulla lienee vähän kevyempi käsitys siitä, koska haluat sitä harrastaa.

Buddhia kääntyy Jeesuksen puoleen jatkuvasti, mutta olin ymmärtävinäni, ettet sinä erityisen huolissaan ole heidän sielunsa tilasta..

täytyy myös huomauttaa, että koulussa annetut tiedot buddhalaisuudesta, olivat aika "yleviä", tunnetko itse tätä uskontoa.

joka tapauksessa tsemppiä tilanteeseen että ratkeaa jotenkin. Kannattaisi kyllä nyt panostaa hyvin perusteelliseen keskusteluun, jos hän on kunnon mies, hänen pitäis voida selvittää ajatuksensa sua, lasta ja elämää koskien..

Jos miehesi on kristitty, niin siihen uskoon kuuluu Raamattu ja Raamatun mukaan saatana on ihan yhtä todellinen kuin Jeesuskin, mutta ei siihen liity mitää saatananpelkoa tai saatanalla peloittelua, koska jos uskoo Jeesukseen, mikä tässä oli se alku koko jutussa, niin saatanalla ei ole valtaa sinuun.

sinä varmasti harrastat joogaa ja mietiskelyä ihan viattomasti, mutta ne ovat myös peräisin uskonnosta, idän uskonnoista ja niiden avulla on avattu mieltä henkiolennoille.. Koska minä uskon Jeesukseen ja tiedän myös pimeyden olevan todellista on kovin vaikea pitää sitä terveellisenä harrastuksena, mutta sinulla lienee vähän kevyempi käsitys siitä, koska haluat sitä harrastaa.

Buddhia kääntyy Jeesuksen puoleen jatkuvasti, mutta olin ymmärtävinäni, ettet sinä erityisen huolissaan ole heidän sielunsa tilasta..

täytyy myös huomauttaa, että koulussa annetut tiedot buddhalaisuudesta, olivat aika "yleviä", tunnetko itse tätä uskontoa.

For real? :O Voisitko kiltti kanssaihminen valaista vähän lisää mielipiteitäsi buddhalaisuudesta? :)

[QUOTE="ninni";23036514]eikös aborttiin kehottaminen ole syntiä? sepä tässä onkin, että raamattua elävä ihminen toisena päivänä tarjoaa elämänsä ja toisena kehottaa tekemään abortin ja lähtee.[/QUOTE]

No ihminen on aina ihminen eikä uskovainenkaan ole mikään mini-jeesus vaan pelkkä ihminen. Siksihän tuokin mies noin ristiriitaisesti puhuu, ilmeisesti on ihan päästään pyörällä tässä elämäntilanteessa.

[QUOTE="ninni";23036504]Mua ahdistaa että uskoon liitetään saatanaoppi, mikä on lähinnä pelottelua. Että esim kaikki maailman ihmiset jotka ovat esim buddhia eivätkä koskaa kärpästäkään tappaisi, joutuvat helvettiin. Tai että itse joudun helvettiin kun kapasiteettini ei riitä raamattua ymmärtämään, ja jos ei ymmärrystä riitä, niin ei uskoakaan.
Tai että jooga, tai meditaatio on pimeydestä- (harrastan itse joogaa ja olen hyvinkin hippimäinen sisäisesti) on pelottavaa että puoliso on niin mustavalkoinen ja peloteltu (?)[/QUOTE]

Kristinuskon mukaan miehesi ajattelee ihan oikeaoppisesti, ei miehesi ajatuksissa mitään outoa ole.

Outoa ja valitettavaa on, että kaksi noin erilaista ihmistä on päätyneet yhteen ja tuohon tilanteeseen. Ei teillä taida juuri mahiksia onnelliseen yhteiseloon olla.

Minä juoksisin karkuun tosi lujaa. Mutta se olenkin minä. Sinun pitää tehdä ratkaisusi siltä pohjalta, pystytkö elämään fundamentalistin kanssa.

Tuo jätkä on ihan normikristitty, ei mikään fundamentalisti. Te ette nykyisin vain kristittyä tunnista kun kirkko on täynnänsä jos jonkinlaista homo- ja transupappia jotka puhuvat sukuelimistä enemmän kuin synnistä :D

Et ilmeisesti edes tajua, mitä potaskaa kirjoitat.

Pölytäppä vähän sitä korvien väliäsi! =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23036776:
Tuo jätkä on ihan normikristitty, ei mikään fundamentalisti. Te ette nykyisin vain kristittyä tunnista kun kirkko on täynnänsä jos jonkinlaista homo- ja transupappia jotka puhuvat sukuelimistä enemmän kuin synnistä :D

Nojaa. Itse uskon rakkauden jumalaan ja armoon. En pelotteluun..

Mieheni mielipide oli että kyllä asiat selviävät kun miehesi vähän hellittää. että ei vaadi sulta samoja asioita ja sä hellität ja annat miehesi uskoa, etkä pilkkaa/halveksu sitä.

