mitä tekisitte jos teidän paras ystävänne tekisi näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
olin ex-ystäväni kanssa ollet jo varmaan 4v ystäviä...kun se teki mulle ja perheelleni kamalan tempun:(:( meinasi hajottaa perheemme kokonaan.

ystävillähän on tapana kertoa salaisuuksia toisille ja vähän arempiakin juttuja,tai minä luulin niin...olin enne voinut luottaa kaveriin. kun kerroin ystävälle esim tästä näin: olemme joutuneet syömään 3päivää makkarapottuja kun muuta ei ole ollut ja emmekä saa rahaa mistään.. sit valitin mun ukosta kuinka mua ärsyttää kun se ei mene töihin...ym ja ei tee kotona mitään... niin tämä kyseinen hyvä ystäväni teki meidän perheestä lastensuojeluilmoituksen joka meni näin: perheellä ei ole mitään ruokaan,lapset eivät saa ruokaa,he ovat syöneet samoja makkrapottuja yli viikon ja imes riehuu kotona,he eivät tee kotona mitään.lapset eivät käy ulkona...vaikka meillä juuri sillä kuukaudella oli molemmilla pojilla kamalat tautikierteet:( sen takia emme monesti päässeet ulos.

miksi kaverini teki tuollaisen tempun ja valehteli noin? on sentään 32v. ei ole yllä päässä järkeä. enkä ole sen kaveri enään. valehteli melko raa'asti...

lisäksi lähetteli miehelleni txt että akkasi on haukkunut sinut luuseriksi ja paskaksi ym kaikkea mahdollista..vaikka en ollut noilla sanoilla miestäni haukkunut. sai minulle ja miehelleni kauhean riidan aikaiseksi:(

Outo ystävä. Voisn kuvitella tekeväni ls-ilmoituksen ystävänkin perheestä, mutta syyt pitäisi olla paa-aljon isommat kuin 3pv makkarapotut ja työtön mies. Tai siis kenestäkään en noilla tiedoilla mitään ilmoittelisi, mutta ystävän perheessä pitäisi olla tosi-iso ongelma, että ilmoituksen tekisin.

Sossu osaa arvioida tarvitsetteko tukea ja jos olette heidän asiakkaikseen joutuneet/päässeet niin ehkä olisi syytä ottaa apu vastaan. ulkopuolinen osaa nähdä ehkä selkeämmin perheen ongelmat.

Ystäväsi teki siltikin tosi kurjan tempun, olisi pitänyt apua tarjota tietenkin.

Se halusi rikkoa välit suhun. Tee siitä rikosilmoitus niin koskien aiheetonta lastensuojelu ilmoitusta. aiheeton ilmoitus on kunnianloukkaus samaten tuo miehelle valheiden viestittely. Älkää poistako miehelle tulleita tekstareita, ne ovat todistusaineistoa. Naurettavaahan tää on mutta se aloitti aika raskaalla kädellä ja tuo on teidän eduksi ettei se vastaisuudessa tee samoin, sekä se että sen oma maine menee ilmoitusten tekijänä. Mun mielestä todella törkeetä valehtelua sun kaveriltas

Alkuperäinen kirjoittaja Voimia:
Tosi tyhmästi toimi kaverisi. Jos tekee ls-ilmoituksen niin pitää puhua totta eikä valehdella ja vääristellä asioita.

tehdä tutkintapyyntö poliisille väärästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen kowalski sun viestejäs. ymmärtäisin tinttailus jos olisit kyseinen ap. kaveri.

Tinttailu? :D

Ihminen on joskus sokea omalle tilanteelleen. Ystävä on voinut jo pitkään olla huolissaan, ja tehnyt ilmoituksen koska koki sen oikeutetuksi. Tai sitten hän on läpeensä paska, nuo tekstarit nyt ainakin oli ihan idioottimaisia.

En oikein ymmärrä sitäkään, miten ko. ystävä olisi perhettä voinut auttaa. Antamalla rahaa? Pakottamalla miehen töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ystäväsi teki siltikin tosi kurjan tempun, olisi pitänyt apua tarjota tietenkin.

Rahaa pitäisi antaa...?

Ihan nostamalla kissan pöydälle ja puhumalla asióista väärinkäsitysten välttämiseksi tai sitten itse tarjoutuisi viemään lapsia ulos ja vaikka sitä ruoka-apua/rahaa lainaamalla.
Jos mun parhaan kaverin mies riehuisi ja lapset olisiva neljän seinän sisällä aina niin varmaan tekisin jotain mutta en kyllä heti ls-ilmoitusta.

Makkarapottuja? Vau! Kun mä olin pieni, niin käytiin kerran tätin seurana sossussa. Kysäisi sitten ohimennen äitiltäni minä me syödään. Luusoppaa. Täti ei saanut rahaa, äiti sai lähtiessään tiskiltä rahat. Eikä mitkään lastensuojeluviranomaiset koskaan yhteyttä ottanut, eihän me tarvittu kuin ruokaa.

se sun kaveri oli varmaan kyllästynyt ap:n valitukseen? Ehdottomasti kyllä väärä tapa auttaa tekemällä ls-ilmoitus :( Mutta toivottavasti ap:n perhe sai edes ruokakuponkeja soskusta.

Ihan nostamalla kissan pöydälle ja puhumalla asióista väärinkäsitysten välttämiseksi tai sitten itse tarjoutuisi viemään lapsia ulos ja vaikka sitä ruoka-apua/rahaa lainaamalla.
Jos mun parhaan kaverin mies riehuisi ja lapset olisiva neljän seinän sisällä aina niin varmaan tekisin jotain mutta en kyllä heti ls-ilmoitusta.

