Mitä tekisitte- 3,5-vuotiaan kynsien pureskelusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ottaa päähän kun poika on jostakin oppinut (minulta?) ja ottanut tavakseen purra kynsiään (ja menneet jo aika lyhyiksi). Pelottaa että tuosta tulee samanlainen kuin itse olen, ikäni purrut kynsiäni ja ne ovat kamalat :( Voiko tuon ikäiselle jo laittaa Kynneliä esim. jotta saisi kierteen nyt heti alkuunsa poikki?

Etpä taida saada poikki ellet itse lopeta.. Tuo on nimittäin "perityvä" tapa. Täällä kauhulla odotan koska meillä jälkikasvu sen alottaa.. isänsä ja mummonsa syö kynsiään vaik kuinka "motkotan"

Mulla tismalleen samanikänen tyttä ja alkukesästä alko. Ei auta kiellot ei :( Kynnet ihan nysät niin nysät ku olla voi.

Ostin heinäkuussa kynneliä ja lisäilin ohjeen mukaan, mutta jo seuraavana päivänä oli sormet suussa vaikka ekana päivänä irvisteli aina kun vahingossa sormet suuhun eksy.

Mä en enää keksi mikä tohon auttais. En enää niin paljon kiellä kun alussa, mutta muutaman kerran on pakko joka päivä huomauttaa asiasta, huoh ;(

Mulle kelpais myös vinkit. Meillä tyttö pian 5v ikänsä syönyt kynsiä.Myös varpaiden.

Kumpikaan vanhemmista ei syö. Eli ei voi olla opittu tapa. Meillä se liittyy selkeästi siihen että tytöllä on tylsää ja joutuu olemaan paikallaan. Esim. jos katsoo lasten ohjelmia Jotain on tehtävä samalla ja siinä ne sormet ja varpaat eksyy suuhun.

Jotain olisi keksittävä. Monesti nyt piirtää samalla. Mutta aina se ei auta....

Eipähän tartte kynsiä leikata...

Niin, ja aina huomautellaan kun sormet menee suuhun. Erityisesti jos katselee lastenohjelmaa ja keskittyy siihen, niin pureskelee. Samanlainen on kuin itsekin olen. Harmittaa, täytyy kokeilla noita aineita.

ap meidän tytöllä on ainakin ylivilkkautta/motorista levottomuutta. Ehkä jopa adhd

Selkeästi liittyy noihin tuo kynsienpureskelu meillä. Mutta olisi se silti hyvä saada loppumaan.

Pitää yrittää vain antaa aina jotain tytön käsiin kun tarttee yrittää olla paikallaan. Pysyy kädet varattuina.

en mä ole mitään tehnyt kynsien lyhentämiseen pureskelemalla, kun siitä ei ole mitään harmia tullut. Tavan on epäilemättä oppinut isältään, joka lyhentää kyntensä puremalla.
nyt on 4-vuotiaana joskus toivonut, että kynnet leikattaisiin ja olen vaan sanonut, että sitten ei voi purra kynsiä, jos haluaa että niissä on jotain leikattavaa. Kerran pari olen huomauttanut, että ei saa niin lyhyeksi purra, kun näytti että oli jo riskiä tulehtua. Kun tuo ei järsi jatkuvasti eikä niin lyhyeksi että kynsivalllin tulehdus uhkaisi, niin ihan turha siitä on alkaa vääntää ongelmaa.

Yhteistyössä