PITKÄ VUODATS: paska ukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksakaa lukea!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehesi on vaan niin väsynyt sun dokaamiseen. Voisin kuvitella itsekin saavanin pahimman luokan hepulit jos mieheni tissuttelisi siideria joka ilta viikonloppuna baariin ja vielä pitäis tulla ovi avaamaan. Miehelläsi on varmasti pahoja kokemuksia sun juopottelusta ja siksi on niin hermona. Halusi vain suojella lapsiaan kun dokuäiti tulee baarista ja kukaties alkaa riehumaan kotona.

Oot varmasti ollut melkoisen päissään kun et muuta keksi kuin alkaa soittelee 112.. "Mmun miesh ei pääshtä mua kothiin.. mithä mä theen?" :headwall:

Jätä se sika ansaitset parempaa... Tuo oli osoitettu miehelles

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
Miehesi on vaan niin väsynyt sun dokaamiseen. Voisin kuvitella itsekin saavanin pahimman luokan hepulit jos mieheni tissuttelisi siideria joka ilta viikonloppuna baariin ja vielä pitäis tulla ovi avaamaan. Miehelläsi on varmasti pahoja kokemuksia sun juopottelusta ja siksi on niin hermona. Halusi vain suojella lapsiaan kun dokuäiti tulee baarista ja kukaties alkaa riehumaan kotona.

Oot varmasti ollut melkoisen päissään kun et muuta keksi kuin alkaa soittelee 112.. "Mmun miesh ei pääshtä mua kothiin.. mithä mä theen?" :headwall:

Jätä se sika ansaitset parempaa... Tuo oli osoitettu miehelles

Et voi olla tosissasi? Että on ihan oikein lyödä, jos toinen juo? luit varmaan, että mieskin oli juonut 3 kaljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24451517:
Mun mielestä lapsen kannalta pahinta perheessä on nimenomaan väkivalta. Alkoholin holtiton käyttö on huono myös, mutta se, kun näkee vanhemmat nyrkit pystyssä tai kuulee sen mätkeen ja ne huudot... Ei hyvänen aika. Kauheaa.

Sä lähdet nyt selkeästi liikkeelle siitä että se perheen mies on syypää koko tilanteeseen ja että se nainen juo sen vuoksi koska se on perheväkivallan uhri ja juominen on seurausta siitä.
Sitähän me emme tiedä koska tarina ei kertonut sitä.
Tarina kertoi että nainen juo joka viikonloppu ja sitten häipyy juotuaan baariin kun kaverit soittaa ja yllyttää,unohtaa avaimensa kotiin ja herättää miehen ovea aukomaan viideltä aamuyöstä,menee juottamaan lastaan viiden siiderin jälkeen.Kertoi myös miehen nimitelleen vitun juopoksi ja pitääkö joka viikonloppu juoda.
Mitäs jos tämä olikin mieheltä ensimmäinen kerta kun kävi käsiksi,lopen väsyneenä ja vittuuntuneena siihen että on lasten kanssa joka kerran kotona kun vaimo päättää mennä kavereiden kanssa baariin ja että tämä on joka viikonloppuinen tapa?
Saako mies siinä tapauksessa sympatiasi?
Ei saa koska sinun mielestäsi mies on vain olemassa vaimoaan varten ja jonka on oltava nössö jonka ainoa elämäntehtävä on palvoa naista vain siksi koska tämä on nainen.
Nainenhan ei voi toimia koskaan väärin koska vika on aina miehissä.

3 kaljaa on aivan eri kuin 3 siideriä. Koko illan aikana. Alkoholia ei ollut enää veressä aamuyöllä. Ensinnäkin koko erokin on. Tämä juoppoämmä oli kiskonut vielä baarissakin ja tullut sitten pihalle mölisee ilman avaimia. Ei lyöminen ole oikein mutta sympatiani ovat ehdottomasti miehen puolella. Voin kuvitella niin tilanteen kun mies on raivonnu ja heittäny ämmän pihalle... Sitten tää nainen ei muuta keksi että pihalle heittäminen=väkivaltaa. Ois mielenkiintoista tietää miten nainen on meuhkannu sisäänpääsyn kanssa...