Juu, puhua pitäisi. Mä puhuisin myös. Mutta en kyllä alkaisi ulkoiluttamaan heidän lapsiaan tai lainaamaan rahaa. LS-ilmoituksen voisin tehdä, jos puhumisesta ei ole ollut mitään apua, ja tilanne jatkuu pidempään huonona.

Ihmettelen kowalski sun viestejäs. ymmärtäisin tinttailus jos olisit kyseinen ap. kaveri.

Ihminen on joskus sokea omalle tilanteelleen. Ystävä on voinut jo pitkään olla huolissaan, ja tehnyt ilmoituksen koska koki sen oikeutetuksi. Tai sitten hän on läpeensä paska, nuo tekstarit nyt ainakin oli ihan idioottimaisia.

En oikein ymmärrä sitäkään, miten ko. ystävä olisi perhettä voinut auttaa. Antamalla rahaa? Pakottamalla miehen töihin?

No kyllä nuo viestit miehelle puhuu aika paljon lapsellisuudesta ja kateudesta. Selvästi ystävän tarkoitus on olla löydä ja rikkoa perhe.
Tinttailu= kiukuttelu :D Sain alkuun viestistäsi sellaisen kuvan, sorry :)
Mikäli tilanne on todella tuo, niin tekisin rikosilmoituksen.

Niin onhan tässä sekin näkökanta, että jos kaveri yritti vain auttaa. Jos perheessä on jatkuvasti rahasta/ruoasta puute, hän ehkä yritti näin saada heille taloudellista apua. Ja jos ei mies osallistu hommiin ja esim. koti sekaisin, niin yritti saada apua perheen arkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Luultavasti näkeekin, mutta mikä on sellainen ystävä, joka ei ymmärrä ystäväänsä?

Jossain vaiheessa ymmärrys loppuu...

Niin, tässähän ei kerrottu kuin yhden kuun tapahtumista eli jos sama on jatkuvaa, niin silloin voisin ymmärtääkin ilmoituksen.

Ap, oliko ystäväsi yrittänyt ensin auttaa mitenkään? Tukenut pitkään sinua? Ehdottanut miten voisitte tehdä asioita toisin/paremmin? Ja kun mikään muu ei auttanut, teki ilmoituksen? Mistä tiedät kuka teki ilmoituksen?

Ja näitkö mitä viestejä lähetti miehellesi? Jospa viestissä lukikin "Moi. Maija on tosi väsynyt siihen ettet auta kotona." Ja miehesi sanoi, että kaverisi haukkui miehen. Mies voi tulkita sen haukuksi ja lyttäämiseksi :whistle:

Juu, puhua pitäisi. Mä puhuisin myös. Mutta en kyllä alkaisi ulkoiluttamaan heidän lapsiaan tai lainaamaan rahaa. LS-ilmoituksen voisin tehdä, jos puhumisesta ei ole ollut mitään apua, ja tilanne jatkuu pidempään huonona.
Mulla on vain muutama oikein läheinen ystävä ja jos heillä olisi lapsia niin rakastaisin varmaan heitä kovasti ja mielelläni auttaisin hoitamalla ja lainaamalla rahaa.

Mutta osaan vain ajatella omia ystäviäni ja suhdettani heihin.
Ap.lla ja hänen ystävällään saattaa olla ihan tyystin erilainen suhde ja lainatut rahat saattaisivat mennä kankkulan kaivoon eikä lastenhoidosta olisi mitään konkreettista iloa jos kyse ei olisi väsystä vaan laiskuudesta.

No kyllä nuo viestit miehelle puhuu aika paljon lapsellisuudesta ja kateudesta. Selvästi ystävän tarkoitus on olla löydä ja rikkoa perhe.
Mistä ko. ystävä olisi sitten ap:lle kateellinen?
Tavallaan ymmärrän sen, että ystävää vihastuttaa jos parhaan ystävän mies ei kykene eikä edes halua elättää perhettä, ruokkia lapsiaan, eikä viitsi mitään kotonakaan tehdä, ja tämä on jatkunut jo pitkään & ystävä on haukkunut miestään usein. Mutta mä henk.koht. en tuhlaisi tekstiviestin arvoista summaa moiseen vätykseen.

Mulla on vain muutama oikein läheinen ystävä ja jos heillä olisi lapsia niin rakastaisin varmaan heitä kovasti ja mielelläni auttaisin hoitamalla ja lainaamalla rahaa.

Mutta osaan vain ajatella omia ystäviäni ja suhdettani heihin.
Ap.lla ja hänen ystävällään saattaa olla ihan tyystin erilainen suhde ja lainatut rahat saattaisivat mennä kankkulan kaivoon eikä lastenhoidosta olisi mitään konkreettista iloa jos kyse ei olisi väsystä vaan laiskuudesta.

Kauanko sä jaksaisit niin tehdä? Jos asianomainen itse ei saa tehdyksi mitään tilanteen parantamiseksi...?
Olen minäkin ystäville rahaa lainannut joskus, satunnaiseen akuuttiin tarpeeseen. Auttanut myös lasten kanssa, satunnaisesti. Mutta en ottaisi harteilleni ystävän lasten lähes jokapäiväistä hoitamista ja ulkoiluttamista, saati ystävän perheen taloudellista auttamista.

Yhteistyössä