Mitä tekisit tässä tilanteessa? Anoppi, joulu ja joulupukki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hupsista";27707426]Meille oli tuossa iässä tärkeää saada olla muutama vuosi ilman pukkia. Mutta tosiaan voisihan sitä kokeilla, että sanoo lapsille mummon tarvitsevan pukkia?

Huom! Ap:n ongelma oli enemmän miehen "ei" kuin anopin "kyllä".[/QUOTE]

Asiassa ei ole yhtään mitään ongelmaa vaan siitä tehdään sellainen. Tai korjaan, yksi ongelma tosiaan on, se että nämä lasten vanhemmat paapovat lapsiaan turhasta. Ap voisi nyt kertoa lapsilleen yhdessä miehensä kanssa että anoppilaan mennään, sinne tulee pukki vaikkei siihen kukaan uskokkaan mutta että se on kiva juttu aattoillassa. Lapset ei tee asiasta numeroa jos ei vanhemmatkaan tee ja nyt nimenomaan vanhemmat tekevät asiasta numeron.

Onko kyse nyt siitä että se anoppi haluaa sen pukin vai siitä että se vaari haluaa ilahduttaa lapsia olemalla pukkina? Miksi nyt ei voisi mennä, oppii lapsetkin kuuntelemaan muiden mielipiteitä ja kunnioittamaan niitä.

Voi herran jestas.

Tottakai vaari saa leikkiä joulupukkia ja mamma saa nauttia tilanteesta kuten osaa. Lapset kyllä oppivat että tämäkin joulurituaali ja leikki on vain joulurituaali ja leikki. Sanotte vaikka että mamma se uskoo vielä pukkiin, niin siksi on tärkeää että pukki tulee.

Ai nyt minä olen se pa..ka kun kerroin mitä mieltä lapset ovat joulupukista? Mies ei halua sinne mennä ja pomppia anopin pillin mukaan. Miehen isä on sitä mieltä, että joulu on myös lasten juhla. Enko ole ainoa joka mainitsi tästä asiasta. Miehen veli myös puhui tästä ennen meitä.
Ja jos olisi kyse minun vanhemmista, olisin toiminnut samalla tavalla niin kuin nyt. Kertoisin mitä mieltä lapset ovat joulupukista.

[QUOTE="krista";27707702]Ai nyt minä olen se pa..ka kun kerroin mitä mieltä lapset ovat joulupukista? Mies ei halua sinne mennä ja pomppia anopin pillin mukaan. Miehen isä on sitä mieltä, että joulu on myös lasten juhla. Enko ole ainoa joka mainitsi tästä asiasta. Miehen veli myös puhui tästä ennen meitä.
Ja jos olisi kyse minun vanhemmista, olisin toiminnut samalla tavalla niin kuin nyt. Kertoisin mitä mieltä lapset ovat joulupukista.[/QUOTE]

MIKSI se on lapsille ihan ylitsepääsemättömän kamalaa jos mummu haluaa että vaari on pukkinä?

[QUOTE="vieras";27707787]lapsille olisi nyt hyvä paikka opettaa hienotunteisuutta vanhempia ihmisiä kohtaan ja te vanhemmat voisitte olla esimerkkinä.[/QUOTE]

Lapset eivät sanoneet ettei lähtisi mummilaan, mies sanoi ettei halua mennä sinne kun kerran anoppi ei ajattele taaskaan kun itseään.

[QUOTE="krista";27707861]Lapset eivät sanoneet ettei lähtisi mummilaan, mies sanoi ettei halua mennä sinne kun kerran anoppi ei ajattele taaskaan kun itseään.[/QUOTE]

Minun mielestä anoppi saa kotonaan järjestää ihan sellaisen joulun kuin itse haluaa. Se on sitten teidän asia päättää, että miten iso ongelma se joulupukki teille on ja missä haluatte joulun viettää.

Jokainen saa omassa kodissaan järjestää sellaisen joulun kuin haluaa. En mäkään tekisi kaikkea kuten mun vanhemmat mutta ei tulisi mieleenkään alkaa valittaa asiasta saati olla menemättä. Jos on tuollaisesta kivasta traditiosta kyse, meillä ei kyllä lapsilla olisi mitään sanomista asiaan. Ja jos mies pukin takia ei halua mennä niin ihmettelen. Ketä se pukki voi oikeasti noin paljon kiusata?

Herrankiesus sentään :O!

Jo on taas ongelmat kehitetty, jotta pääsee omaa pahaaoloaan purkamaan ja sälyttämään toisen niskoille.... Kait sitä nyt yhden aattoillan kestää tovin Pukkia katsella, vaikkei jälkipolvi siihen enää uskokaan :). Edes kerran vuodessa tosikkomaisuus hiiteen ja lapsenmielisyyttä ja iloa kehiin. Ja mikäli mies nyt ei Pukista innostu eikä jaksa äitiänsä katsella, niin pysyköön itse kotonansa - lapset tuntuvatkin olevan asiassa isäänsä kypsempiä :).

