Mitä tekisit tässä tilanteessa tai onko meillä mitään oikeuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
myytiin asunto. vapautuminen kuun vaihteessa, mutta sovittiin että ostajat saavat käyttöönsä yhden huoneen ja tästä päivästä lähtien, siis tuovat suuremmat huonekalut jne..

laitoin viikko sitten viestin, etä mihin aikaan haluatte tuoda tavaroitanne ja sain vastauksen että klo 15. eilen illalla, ysin jälkeen sain tekstarin, että "tulemme klo 12", vastasin, että se ei valitettavasti käy, koska lapset ovat nukkumassa(jos olisin tiennyt niin olis va pitäny laittaa että ketään ei oo kotona), no vastauksena tuli pahoittelut ja todell huonolla suomen kielellä(ostaajat ovat ulkomaalaisia) että he tulevat kuitenkin klo 12, koska heidän kavereille ei sovi muu aika , siis what??!. mä olin ihan shokissa, siis oon vieläkin! vastasin jo vähän siihen sävyyn että ei se ole mun ongelma ja että sovittu mikä sovittu, tervetuloa klo 15. Mutta oon siis ihan varma että he ilmestyvät oven taakse klo12.. Mua pelottaa ja oon jotenkin tästä tapauksesta ihan masentunut. mitä mä teen ? en ava ovea?, mutta he varmaan sitten soittelevat ja koputtelevat....
Mitä sä tekisit tässä tilanteess?

No mitä olet mennyt sopimaan, että saavat käyttöönsä tästä päivästä lähtien.

Ei se maailma siihen kaadu, että tulevat lasten nukkuma-aikaan. Jos suurempia huonekaluja ovat siirtämässä, niin sen joutuu usein tekemään silloin, kun muuttoavulle sopii.

Mitäs kauppakirjaan on kirjattu? Pelkkä vapautuminen kuun vaihteessa? Eli onko tuo yhden huoneen vapautuminen sovittu miten, suullisesti, kirjallisesti, oliko paikalla välittäjä?

Jos olet luvannut käyttöön yhden huoneen niin kyllähän heillä on oikeus tulla miten vain. Ovat siis alivuokralaisia ja kyllähän omaan huoneeseen pitää päästä.

siis mitä? ootte oikeasti sitä mieltä? viikko sitten on sovittu että he tulevat klo 15!! ja teidän mielestä on ihan ok, että tekstarin laittamalla klo 21 illalla edellispäivänä heillä on oikeus tulla klo 12? ja joo, kyse on pienistä lapsista jotka heräävät herkkästi ja joille päiväunet ovat vielä tärkeät.

[QUOTE="vieras";26542855]Eikö ne lapset voi mennä päikkäreille 12.15 kun tavarat on saatu sisälle kannettua?[/QUOTE]

kyse ei oo muuttomiehistä ja tavarat kannettaan sisään koko iltapäivän, ei vain 15 min

Mun mielestä EI ole ok, että muuttavat aikaa. ... Sitä en sitten tiedä, että onko heillä siihen oikeus (kun et vastannu mun kysymikseen :D ).
Ja ymmärrän harmituksesi, koska meilläkin on tärkeetä et lapset nukkuu päikkärinsä rauhassa.

Tosin, ehkä sinuna koittasin sit siirtää vähän päiväuniaikaa?

Oletko sä ihan tosissasi? Et varmaan :D

Avaat oven keität tosiaan vaikka ne kahvit. Lapses nukkuvat tai eivät. Teidän ostajilla on oikeus siihen huoneeseen, joten ovet auki vaan ja muuttomiehen sisään. :)

Toivottavasti eivät ilmesty kello 12, kun pakko kai sun on ne ottaa vastaan. Ymmärrän kyllä, että heillä voi olla vaikea saada tavaroita siirrettyä muullon, mutta asia pitäs kyllä sopia vähän paremmin kun vain ilmottamalla edellisenä iltana.

siis oot tommoisesta ihan masentunu ja järkyttyny?? :D
kuules laita ne muksut aikasemmin päikkäreille ni kerkii edes vähän torkahtaa. ei se nyt niiiiiin vakavaa ole jos eivät nuku kunnon päikkäreitä yhtenä päivänä! jösses sentään. ole tyytyväinen että ootte asunnon saanu myytyä!

[QUOTE="vieras";26542873]Oletko sä ihan tosissasi? Et varmaan :D

Avaat oven keität tosiaan vaikka ne kahvit. Lapses nukkuvat tai eivät. Teidän ostajilla on oikeus siihen huoneeseen, joten ovet auki vaan ja muuttomiehen sisään. :)[/QUOTE]

en muuta väittäkään, mutta kun oli sovittu klo 15, mikä kävi meille ja yhdellä heidän ilmoituksella mun pitäisi muuttaa meidän elämän? entä jos mä olisin töissä silloin, oisko pitänyt lähteä sielt pois vain koska edellisiltana he ovat päättäänet niin?

