mitä tekisit. Ei provoille tai vit...luja kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä tee aborttia vaan hae miehellesi apua! Miehille lapsen odotus on vaikea paikka. Onko miehelläsi ketään tuttavaa jolla on lapsia? Olis ehkä hyvä jos pääsisi juttelemaan. Mun miehellä auttoi kun jutteli kaverinsa kanssa. Uskon että tilanne vielä paranee. :) Onnellista odotusta sinne!

Rakkauden ja armon Jumala on totuuden Jumala, Hänestä sanotaan että Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Miehesi siis pelottelee sinua vai hänen puheensa pelottavat, mite voi edes pelätä jotakin mihin ei usko? Tätä minä olen joskus pohtinut mutta aivot menee niin helposti jumiin, liiasta pohtimisesta että en ole päässyt siinä pitkälle..

pelkään mieheni mielenterveyden puolesta ja että toistamiseen joudun käymään eron läpi ja jään yksin kahden lapsen kanssa. mieheni ei ole kieltänyt minua tekemästä mitään eikä halua minua muuttaa, ja mitä helvetti opetuksiin tulee, sanoin että saa lähteä jos lapselle alkaa moista opettamaan. Mieheni on hyvin herkkä ihminen ja pelkään manipuloivia ihmisryhmiä, olivatpa ne mitä tahansa. Mieheni käy vapaaseurakunnassa. Ihan uskon saavani olla rauhassa omien näkemysteni kanssa. Keskustella meidän ei näköjään kannata aiheesta kun menee pelotteluksi. Ja mitä saatanaan tulee, uskon pahan olemassaoloon, mutta en siihen että synninteosta seuraa välitön rangaistus, kuten helvetttin joutuminen. uskon myös moniin raamatun viisauksiin kuten helvettiin mutta en kirjaimellisesti, että se olis joku kuuma paikka missä on demoneita, vaan maanpäälliseen kärsimykseen, jonka olen jo omassa elämässäni käynyt läpi rankalla kädellä. Se että tässä vielä joku jakaisi taivaspaikkoja vielä puuttuisi. Uskon että kaikkien sielut pääsevät rauhaan.

[QUOTE="ninni";23036939]pelkään mieheni mielenterveyden puolesta ja että toistamiseen joudun käymään eron läpi ja jään yksin kahden lapsen kanssa. mieheni ei ole kieltänyt minua tekemästä mitään eikä halua minua muuttaa, ja mitä helvetti opetuksiin tulee, sanoin että saa lähteä jos lapselle alkaa moista opettamaan. Mieheni on hyvin herkkä ihminen ja pelkään manipuloivia ihmisryhmiä, olivatpa ne mitä tahansa. Mieheni käy vapaaseurakunnassa. Ihan uskon saavani olla rauhassa omien näkemysteni kanssa. Keskustella meidän ei näköjään kannata aiheesta kun menee pelotteluksi. Ja mitä saatanaan tulee, uskon pahan olemassaoloon, mutta en siihen että synninteosta seuraa välitön rangaistus, kuten helvetttin joutuminen. uskon myös moniin raamatun viisauksiin kuten helvettiin mutta en kirjaimellisesti, että se olis joku kuuma paikka missä on demoneita, vaan maanpäälliseen kärsimykseen, jonka olen jo omassa elämässäni käynyt läpi rankalla kädellä. Se että tässä vielä joku jakaisi taivaspaikkoja vielä puuttuisi. Uskon että kaikkien sielut pääsevät rauhaan.[/QUOTE]

siis menee tappeluksi, ei pelotteluksi *väsymys*

[QUOTE="ninni";23036837]Kuka sanoo että nämä idän henget sitten olisivat pahoja....

Raamattuoppiko sitten on niin maailman paras?
Ovatko natsit taivaassa tapettuaan 6milj juutalaistavääräoppisuuden takia?
tai alkuperäiskansat hävittäneet kristityt?en pysty käsittämään tällaisia ristiriitoja. Ja tämän seurauksena buddhismissa on jotain pahaa?[/QUOTE]

Siis Raamattuhan niin opettaa. Että ne henget ovat pahoja, jotka eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi (ihmiseksi) Kristukseksi. Uskooko Raamattuun on sitten toinen asia, kuten ehkä mainitsin.