Meilläkin lapset jo isoja nuorin 12v , eikä moneen vuoteen ole pukkiin uskonu, mutta joka vuosi pukki tulee, milloin se on vaari, milloin veli tanä vuonna tuo nuorimmainen itse kun haluaa olla. Hauska ohjelmanumero. Kaikista ihmiset riidan saakin aikaseksi. Mitä haittaa pukin yulosta on?.

[QUOTE="Vieras";27708133]Luulisi ettei se arpi halua hulluna pukkina lapsille, joita ei kiinnosta. Mikä idis siinä on?[/QUOTE]

Aargh tätä automaattista korjausta! Siis appi ja hillua, ei arpi hulluna!

Kummallista porukkaa täällä palstalla. Tässä ketjussa pitää olla pukki vaikka väkipakolla, vaikkei teini-ikäiset sitä haluaisikaan ja toisessa taas pukin hankkiminen on turhaa ja kolmannessa lapsille pitä opettaa jo pikkulapsina ettei kaikkea saa edes joulupukilta vaikka satuolento onkin. Miksi kaikki pitää tehdä aikuisten mieltymysten ja aikuisten mukavan perusteella? Itse muistan oikein hyvin kuinka vaivaannuttavaa oli kun itse olin teini-ikäinen ja piti jouluisin näytellä uskovansa joulupukkiin pikkuveljen takia. Kerran vielä sattui eräs koulututtu isänsä kanssa meille pukiksi, hävetti hirveästi. Samaa kertoi kaverini aikuisena. Heillä isä oli pukeutunut pukiksi joka vuosi eikä ymmärtänyt lopettaa ennen kuin 17 vuotiaat sisarukset ilmoittivat etteivät ole jouluna kotona jos ei tuo pelleily lopu.

Lapset kasvavat, vuodet vierivät ja vaikka perinteitä haluaisikin noudattaa, voi olla ihan hyvä välillä tarkistaa niitä vanhoja ja luoda uusia. Lapsethan voisivat yhdessä mummon kanssa kehitellä uuden tavan jakaa lahjat. Jonkin mikä miellyttäisi sekä lapsia että mummoa.

[QUOTE="vieras";27708493]Kummallista porukkaa täällä palstalla. Tässä ketjussa pitää olla pukki vaikka väkipakolla, vaikkei teini-ikäiset sitä haluaisikaan ja toisessa taas pukin hankkiminen on turhaa ja kolmannessa lapsille pitä opettaa jo pikkulapsina ettei kaikkea saa edes joulupukilta vaikka satuolento onkin. Miksi kaikki pitää tehdä aikuisten mieltymysten ja aikuisten mukavan perusteella? Itse muistan oikein hyvin kuinka vaivaannuttavaa oli kun itse olin teini-ikäinen ja piti jouluisin näytellä uskovansa joulupukkiin pikkuveljen takia. Kerran vielä sattui eräs koulututtu isänsä kanssa meille pukiksi, hävetti hirveästi. Samaa kertoi kaverini aikuisena. Heillä isä oli pukeutunut pukiksi joka vuosi eikä ymmärtänyt lopettaa ennen kuin 17 vuotiaat sisarukset ilmoittivat etteivät ole jouluna kotona jos ei tuo pelleily lopu.

Lapset kasvavat, vuodet vierivät ja vaikka perinteitä haluaisikin noudattaa, voi olla ihan hyvä välillä tarkistaa niitä vanhoja ja luoda uusia. Lapsethan voisivat yhdessä mummon kanssa kehitellä uuden tavan jakaa lahjat. Jonkin mikä miellyttäisi sekä lapsia että mummoa.[/QUOTE]

Voi herranjestas, hävetti? Se että teille, niinkuin suurelle osalle kodeista tuli jouluna joulupukki?

Ja mitä väliä, jo siihen ei usko? Voihan se silti tulla, jos asia on appivanhemmille tärkeä. Ketään se ei kuitenkaan loukkaa/satuta.

Tavallaan turha aihe suuttua, mutta jos anoppi on yleensäkin päsmäröimässä kaiken oman mielensä mukaan, niin ärsyttäisi minuakin. Muistan itse tuon ikäisenä, että oli helpotus kun pukkia ei tullut, oli jo pari vuotta ollut nolostuttavaa kun vieras pukki kävi. Meillä siis käytetiin tilauspukkia - jos isä/ukki olisi ollut pukki, sitä olisi ehkä juuri voinut jatkaa..

Yhteistyössä