[QUOTE="akka";24451616]Sä lähdet nyt selkeästi liikkeelle siitä että se perheen mies on syypää koko tilanteeseen ja että se nainen juo sen vuoksi koska se on perheväkivallan uhri ja juominen on seurausta siitä.
Sitähän me emme tiedä koska tarina ei kertonut sitä.
Tarina kertoi että nainen juo joka viikonloppu ja sitten häipyy juotuaan baariin kun kaverit soittaa ja yllyttää,unohtaa avaimensa kotiin ja herättää miehen ovea aukomaan viideltä aamuyöstä,menee juottamaan lastaan viiden siiderin jälkeen.Kertoi myös miehen nimitelleen vitun juopoksi ja pitääkö joka viikonloppu juoda.
Mitäs jos tämä olikin mieheltä ensimmäinen kerta kun kävi käsiksi,lopen väsyneenä ja vittuuntuneena siihen että on lasten kanssa joka kerran kotona kun vaimo päättää mennä kavereiden kanssa baariin ja että tämä on joka viikonloppuinen tapa?
Saako mies siinä tapauksessa sympatiasi?
Ei saa koska sinun mielestäsi mies on vain olemassa vaimoaan varten ja jonka on oltava nössö jonka ainoa elämäntehtävä on palvoa naista vain siksi koska tämä on nainen.
Nainenhan ei voi toimia koskaan väärin koska vika on aina miehissä.[/QUOTE]

Kysymys ei ole siitä onko hakkaaja mies vai nainen, väkivalta on silti väärin. Miehen pitäisi heittää nainen ulos eikä alkaa hakkaamaan tätä. Siinä olet oikeassa että emme tiedä onko kertomus totta, mutta olen aika paljon pölyesterin kannalla tässä.

Meillä aikoinaan lasten ollessa pieniä mieskin joi mielellään muutaman oluen viikonloppuisin, siis perjantaina ja lauantaina. Pikkuhiljaa määrä kasvoi ja baarireissut lisääntyi. Baarireissuilta mies tuli ympärikännissä kotiin, herätti minut aamuöisin ja halusi jutella. Jos minulta meni hermo, mies suuttui.

Pikkuhiljaa minua rupesi jo torstaisin v*ttutamaan tuleva viikonloppu, kun tiesin miten siinä taas käy. Muutaman kerran sain raivokohtauksen jo siinä vaiheessa, kun mies sanoi "taidanpa ottaa yhden oluen". Mies loukkaantui sydänjuuriaan myöten, miten häntä haukutaan yhden oluen ottamisesta. No, saipa taas siitä syydä juodaa pään täyteen.

Mies ei nähnyt mitään vikaa omassa käytöksessään eikä ymmärtänyt minun kiukkuamistani. Minä jouduin aina olemaan viikonloput yksin lasten kanssa, tarkoitan ettei koskaan tehty perheenä mitään kivaa. Lauantait ja sunnuntait mies nukkui pitkälle iltapäivään krapulaansa, jos metelöitiin, niin heräsi kiukkuisena. Koko ajan piti olla kotona hissukseen ja hyssytellä leikkiviä lapsia, toooosi kivaa.

Me saimme tuon ongelman hoidettua. Ap:n kannattaa lopettaa se alkoholin käyttö joksikin aikaa kokonaan. Uskoisin sitten miehenkin käytöksen muuttuvan. Jos ei muutu, niin sitten suhteen jatkoa kannattaa harkita.

3 kaljaa on aivan eri kuin 3 siideriä. Koko illan aikana. Alkoholia ei ollut enää veressä aamuyöllä. Ensinnäkin koko erokin on. Tämä juoppoämmä oli kiskonut vielä baarissakin ja tullut sitten pihalle mölisee ilman avaimia. Ei lyöminen ole oikein mutta sympatiani ovat ehdottomasti miehen puolella. Voin kuvitella niin tilanteen kun mies on raivonnu ja heittäny ämmän pihalle... Sitten tää nainen ei muuta keksi että pihalle heittäminen=väkivaltaa. Ois mielenkiintoista tietää miten nainen on meuhkannu sisäänpääsyn kanssa...

Kuulostaa kyllä todella kamalalta, millä tavalla puhut ap:stä. Mun sympatiat ei ole ikinä sellaisen ihmisen puolella, joka alkaa toista tuolleen lyömään. Haloo!

Meillä on uusioperhe, jossa asuu minun tyttö ja yhteinen tyttö uuden mieheni kanssa. Minulla on alkoholiongelma, sellainen, että haluan viikonloppuisin juoda 2-5 siideriä. Tänään olen juonut kolme. Jääkaapissa odottaa yksi.

Tänään sitten hain itselleni kuusi siideriä, joista viisi olen jo juonut. Mieheni avautui illalla (ennenkuin olin juonut ensimmäistäkään) että, vitun juoppo, mikä vittu vaivaa, kun olet koko viikon ollut noin VITTUMAINEN!?

