Mitä tekisit tässä tilanteessa? Anoppi, joulu ja joulupukki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se appi-ukon esittämä pukki todennäköisesti ärsyttää lapsia tuossa iässä. Laittaa ne vastaamaan onkos täällä kilttejä lapsia ja pahimmillaan laulamaan jonkun laulunkin. Ymmärrän lapsia. Teini-iässä ei paljon kiinnosta. Jos vaikka sit aikuiset leikkis, jos tahtoo pukin, eikä pakottais lapsia mukaan. Tarkoitus kai on, että kaikilla olis hauskaa?
Ja voi se pukki käydä vaan jättämässä ne lahjat kuusen alle tms.

Tavallaan turha aihe suuttua, mutta jos anoppi on yleensäkin päsmäröimässä kaiken oman mielensä mukaan, niin ärsyttäisi minuakin. Muistan itse tuon ikäisenä, että oli helpotus kun pukkia ei tullut, oli jo pari vuotta ollut nolostuttavaa kun vieras pukki kävi. Meillä siis käytetiin tilauspukkia - jos isä/ukki olisi ollut pukki, sitä olisi ehkä juuri voinut jatkaa..

Anoppi on ollut aina semmoinen että päsmäröi kaiken. Joulusin on ollut "ohjelma" ja sen on pakko mennä just silleen miten anoppi haluaa. Nyt kun mies kertoi anopille mitä lapset sanoi niin anopille oli ihan sama mitä mieltä lapset on, koska kukaan ei pilaa hänen joulua.

[QUOTE="krista";27709163]Anoppi on ollut aina semmoinen että päsmäröi kaiken. Joulusin on ollut "ohjelma" ja sen on pakko mennä just silleen miten anoppi haluaa. Nyt kun mies kertoi anopille mitä lapset sanoi niin anopille oli ihan sama mitä mieltä lapset on, koska kukaan ei pilaa hänen joulua.[/QUOTE]

Sitten ei auta kuin viettää joulu kotona niin pääsette itse päsmäröimään anopille kostaen.

haluat peesaus ja komppaus viestejä näihin sun viesteihin niin kannattaa mennä tonne vauva.fi -palstalle. Siellä kaikki anopit on tunnetusti paskoja, ja miniät taivaanlahjoja, jotka ovat aina oikeassa.

[QUOTE="krista";27709227]Nyt ei ole kyse kostosta vaan hauskasta ja mukavasta joulusta. Näköään sinun mielipide on se, että vaan ja ainoastaan anopilla saa olla hauskaa jouluna, muut haistakoon pitkät..[/QUOTE]

Ehkä teidän pitäisi keksiä sitten omia hauskoja jouluperinteitä, jos anopin tyyli ei miellytä. Mutta kyllä anopin pitää saada kotonaa pitää omista perinteistään kiinni. Jospa kutsuisitte anopin teille jouluksi, silloin voisitte skipata joulupukin.

• Tykkää
Reactions: fifiia
[QUOTE="Vieras";27708145]Aargh tätä automaattista korjausta! Siis appi ja hillua, ei arpi hulluna![/QUOTE]

Mulla valuu vedet silmistä :laugh: Kiitos illan nauruista!

Niin, mä nyt ymmärsin että tää pukki on enemmän ongelma perheen isälle ja lapsille kuin tälle "hirveälle" miniälle. Mäkin koittaisin jotenkin selittää, että pukki on mummille tärkeä perinne, että koitetaan nyt kestää se. Mut ootteko ajatellu sellaista vaihtoehtoa, että mitäs jos tää pukkijuttu onkin mummille ja pappalle sellainen juttu :whistle:? Ja siksi molemmille niin tärkeä ;).

Omassa kodissani voisin sanoa että nyt meille ei enää joulupukkia (esim. lasten toivomuksesta) tule, mutta jos vietän joulua muualla en alkaisi määräämään miten toimitaan, jos ohjelma ei kiinosta jättäisin menemättä. Lasten kanssa toki joutuu miettimään sitäkin kumpi on tärkeämpää miettiä heidän toiveitaan vai joulun perinteitä, joihin esim. mummolassa vierailu kuuluu.

Jos ongelmana olisi pelkästään tuo pukkijuttu, puhuisin lasten kanssa siihen tyyliin, ettei heidän oletetakaan siihen uskovan, mutta että se nyt on vain sellainen vinkeä show, jonka voi ottaa huumorilla.

Meillä isä pukeutui pukiksi aika pitkäänkin sen jälkeen, kun meille lapsille oli valjennut, ettei melko säännöllisesti arkipäiviin sijoittuvaa työtä tekevälle isälle nyt ihan joka jouluaatto voi tulla pakottavaa tarvetta tehdä kirjoitushommia. Jossain vaiheessa teininä homma sitten kääntyi niin, että me lapset pukeuduimme tontuiksi, ja vedimme vähän esityksentynkää isovanhemmille ja vanhemmille. Se oli hauskaa :). Pelkästään tuossa asiassa siis peräänkuuluttaisin teineiltä huumoria.

Mutta jos kyse on tosiaan siitä, että anoppi haluaa toimia ikään kuin koko joulunäytelmän ohjaajana, eikä muiden toiveille ole sijaa, ymmärrän ärsytyksen. Luultavasti tuossa tilanteessa itse ehdottaisin miehelle, että vietetään joulu vihdoin oman perheen kesken, ja kun lapsetkin ovat noin isoja, jokainen saa ehdottaa omia toiveitaan ohjelman, ruokien ym. suhteen, ja ne sitten yhteisvoimin sovitetaan yhteen ja toteutetaan soveltuvin osin, jokaisen osallistuessa kykyjensä mukaan.

Mun mielestä joulu on lastenjuhla, jos anoppia noin lapsettaa, niin voisiko se pukki tulla jo vaikka päivällä jakaa anopille hänen lahjansa, ja itse menette paikalle illemmalla?:saint:

Mä ymmärrän kyllä aapeeta, joulupukin tulo kun on ohjelmanumero, joka kellottaa koko jouluaaton.
Typerää teennäistä hyminää ja ne korvatunturijutut, kun kaikki tietää, että on höpötystä vaan.

Itseä aina ahdisti kun pukki tuli ja oli helpotus, kun lahjat vaan "löytyi" autotallista.

On se anopinkin jo aika ymmärtää, että se on lasten joulu ja lapset kun kasvaa, niin pukki saa jäädä.

Eikös sille anopille voisi ehdottaa, että appiukko ottaa tänä vuonna pukkitouhuun mukaan tuon vanhimman lapsen. Lapsi saa tonttuvaatteet päälle ja he tulee pukin kanssa yhdessä jakamaan lahjat. Se voisi olla vanhimmalle lapselle kiva yhteinen juttu.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
[QUOTE="krista";27710766]Mies puhui anopin kanssa ja sanoi, ettei tulla jouluna sinne. Meille voi tulla kylään, mutta ilman pukkia ja "omaa ohjelmaa".[/QUOTE]

provo jo riitä?

[QUOTE="Vieras";27712801]provo jo riitä?[/QUOTE]

EI ole provo... Jos tuntisit anoppini niin tietäisit mistä on kyse...

Anoppi suuttui kun ei tulla sinne, suunnitteli jo jouluohjelman...

Yhteistyössä