Hyväksi se vielä muuttuu kun jaksatte panostaa.

joka tapauksessa tsemppiä tilanteeseen että ratkeaa jotenkin. Kannattaisi kyllä nyt panostaa hyvin perusteelliseen keskusteluun, jos hän on kunnon mies, hänen pitäis voida selvittää ajatuksensa sua, lasta ja elämää koskien..

Kuka sanoo että nämä idän henget sitten olisivat pahoja....

Raamattuoppiko sitten on niin maailman paras?
Ovatko natsit taivaassa tapettuaan 6milj juutalaistavääräoppisuuden takia?
tai alkuperäiskansat hävittäneet kristityt?en pysty käsittämään tällaisia ristiriitoja. Ja tämän seurauksena buddhismissa on jotain pahaa?

[QUOTE="vieras";23036836]Mieheni mielipide oli että kyllä asiat selviävät kun miehesi vähän hellittää. että ei vaadi sulta samoja asioita ja sä hellität ja annat miehesi uskoa, etkä pilkkaa/halveksu sitä.

Hyväksi se vielä muuttuu kun jaksatte panostaa.[/QUOTE]

kiitos

For real? :O Voisitko kiltti kanssaihminen valaista vähän lisää mielipiteitäsi buddhalaisuudesta? :)

mikä tökki? sinunko mielestäsi koulussa saa kattavan kuvan buddhalaisuudesta? tai sen puoleen muistakaan uskonnoista?

en minä ole perehtynyt buddhalaisuuteen kuin yhden virkkeen verran enemmän kuin koulu opettaa, niillä on nää käskyt tai ihanteet tai mikskä niitä nimitetään(kouluopetus).. ja buddhalainen tunnustaa ettei pysty elämään niiden mukaan, joten siihen se jää. (tämän sain tietää myöhemmin)

voit varmaan kertoa aiheesta enemmän..?!

Se mitä tämän aloittajan mies buddhalaisista sanoi, oli yhtäpitävä raamatullisen näkemyksen kanssa eli että jokainen pelastuu yksin uskosta Jeesukseen, eikä siihen vaikuta jos on unissaan nielaissut vahingossa kärpäsen elävältä..

[QUOTE="ninni";23036801]Nojaa. Itse uskon rakkauden jumalaan ja armoon. En pelotteluun..[/QUOTE]

Jumala on rakkaus. Kurja juttu vaan että Saatana mikä on rakkauden vastakohta on myös olemassa, Se ei poista sitä faktaa että JUmala on rakkaus.

Mutta usko ei voi perustua satanan pelkoon vaan JUmalan rakkauteen.

Mä en alkaisi. Entäs lapsen hengellinen opetus? Tai jo olemassaolevan lapsen? Abortti ja esiaviollinen seksi on kielletty raamatussa. Melkoinen kaksnaismoralistikristitty. Sinun pitäisi elää ja hyväksyä hänen uskonsa, muuta hän ei hyväksy sinun henkisiä mielipiteitä? Onko tuossa oikeasti mitään järkeä, jos ette löydä keskitietä jossa molemmat saa pitää hengellisen identiteettinsä ja harrastuksensa.

[QUOTE="Alissa";23036786]Et ilmeisesti edes tajua, mitä potaskaa kirjoitat.

Pölytäppä vähän sitä korvien väliäsi! =)[/QUOTE]

perustele ihmeessä mikä oli potaskaa, arveluni ap:n viattomasta halusta harrastaa jotain mistä pitää, vai se että Raamatun mukaan pimeyden henkivaltoja on olemassa vai se että minulla ja ap:lla on eri näkemys...

Niinpä, taitaa olla vähän vaikea keksiä perusteluja näin uskomattomille väitteille ;)

[QUOTE="ninni";23036801]Nojaa. Itse uskon rakkauden jumalaan ja armoon. En pelotteluun..[/QUOTE]

Rakkauden ja armon Jumala on totuuden Jumala, Hänestä sanotaan että Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Miehesi siis pelottelee sinua vai hänen puheensa pelottavat, mite voi edes pelätä jotakin mihin ei usko? Tätä minä olen joskus pohtinut mutta aivot menee niin helposti jumiin, liiasta pohtimisesta että en ole päässyt siinä pitkälle..

Mutta eihän kristinuskossa ole kyse mistään pelottelusta. Tämän ymmärtää jos siihen uskontoon uskoo itse. Ei-uskovaisesta se voi siltä tuntua, mutta ko. uskoa "kannatava" ei sitä koe minään uhkana koska Jeesuksen kautta kaikki synnit on sovitettu eikä saatanalla ole mitään valtaa tälläiseen uskovaan ihmiseen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani ihmisen kanssa joka ei jaa samaa arvo- ja uskomaailmaa kuin minä itse.

Se jäi vähän mietityttämään että mitenkäs tämä mies on harrastanut seksiä kanssasi jos kuitenkin on uskovainen?

Yhteistyössä