Mitä tekisit, jos kumppanisi ei haluaisi lapsia ja sinä haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, että mitä tekisitte jos elämänne rakkaus ei haluaisi lainkaan lapsia (tai ei voisi saada tms.) ja itse haluaisitte. Jättäisittekö puolison ja hankkisitte lapsia yksin tai jonkun toisen kanssa vai valitsisitteko elämän nykyisen puolison kanssa lapsettomana?

No tuommosta tilannetta ei tule, kun keskustelee nämä asiat etukäteen. Mutta jos tuo nyt yhtäkkiä muuttais mieltään, niin sitä en tiedä. Ehkä jatkaisin kuitenkin yhdessä, niin hyvää on elämä nytkin.

Miksi vaihtaisin pois elämäni rakkauden mahdollisiin lapsiin? Eihän se suhteesta lähteminen takaisi lapsia minullekaan. Mulla on työkaverina jo vanhempi nainen, jolla ei lapsia. Hän on yhden kehitysvammaisen lapsen "varamummu". He käyvät lenkillä, jäätelöllä, leffassa jne. Ei ole vain yhtä tapaa olla vanhempi lapselle, sen ei tarvitse olla biologista.

Tiedän itsestäni, että huolehdin silmittömästi myös muiden ihmisten lapsista. Jos joku pieni on yksikseen jossain, jos joku isompikin näyttää eksyneen tms., ni min on sisäinen pakko auttaa. Onko sillä oikeasti väliä mitä kautta ja mistä geeneistä lapsi, joka asuu saman katon alla, on tullut? Tai ei edes tarvitse olla saman katon alla. Suurimpiin sydämiin mahtuu paljon hellyyttä jaettavaksi.

mä luulen kans, et olis menny mies vaihtoon jos ei olisi halunnu ollenkaan koskaan lapsia.. mut jos ei pystyisi, niin oltais varmaankin sitten keksitty jotain muuta.. mutta jos tosiaan ei olisi halunnu, ni en pystyisi olemaan sellaisen miehen kanssa, koska itse kuitenkin halusin lapsia enemmän kun mitään muuta.

mulla on vahva epäilys, että siippa olis pannut mut kierrätykseen jos olisin asettautunut poikkiteloin iltatähtiprojektissa

taivuin ja olen edelleen ukkomies
Siinä vaiheessa kun pariskunnalla on jo lapsi(a) niin tilanne on kyllä ihan eri kuin suhteen alkuvaiheessa... En missään nimessä laittaisi miestä pihalle, jos tyyliin kolmannesta tai neljännestä lapsesta olisi erimielisyyksiä. Ja siinä vaiheessa katson, että sen kanta joka ei halua lapsia on painavampi. Kenties liittyy siihen, etten itse halua enää lapsia - miehestä en ole ihan varma. :saint:

• Tykkää
Reactions: unelmoiden
Jos kumppanin kanta olisi jo valmiiksi ehdoton oikeastaan suuntaan tai toiseen olisi vaihtanut jo alkumetreillä. Lapsettomuuden kanssa elettiin tilanteen mukaan, vaihtaminen ei käynyt mielessä.

No vaihtaisin kumppania tietysti. Monikohan lie jäänyt toisen tahdosta lapsettomaksi, ja tullut sitten lempattua liian myöhään?
On aika tyhmää sokeasti uskoa, ettei niin voisi käydä.

Teistä, jotka sanovat, että mies menisi vaihtoon, niin olisiko tilanne sama myös siinä tapauksessa, jos teillä olisikin jo yksi lapsi ja itse haluaisitte enemmän mutta mies ei. Vai tyytyisittekö tällöin yhteen lapseen ja mieheen?

Hauska miten erilaisia ajatuksia ihmisillä on! Itse veikkaisin, että valitsisin lapsensaannin miehen edelle (voi kamala), mutta toisaalta tuntuu, että yrittäisin selvittää nuo miehen halut ennen kuin olen aivan umpirakastunut :D

Teistä, jotka sanovat, että mies menisi vaihtoon, niin olisiko tilanne sama myös siinä tapauksessa, jos teillä olisikin jo yksi lapsi ja itse haluaisitte enemmän mutta mies ei. Vai tyytyisittekö tällöin yhteen lapseen ja mieheen?
Mun haaveena on aina ollut enemmän kuin yksi lapsi. Yksilapsiseksi jääminen olisi siksi varmaan tuntunut aika ikävältä. Ja olisin yrittänyt puhua miehelle asiasta, saada hänet suostumaan toiseenkin lapseen.

Mutta mielummin ydinperhe ja yksi lapsi, kuin uusperhe ja useampia lapsia, joten en olisi miestä kiertoon sen takia laittanut. Niin ainakin uskon.

Meillä on yksi lapsi (tosin toinen jo tulossa) ja itse haluaisin kolme lasta. Jos mies olisi halunnut vain yhden, niin olisin tyytynyt siihen. Meillä olisi hyvä olla kolmestaankin.

Mutta mielummin ydinperhe ja yksi lapsi, kuin uusperhe ja useampia lapsia, joten en olisi miestä kiertoon sen takia laittanut. Niin ainakin uskon.

Näin! Ei ole mennyt mies kiertoon, vaikkei enempää lapsia haluakaan vaan yksi riittää (tosin tiesinkin sen kyllä jo heti suhteen alussa).

Alkuperäiseen kysymykseen: eroaisin. Kyllä sitä toinenkin "elämäni rakkaus" löytyisi jossain vaiheessa :D Lapsen saaminen olisi ollut tärkeämpää, olisin vaikka adoptoinut yksin mikäli sopivaa miestä ei olisi löytynyt.

Ei voisi olla elämäni rakkaus, sillä totta kai hänellä olisi samanlaiset toiveet elämästään lasten suhteen. Eli ero tulisi.

Jos mies ei saisi biologisia lapsia, nii sitten kokeilut lahjasiittiöillä tai -alkioilla. En tiä sit jos ei hoitojen jälkeenkään tulisi, tulisiko ero.

Onneksi näitä asioita ei tarvi miettiä sillä meillä on jo lapsi. Jos toista ei koskaan tulisikaan (ei siis vielä yritetä, mutta jos ei yrityksen jälkeenkään), niin yhden lapsen äitinä on kuitenkin niin ihanaa että en mä miestä jättäisi sen takia.

Yhteistyössä