mitä tekisit jos tietäisit että kaveri pettää puolisoaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
mulla ei ole PahaSilmän ja Nöppösen kaltaisia ystäviä. Tai eiväthän he varmaan osaa ystäviä edes ollakaan, tekopyhiä moralisteja vaan. Jos avioliitot teillä menee kaikkien edelle, niin antakaa sit saakeli edes olla niiden, ettekä mene härkkii toisten asioita.

No ehkä se on hyvä niin. Onneksi minun ei tarvitse olla sinun kaveri myöskään, en usko, että pystyisin siihen vaatimallasi tavalla. En haluaisi ystävänikään peittelevän omia juttujani.

Ehkä meidän ystäväpiirissä vaan on erilainen käytäntö ja moraali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kummallista ystävyyttä teillä kyllä kun ollaan valmiita vasikoimaan heti tilaisuuden tullen :O

Ne onkin varmaan aika pinnallisia ystävyyssuhteita sitten.
En usko, että kenelläkään tulisi tuommoisille mieleenkään kertoa mitään
arkoja henk.kohtaisia asioita....
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
mikä kaverin suhteessa on pettämistä? Seksin harrastaminen muiden kuin puolison kanssa, kun ei läheskään aina sitä ole. Ja yleensä ns. vapaasta suhteesta ei kaikille kavereille puhuta, vaan hyville ystäville.

Mun kavereilla on vähän erilainen arvomaailma. kyllä sen verran asioista on puhuttu, ettei kellään ystävälläni ole mitään vapaata suhdetta.

meillä on kans nää asiat kavereiden kans puhuttu.. kaikkien mielestä jo suutelukin on pettämistä.
 
No miehelle en menis kertomaan. Puhuisin kaverin ihtensä kanssa, sanoisin suoraan että "tiedän mitä teit viime kesänä". Yrittäisin takoa järkeä hälle, mutta ei miulla loppujen lopuksi ole oikeutta sen kummemmin asiaan puuttua. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan kaikesta huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kummallista ystävyyttä teillä kyllä kun ollaan valmiita vasikoimaan heti tilaisuuden tullen :O

Ne onkin varmaan aika pinnallisia ystävyyssuhteita sitten.
En usko, että kenelläkään tulisi tuommoisille mieleenkään kertoa mitään
arkoja henk.kohtaisia asioita....

varmaan niin. kamalaa kuultavaa mun mielestä että ystävyys myytäs saman tien kun yhden virheen tekee. ja kun se toisten avioliitto ei kuitenkaan muille loppujen lopuksi kuulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
jeesuksia ootte, siis mä kuristaisin "ystäväni", jos menis kertomaan mun mitään salaisuuksia yhtään kenellekään!

en minä ystävieni asioita levittele ympäriinsä, mutta jos ystävällä on salaisuus joka satuttaa moniakin ympärillä olevia ihmisiä, niin semmoista minun ei tarvitse suojella. ja kuten jo aiemmin sanoin, minulla on ystävä jonka pettämisestä olen hänen kumppanilleen kertonut. muutaman viikon oli ystävä suuttunut, sitten pyysi anteeksi, koska minun ei tarvitse valehdella hänen puolestaan. palasivat yhteen joksikin aikaa viel miehen kanssa, nykyään ovat läheisiä ystäviä ja minä olen kummankin ystävä, edelleen.
 
kertoisin koska mietin aina mitä itse haluaisin jos omalle kohdalle sattuisi.
jos mua petettäisiin niin toivoisin että saisin siitä tietää mahdollisimman pian.
ja kuitenkin meillä on vain tämä yksi elämä ja jos sitä ei halua jakaa pettäjän kanssa niin musta petetyllä on oikeus tietää asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
kertoisin koska mietin aina mitä itse haluaisin jos omalle kohdalle sattuisi.
jos mua petettäisiin niin toivoisin että saisin siitä tietää mahdollisimman pian.
ja kuitenkin meillä on vain tämä yksi elämä ja jos sitä ei halua jakaa pettäjän kanssa niin musta petetyllä on oikeus tietää asiasta.

tämän takia minäkin kertoisin ja olen kertonut. petetty ansaitsee parempaa. ja kun tietää miltä itse tuntuu olla pimennossa kauan, et miltä se jälkikäteen tuntuu.
 
Yhtälailla jos tietäisin ystäväni varastelevan työpaikasta, kertoisin. Parasta mitä pettäjälle tai varastelijalle voi tapahtua, on jäädä kiinni. Se, että pitää ystävän saastaiset salaisuudet ei ole mitään välittämistä. Sehän on vaan sitä, ettei kerrota, koska siitä seuraisi huonoa itselle, kun ystävä suuttuisi. Pilatkoon ystävä siis rauhassa oman ja miehensä elämän, kunhan ystävyys säilyy, sehän se on tärkeintä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Yhtälailla jos tietäisin ystäväni varastelevan työpaikasta, kertoisin. Parasta mitä pettäjälle tai varastelijalle voi tapahtua, on jäädä kiinni. Se, että pitää ystävän saastaiset salaisuudet ei ole mitään välittämistä. Sehän on vaan sitä, ettei kerrota, koska siitä seuraisi huonoa itselle, kun ystävä suuttuisi. Pilatkoon ystävä siis rauhassa oman ja miehensä elämän, kunhan ystävyys säilyy, sehän se on tärkeintä.

