Mitä tekisit tilanteessani? Kahden miehen loukussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unna ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unna ymmällään

Vieras
Olen raskaana, isä on lapsuudenystäväni, jonka kanssa oli yhden illan juttu. :ashamed: Minulla on jo ennestään yksi lapsi, jonka isästä erosin lokamarraskuussa. Alkushokin jälkeen olen ollut ihan innoissani raskaudesta ja esikoisen kanssa ollaan jo puhuttu vauvasta ja hihitelty kirjoista löytyville mahakuville.

Nyt sitten sellainen juttu, että eksä tahtoo minut taikaisin. En tiedä onko sille kukaan kertonu, että olen raskaana. Muutamalle kaverille olen vasta kertonut, mutta oisko tuo lapsi kertonu kyläillessään... Luulekohan se eks, että ehdin sille vielä raskautua? Oli niin tai näin niin en ymmärrä, miksi se haluaa minut takaisin, kun yksi eron syistä oli se, ettei hän halua enempää lapsia.

Myös tämä lapsuuden kaverini haluaisi alkaa suhteen. Minulla on siitä vähän ristiriitaiset tunteet, se on ollu kuin veli mulle ja mulla nolottaa koko yhden yön juttu.. Vaikka tuloksesta olenkin iloinen..

Kenet tässä nyt ottais vai ottaisko kumpaakaan? Kaikkialta tulee painostusta, että pitäisi joku mies olla, kun kerran raskaanakin olen. Onko se niin maailman loppu odottaa yksin? :o

Muiden painostuksen takia nyt ei kannata ainakaan miestä ottaa, melko heikoille perustuksille silloin suhteen rakennatte.

Kuuntele itseäsi, jos epäilet jo tässä vaiheessa suhteenne onnistumista niin onko sille edellytyksiä?

Mitkä ovat omat tunteesi ex-mieheesi ja olisiko hän valmis isäksi vaikka toisen miehen lapselle? Ainakin sinun tulee olla rehellinen hänelle isästä.

Kuitenkin sinun tulisi etsiä itsellesi elämän kumppania, ei pelkästään isää lapsillesi joten neuvoisin sinua keskustelemaan itsesi kanssa asiasta ja myös miettimään suhteesi jatkoa, olisiko se sitä mitä elämältäsi haluat jommankumman miehen kanssa?

Ellei niin älä valitse kumpaakaan, älä ainakaan väärin syin.
:flower:

Oi voi ap, voimia sulle roimasti! Sinuna en lähtisi hätiköityyn suhteeseen, vaan rauhassa miettisit ja tuumailisit, olisit yhteydessä molempiin miehiin ja selvittäisit tilannetta. Eihän se ole maailman loppu odottaa ja saada lasta yksin, voimia se kyllä vaatii, mutta jos on hyvä tukiverkosto, niin kyllä siitä yli pääsee. Vaikka et miestä ottaisikaan, niin tärkeää on että tulevan lapsen isä on mukana lapsen elämässä, onhan siitä paljon sinullekkin apua! Selvennä itsellesi ja miehille mitä on tapahtumassa ja mitä sinä haluat... Haleja ja voimia :hug:

mielestäni ei ole maailman loppu odottaa yksin. onhan monta naista jotka selviävät yksinhuoltajuudesta aivan mallikkaasti, sehän riippuu aika paljon naisesta itsestään ett- tuntuuko yksinhuoltajuus sopivalta vaihtoehdolta. neuvoisin että teet ihan niinkuin itsestä tuntuu. jos tuntuu että lapsen isän kanssa ei suhteen aloittaminen tunnu mahdolliselta, ei siihen kannata pelkästä velvollisuuden tunteesta alkaa. lapsi vaistoaa jos vanhemmat eivät ole onnellisia yhdessä. ja sama exän kanssa, jos ei ajatus nappaa niin miksi yrittää väkisin?

Juu, ei oikeastaan kiinnostaisi nyt suhteet ollenkaan. Ihana olla lapsen kanssa kahdestaan vähän aikaa. Kaikki, jotka tästä raskaudesta tietää on sitä mieltä, että olen hölmö jos en ota miestä, joka tyrkyttää itseään, varsinkin kun on lapsen isä... Toisaalta, olen ajatellut sitäkin, että jos yrittäisi vaihteeksi suhdetta naisen kanssa... :whistle: Mistähän sellaisen naisen löytäis...

Älä ota kumpaakaan. Esikoisesi takia. On varmaan ressukka vielä ihan pökerryksissä erostanne ja vielä tulee vauvakin. Uusi "iskä" olisi jo ihan liikaa.
Eläkä ota naistakaan. Kasvata nyt ne lapset ensin vaikka pois vaipoista ja sitten voit ottaa vähän enempi aikaa itsellesi. Lapset on niin lyhyen aikaa pieniä, että sinä voit pidättäytyä omista himoistasi pari vuotta.
Kuopuksella tulee tietysti olla isä, ja isällä on oikeus lapseen, mutta sen voi hoitaa ilman parisuhdettakin.

Yhteistyössä