Mitä tekisit, ottaisitko työn vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä

Vieras
Olen nyt hoitovapaalla, lapset 1 v 1 kk ja 5 v. Mulla on vakituinen työpaikka, jonne olen ilmoittanut tulevani ensi syyskuussa. Tuosta työpaikasta on irtisanottu 90 % ja myös mun äitiyslomasijainen eli luultavasti mutkin irtisanotaan heti, kun palaan, yritystoiminta lähse kokonaan myyty ulkomaille. Palkkani tuolla oli 2400 eur. Olen tässä syksyn ja talven aikana hakenut muutamaa työpaikkaa, mutta tämä on pienehkö kaupunki ja yhtä työpaikkaa on hakenut 150 ihmistä. Nyt mulle soitettiin paikasta, jota hain syksyllä, että heillä on aukeemassa uusi työpaikka, että laita hakemus.... johtaja itse soitti, mun mielestä se vois tarkoittaa, että työpaikka on mun. Palkka olisi aluksi vain 1900 eur ja toiseksi pitäisi laittaa lapset hoitoon. Työpaikkoja täällä ei pahemmin ole tarjolla.... mitä teen???

[QUOTE="Mies";27979111]Ja tuotako pitää miettiä?[/QUOTE]

No siinä mielessä, että nuorimmainen on aika pieni ja palkkakin melko pieni... hoitomaksuihinkin menis jo 500....

Mikä tässä on miettimisen arvoista? Soitat tietysti vanhaan työpaikkaasi ja kysyt jatkuuko työsi kun palaat. Tietysti haet paikkaa jota on kehotettu hakemaan ( mikään ei kyllä anna ymmärtää että välttämättä paikan saisit) ja sitten jos paikan saat mietit kuinka teet sen mukaan miten sen tämänhetkisen työpaikan kanssa käy. En ymmärrä mikä tässä on ongelma.

Jos työpaikkoja ei ole tarjolla, otat työn vastaan. Paikan saamisen varmistamisessa voi mennä pari kuukautta. Jollet ole yh, miksei mies voisi jäädä syksyyn asti hoitovapaalle. Ja jos joudut laittamaan lapset hoitoon, ei se kuopuskaan siitä pilalle mene.

[QUOTE="vieras";27979136]Jos työpaikkoja ei ole tarjolla, otat työn vastaan. Paikan saamisen varmistamisessa voi mennä pari kuukautta. Jollet ole yh, miksei mies voisi jäädä syksyyn asti hoitovapaalle. Ja jos joudut laittamaan lapset hoitoon, ei se kuopuskaan siitä pilalle mene.[/QUOTE]

Työ alkaisi maaliskuun alusta, näin mulle sanottiin. Miehellä parempi palkka, ei varaa jäädä kotiin, ei tulla toimeen muuten. Kyllä mä sinne sen hakemuksen laitan.

Kannattaahan se hakea, kuulet enemmän työstä ja saatat pystyä neuvottelemaan, että aloitat vähän myöhemmin. 1v 1kk on aika pieni, mutta 1 v 4 kk alkaa jo olla omatoiminen, kun tod näk kävelee ja kevät tulee niin helpottaa ulkona oloa. Pärjää kyllä hoidossa jo.

Yhteistyössä