Mitä tekisit tässä tilanteessa? (Kaveriasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo-o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo-o

Vieras
Kuulin kaveriltani että eräs toinen kaverini luulee että minä olen tietyllä tavalla "hankaloittanut hänen elämäänsä" (asia josta ollut hänelle harmia monta vuotta sitten, en edes tarkkaan tiedä miten koko homma meni, kaverin puhelinnumeroa levitelty jonnekin tms). Olenkin ihmetellyt miksi tämä toinen kaverini on ollut minulle jotenkin vittumainen viime aikoina.
En todellakaan ole osalinen tähän asiaan millään tavalla, ja tämä kaverini joka nyt asiasta sanoi minulle ei haluaisi että häntä sotkettaisiin juttuun millään lailla (eli en voi asiaa ottaa puheeksi koska sitten paljastaisin että minulle on "epäilyksistä" kerrottu).
En tiä mitä tehdä, ajattelin että parasta lienee olla hiljaa ja odottaa josko tämä epäilevä tuomas itse minulle avautuu.
Vituttaa, huvittaa, ihmetyttää, itkettää ja vähän melkein naurattaakin.

Kysyisin siltä loukkaantuneelta kaverilta suoraan että 'olen huomannut että oot ollut mua kohtaan jotenkin tosi kireä viime aikoina, mahtaako siihen olla jotain syytä?'

Alkuperäinen kirjoittaja Juudas:
Ei mitään lässyttelyä vaan tartut härkää sarvista ja oikaiset asian tolalleen kertaheitolla niinkuin se menee niin se tulee kerralla selväksi.

Mutta sit se tietäis että tää toinen kaveri on mulle asiasta maininnut... ja tämä toinen ei sitä missään nimessä halunnut :(
Hankalaa, ihan kuin jotain yläasteen meininkiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:
No, minä kyllä puhdistaisin oman maineeni. Miksei se kaverisi halua, että paljastuu, että hän kertoi "epäilyksistä" sinulle?

No oli kai ollut puhetta että mulle ei saa kertoa... :/

No mitä hemmettiä! Eihän se ole kenenkään edun mukaista! Ehkä se sun kaveri voisi sitten kertoa mielensä pahoittaneelle kaverille, ettet sinä ollut syypää siihen mitä tapahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, minä kyllä puhdistaisin oman maineeni. Miksei se kaverisi halua, että paljastuu, että hän kertoi "epäilyksistä" sinulle?

No oli kai ollut puhetta että mulle ei saa kertoa... :/

No mitä hemmettiä! Eihän se ole kenenkään edun mukaista! Ehkä se sun kaveri voisi sitten kertoa mielensä pahoittaneelle kaverille, ettet sinä ollut syypää siihen mitä tapahtui.

Nii-i, ehkäpä kertookin, ovat enemmän tekemisissä keskenään. Toivon vaan että asia selviää mutta en millään jaksais alkaa itse selvittään, on niin paljon muutakin miettimistä. Toisaalta tuntuu et jos kaveri luulee musta tollaista niin onko se edes mikään kaveri?!

naisten "mä nyt kerron sulle, mut älä kerro kenellekkään, kun mun ei saisi kertoa, mut mä haluan sulle kumminkin kertoa, mut kukaan ei saa tietää et mä kerroin, äläkä vaan ainakaan puhu sille mitään tästä" -juttuja.

Kaiken kaikkiaan minusta hiukan tyhmää myös kaveriltasi kertoa asia sinulle ja sitten pestä kätensä kokonaan asiasta. Jos on kerran sanottu että sinulle ei saa kertoa, niin miksi silloin ei saada oltua kertomatta. Tai sitten ole selkärankaa seistä kertomisensa takana. Tällä tavalla sinä saat siis paskan niskaan, mutta et mitään keinoa saada sitä pois.

Ja anteeksi, tiedän että tämä on nyt vähän aiheen vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja nää on niin näitä:
naisten "mä nyt kerron sulle, mut älä kerro kenellekkään, kun mun ei saisi kertoa, mut mä haluan sulle kumminkin kertoa, mut kukaan ei saa tietää et mä kerroin, äläkä vaan ainakaan puhu sille mitään tästä" -juttuja.

Kaiken kaikkiaan minusta hiukan tyhmää myös kaveriltasi kertoa asia sinulle ja sitten pestä kätensä kokonaan asiasta. Jos on kerran sanottu että sinulle ei saa kertoa, niin miksi silloin ei saada oltua kertomatta. Tai sitten ole selkärankaa seistä kertomisensa takana. Tällä tavalla sinä saat siis paskan niskaan, mutta et mitään keinoa saada sitä pois.

Ja anteeksi, tiedän että tämä on nyt vähän aiheen vierestä.

Niin totta.

Tosi inhottava tyyli toimia |O

Mä varmaan sanoisin ihan suoraan silläkin uhalla että toiset suuttuu, sen verta paljon varmaan itseä ärsyttäisi joutua tuollaiseen umpikujaan. Jos tämä loukattu kaveri mulle jotain vielä kettuilisi, sanoisin että jos sulla ei ole rankaa sanoa suoraan mikä ottaa päähän niin ei tarvitse enää kaveria leikkiä, ja btw ainakaan sitä mistä mua syytät en ole tehnyt, jos on jotain epäilyksiä niin kysy suoraan äläkä selän takana ainakaan musta mitään p*skaa jauha.

Jos siinä tilanteessa jotenkin suoremmin paljastuu että toinen kaveri on puhunut sivu suunsa niin se olkoon heidän välinen ongelma. Siitä jos tulisi tämä asiasta kertonut kaveri mulle valittamaan että puhuin, sanoisin että jos sulle kerrotaan luottamuksella jotain niin pidä asia seuraaan kerran omana tietonasi, kai mullakin on oikeus puolustautua.

Joo, olisin varmasti tosi ikävä kaveri, mutta niin ovat kyllä nuokin :/

Aika ankeita tyyppejä molemmat, mutta jos haluat vielä lepytellä, niin voithan ilmaista kautta rantain, että olet aistinut jotain närää välillänne ja että et halua etkä ole koskaan halunnut kaverillesi mitään vaikeuksia etkä ole tietoisesti pahoittanut hänen mieltään.

Yhteistyössä