Kuka tarvitsee vihamiestä jos on sun laisesi ystävä... :/
jos mun ystävä juoruisi mun asioita yhtään kellekään niin saisi kyllä tuta mistä kuuluu ja kuka käskee. Mä oon pienestä asti inhonnu sellasia ihmisiä, jotka penskanakin juoksi heti kertoo opelle kaiken. Aikuisena ne samat tyypit luulevat olevansa muitten moraalinvartijoita. Mulle jos joku juoksis kertomaan mun miehen tekemisistä niin nauraisin päälle. Juorukello mikä juorukello, vaikka kuinka sen verhois moraalin vartioimisen taakse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Yhtälailla jos tietäisin ystäväni varastelevan työpaikasta, kertoisin. Parasta mitä pettäjälle tai varastelijalle voi tapahtua, on jäädä kiinni. Se, että pitää ystävän saastaiset salaisuudet ei ole mitään välittämistä. Sehän on vaan sitä, ettei kerrota, koska siitä seuraisi huonoa itselle, kun ystävä suuttuisi. Pilatkoon ystävä siis rauhassa oman ja miehensä elämän, kunhan ystävyys säilyy, sehän se on tärkeintä.

Kuka tarvitsee vihamiestä jos on sun laisesi ystävä... :/
jos mun ystävä juoruisi mun asioita yhtään kellekään niin saisi kyllä tuta mistä kuuluu ja kuka käskee. Mä oon pienestä asti inhonnu sellasia ihmisiä, jotka penskanakin juoksi heti kertoo opelle kaiken. Aikuisena ne samat tyypit luulevat olevansa muitten moraalinvartijoita. Mulle jos joku juoksis kertomaan mun miehen tekemisistä niin nauraisin päälle. Juorukello mikä juorukello, vaikka kuinka sen verhois moraalin vartioimisen taakse.


eli sun mielestä ne oli tyhmiä kavereita koulussa, jotka juoksi kertomaan opelle, jos kiusasit jotain? okei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Yhtälailla jos tietäisin ystäväni varastelevan työpaikasta, kertoisin. Parasta mitä pettäjälle tai varastelijalle voi tapahtua, on jäädä kiinni. Se, että pitää ystävän saastaiset salaisuudet ei ole mitään välittämistä. Sehän on vaan sitä, ettei kerrota, koska siitä seuraisi huonoa itselle, kun ystävä suuttuisi. Pilatkoon ystävä siis rauhassa oman ja miehensä elämän, kunhan ystävyys säilyy, sehän se on tärkeintä.

Kuka tarvitsee vihamiestä jos on sun laisesi ystävä... :/
jos mun ystävä juoruisi mun asioita yhtään kellekään niin saisi kyllä tuta mistä kuuluu ja kuka käskee. Mä oon pienestä asti inhonnu sellasia ihmisiä, jotka penskanakin juoksi heti kertoo opelle kaiken. Aikuisena ne samat tyypit luulevat olevansa muitten moraalinvartijoita. Mulle jos joku juoksis kertomaan mun miehen tekemisistä niin nauraisin päälle. Juorukello mikä juorukello, vaikka kuinka sen verhois moraalin vartioimisen taakse.


eli sun mielestä ne oli tyhmiä kavereita koulussa, jotka juoksi kertomaan opelle, jos kiusasit jotain? okei.

just noinhan mä sanoin... :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
No miehelle en menis kertomaan. Puhuisin kaverin ihtensä kanssa, sanoisin suoraan että "tiedän mitä teit viime kesänä". Yrittäisin takoa järkeä hälle, mutta ei miulla loppujen lopuksi ole oikeutta sen kummemmin asiaan puuttua. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan kaikesta huolimatta.

Peesailen!
 
Ajattelisin että onpa mulla tyhmä kaveri!Vaikka oma suhde olis persiistä niin sen voi lopettaa ennenku alkaa muiden kans vehtaamaan.Luultavasti en puuttus asiaan kun eihän se mulle kuulu, mulle riittää omakin elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
No miehelle en menis kertomaan. Puhuisin kaverin ihtensä kanssa, sanoisin suoraan että "tiedän mitä teit viime kesänä". Yrittäisin takoa järkeä hälle, mutta ei miulla loppujen lopuksi ole oikeutta sen kummemmin asiaan puuttua. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan kaikesta huolimatta.

Peesailen!

Peesaus
 

Yhteistyössä