K
Kotona vielä
Vieras
Tilanne siis tämä: meillä 2 lasta, pian 3- ja 1-vuotiaat. Olen kotona hoitovapaalla lasten kanssa, tarkoitus palata töihin tekemään lyhennettyä viikkoa ensi elokuun alusta ja olen hakenut lapsille hoitopaikkaa. Tässä vieressä on yksi yksityinen päiväkoti, johon lapset haluaisin: kävelymatka, ei tarvisi autolla viedä ja hakea ja sen vuoksi ostaa toisia istuimia toiseen autoon yms (mulla työt kahdessa vuorossa) jos toinen aamulla vie ja toinen hakee. Lisäksi ryhmät (ja koko päiväkoti) ovat pienet. Muut päiväkodit/pph:t meidän kunnassa ovat aivan eri suunnalla kuin työpaikka yms yms...
Nyt tästä päiväkodista on tarjottu paikkaa esikoiselle. Mies aikoo pitää toukokuun isäkuukautta. Mietin, ottaako paikka vastaan vaikkei tarvetta vielä ole vaiko ei. Pelkään ettei meille sitten ole paikkaa syksyllä jos nyt sanon ei. Toisaalta tuntuu hassulta viedä toista hoitoon kun ollaan kotona, toisaalta houkuttaa ottaa paikka vaikka vain varalta ja harjoitella lyhyillä päivillä rauhassa ennen töihin menoa... ja kyse siis on osa-aikaisesta paikasta eli 2-3 pv/vko. Rahasta viis eli maksuista en välitä.
Mielipiteitä?
Nyt tästä päiväkodista on tarjottu paikkaa esikoiselle. Mies aikoo pitää toukokuun isäkuukautta. Mietin, ottaako paikka vastaan vaikkei tarvetta vielä ole vaiko ei. Pelkään ettei meille sitten ole paikkaa syksyllä jos nyt sanon ei. Toisaalta tuntuu hassulta viedä toista hoitoon kun ollaan kotona, toisaalta houkuttaa ottaa paikka vaikka vain varalta ja harjoitella lyhyillä päivillä rauhassa ennen töihin menoa... ja kyse siis on osa-aikaisesta paikasta eli 2-3 pv/vko. Rahasta viis eli maksuista en välitä.
Mielipiteitä?