Raamatun mukaan kukaan ei ole taivaassa jos ei ole elinaikanaan ottanut vastaan Jeesusta pelastajana ja tehnyt parannusta synneistään.

Natsi tai kukaan muukaan ei pääse taivaasen väittämällä tekojaan Jumalan tahdoksi, mutta natsikin voi päästä taivaaseen, jos kääntyy teoistaan (totuus) Jeesuksen puoleen (rakkaus ja armo).

Näin siis edelleen Raamatun mukaan..

Mutta eihän kristinuskossa ole kyse mistään pelottelusta. Tämän ymmärtää jos siihen uskontoon uskoo itse. Ei-uskovaisesta se voi siltä tuntua, mutta ko. uskoa "kannatava" ei sitä koe minään uhkana koska Jeesuksen kautta kaikki synnit on sovitettu eikä saatanalla ole mitään valtaa tälläiseen uskovaan ihmiseen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani ihmisen kanssa joka ei jaa samaa arvo- ja uskomaailmaa kuin minä itse.

Se jäi vähän mietityttämään että mitenkäs tämä mies on harrastanut seksiä kanssasi jos kuitenkin on uskovainen?

sepä se :) Kun toisaalta hän on kovinkin uskonnollinen mutta toisaalta taas abortti ja seksin harrastaminen on ihan ok:D

[QUOTE="ninni";23036970]sepä se :) Kun toisaalta hän on kovinkin uskonnollinen mutta toisaalta taas abortti ja seksin harrastaminen on ihan ok:D[/QUOTE]

hieman kyllä lässähti tunnelma täällä päässä, jos kyse on miehesi kohdalla pelkästä uskonnollisesta taikauskosta ja minä puhun elävästä Jumalasta...

Mutta minä ainakin toivon että miehesi on vain nyt näissä mainitsemissasi epäkohdissa vajavainen ja ymmärtämätön ja että sinäkin pelastut tai että pelastut sitten vaikka jotain muuta kautta..

Oma tarinani muistutti kyllä siinä mielessä sun tätä stooria, etten minäkään kaivannut mitään Jumalaa, koska kaikkihan kiteytyi siinä että on olemassa todellista Rakkautta. Tää oli mun oma "uskoni" pähkinänkuoressa ja ajattelin, että jokainen on ainakin jonkun lapsi, vaan ei se vastaus ollutkaan äidinrakkaus, vaan Isän rakkaus.

Mutta sitten tapasin miehen joka oli luopio, ja vuosi seurustelun jälkeen halusi tehdä parannuksen, olin aivan pihalla, koska en edes tiennyt hänen olleen uskossa. Menin kokoukseen enkä tajunnut mitään, mutta jälkeenpäin Herra puhui sydämelleni ja joudui sitten toteamaan, että edessäni oli minulle täysin tuntemato todellisuus ja minä uskoin Jumalaan.

Sitä ennen olin kyllä kokeillut aivan muita juttuja ja ihmiset jotka ennen tunsin halveksisivat minua ja sylkisivät nyt päin naamaani, jos se nyt mitään paljastaa taustastani.

Mun mielestä sulla on muuten ihan selvästi halua selviytyä, että se nyt puoltaa jatkamista. Onnea raskaudesta, vahingotkin ovat ainoalaatuisia, kun on kyse ihmisestä.

Yhdyn edellisiin, että halveksiminen on takapuolesta.

Just muutama minuutti sitten katsoin kuvia abortoiduista sikiöistä ja ihmisiä hekin ovat. En tekisi aborttia sinuna. Elämä on lahja, oli sitten vanhempien välit millaiset tahansa. Ja tunteet voi tuossa tilanteessa ailahdella puoleen ja toiseen.

Tuli vaan mieleen, että mitä se katumuspilleri on voinut tehdä sikiölle? Jos esim. olit jo raskaana kun otit sen. Ystäväni teki lääkkeellisen abortin mutta jälkitarkastuksessa sikiö elikin vielä. Hän joutui uudelleen keskeytykseen, koska vaikka sikiön sydän löi, ei ollut varmuutta siitä minkälaista vahinkoa lääke oli voinut aiheuttaa..

En siis tiedä mitään noista katumuspillereistä tai niiden toiminta mekanismeista. Enkä sinua halua peloitella tmv., mutta tuli vaan mieleen.

Yhteistyössä