[QUOTE="vieras";26542885]Yhteen huoneeseen isoja tavaroita kannetaan sisään koko iltapäivän? No tuskinpa vaan! Lapset voivat sitten nukkua pihalla vaikka rattaissa, kun ovat vielä niin pieniäkin.[/QUOTE]

he asuvat naapuritalossa ja kantavat tavaroita sisään ilman autoa jne... heitä ei oo monta.ja en todellakaan jäte heitä yksin meidän asunnossa vai meinaatko että jätän lapsia yksin pihalle nukkumaan?

en muuta väittäkään, mutta kun oli sovittu klo 15, mikä kävi meille ja yhdellä heidän ilmoituksella mun pitäisi muuttaa meidän elämän? entä jos mä olisin töissä silloin, oisko pitänyt lähteä sielt pois vain koska edellisiltana he ovat päättäänet niin?

Mutta kun sä olet kotona, et töissä.

Ei sulla ole mitään oikeaa estettä asialle. Miksi pitää kaikesta tehdä niin vaikeaa? Lapset nukkumaan aikaisemmin tai myöhemmin, ovi auki muuttajille ja ne kahvit tai jotain muuta juotavaa muuttomiehille. Löysää pipoa, niin elämä on paljon helpompaa - kaikille :)

No laitat viestin, että sopii tulla klo 15. Lähdet pois kotoota ja tulet viittä vaille kolme kotiin. Ongelma ratkaistu. Ostajat ymmärtävät, että suunnitelmia ei muuteta yhdellä tekstarilla. Tosin kanssakäynti voi olla tosi mukavaa heidän kanssaan ja joustavat tosi reippaasti teidän mahdollisissa tarpeissanne.

Ja sinäkin opit, ettei tehdä tollasia älyttömiä sopimuksia!!!

[QUOTE="vieras";26542982]No laitat viestin, että sopii tulla klo 15. Lähdet pois kotoota ja tulet viittä vaille kolme kotiin. Ongelma ratkaistu. Ostajat ymmärtävät, että suunnitelmia ei muuteta yhdellä tekstarilla. Tosin kanssakäynti voi olla tosi mukavaa heidän kanssaan ja joustavat tosi reippaasti teidän mahdollisissa tarpeissanne.

Ja sinäkin opit, ettei tehdä tollasia älyttömiä sopimuksia!!![/QUOTE]

ei se ole mikään älytön sopimus, he saavat huonen, me saadaan pitää avaimet pari päivä enemmän. kaikki oli hyvin kunnes sain eilisen tekstarin.tästä ei oo tarkoitus tehdä mitenkään hnkalaa kenellekään. mutta mielestäni kun kerran sovittiin klo 15 niin sitä ei voi vaan yhtakkia muuttaa ilmoituksella. olisin vienyt lapset mummolaan, jos olisin tiennyt tästä edes aamulla. kyllä tässä kaiken puolen yritetään olla joustavia, mutta ei tällä tavalla...

Eli teille on ihan ok, että joku muuttaa ajan edellisiltana,kysymmttä va ilmoittamalla ja ihan sama ettei se sovi teille. oottepa te kaikki niin joustavia!

No en mä riemusta hihkuisi.

Mutta kyllä mä nyt sen ymmärrän, että jos kaverit ei pääse klo 15, niin ne ei pääse. Ja piste. Silloin on vähän helvetin hankala niitä kamoja roudata klo 15, eikö?

Joten koska he eivät vittuuksissaan tätä muutosta tee, niin kyllä minä joustaisin. Tietenkin.

Ei olisi mukavaa, jos lapset eivät saisi nukuttua, mutta ehkä he selviävät hengissä jos yhden päivän unet menee reisille. Ei varmaankaan ole ensimmäinen kerta, eikä viimeinen. Ainakin meillä kusi aikataulut viimeksi viikko sitten ja lapset pääsivät omiin sänkyihinsä klo 00:30 yölllä. Ja ihan hengissä ollaan kaikki edelleen.

Onhan tuo ikävää että muuttivat suunnitelmia noin yllättäen. Mutta ei se ainakaan miedän perheessä olis mikään suuri ongelma.

Monissa maissa ja kulttuureissa on aivan erilainen aikakäsitys kuin Suomessa, eli monissa maissa tuo olisi aivan normaalia, ettei tulla juuri sillä kellonlyömällä kun on alustavasti ollut puhetta. Eli he eivät varmaan tajunneet edes tehneensä mitään kummallista.

Yhteistyössä