Joko ongelmasi on todella paha tai provoat.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24451684:
Kuulostaa kyllä todella kamalalta, millä tavalla puhut ap:stä. Mun sympatiat ei ole ikinä sellaisen ihmisen puolella, joka alkaa toista tuolleen lyömään. Haloo!

Minun sympatiani ei ole kummankaan puolella vaan heidän molempien.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24451684:

Mutta sympatiasi on naisen puolella jonka käsket käyttää karatetaitojaan mutta jättämästä jälkiä.Haloo :D:D:D

ei kai nyt yksikään mies jaksa tuollaista naista katsoa ilman, että jossain vaiheessa menis yli hilseen. kyllä, ukkosi teki väärin, mutta yllättynyt en ole. juoppo se on viikonloppujuoppokin.. ja vois sitä vähemmän rilluttelemassa käydä, kun jos maitoa lämmitetään, niin lapsikin vielä pieni..

suosittelisin lopettamaan juomisen ja rilluttelun pariksi kuukaudeksi ja katsomaan uudestaan mikä on tilanne.

Teillä on kummallakin isoja ongelmia: sun ongelmasi ap on alkoholi (turha edes yrittää väittää muuta) ja miehesi ongelma on väkivaltaisuus. Nuo asiat kun yhdistetään samaan perheeseen, niin sääli lasta. Todella sääli.

Hoitakaa itsenne ja ongelmanne kuntoon! Se taas sitten on ihan eri asia, kannattaako teidän jatkaa eloa yhdessä.

Kumpikin tauolle, parisuhde ja alkoholi. Toisesta eroon kokonaan. Mieluiten parisuhteesta. En sano tätä alkoholin tai väkivallan vuoksi, vaan siksi että mitä syitä teillä on olla parisuhteessa, jos tilanne on noin vihamielinen molemman osalta?

[QUOTE="akka";24451729]Mutta sympatiasi on naisen puolella jonka käsket käyttää karatetaitojaan mutta jättämästä jälkiä.Haloo :D:D:D[/QUOTE]

Ei, vaan käytin sitä perusteluna sille, miksi ehkä ei kannata lyödä, kun siitä voi saada syytteen, varsinkin jos ei ole ilmoittanut miehen tekemiä pahoinpitelyjä. Mutta aina ei voi ymmärtää, eikös vaan.

Kaivoin tämän ketjun ja yllätyin kommenttien määrästä. Kiitoksia niistä. Aluksi mietin, vastaanko tähän enää ollenkaan, mutta päätin sitten tulla kertomaan, että hengissä ollaan. Ja valottamaan hieman esiintulleita oletuksia ja kysymyksiä.

Ensinnäkään, tämä ei ollut provo, vaan totisinta totta erään tuikitavallisen suomalaisperheen arjesta. Tällaista kuulkaa ihan oikeasti tapahtuu suljettujen ovien (ja tässä tapauksessa lukittujen ovien) takana. Kuka tahansa voi olla kaappijuoppo, sitä ei päältäpäin huomaa. Kenellä tahansa saattaa olla väkivaltainen puoliso, monet keskittävät iskunsa muualle kuin kasvoihin. Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää.

Ja tuo mun karate-uhoilu, se oli vain suuttumuksen tuomaa uhmaa. Enhän minä miehelleni pärjäisi, mutta olisin ainakin antanut kunnon vastuksen, jos tarve olisi vaatinut.

Ja kun joku epäili minun meuhkanneen ulkona, voin kertoa, että sen takia ensin soitinkin mieheni kännykkään, etten herättäisi lapsia ovikellon rinkutuksella. Mutta tuo on mielestäni epäolennaista.

Olin todella väsynyt, mitä olisin voinut tilanteessa tehdä? En voinut enää siihen aikaan soittaa kenellekään ystävälleni ja pyytää yösijaa, enkä tottapuhuen olisi kehdannutkaan. Soitinkin ensin (kun en muutakaan siihen hätään keksinyt, ja naurakaa pois vain) numerotiedusteluun ja kysyin mitä mun pitäisi tässä tilanteessa tehdä. Nainen käski soittaa hätänumeroon.

Poliisit eivät kyselleet oikeastaan mitään, kun tulivat. Vain sen, että onko mies humalassa, onko paikalla lapsia ja olenko asunnossa kirjoilla. Keikka oli heille helppo, ei muuta kuin ovikellon rinkutus ja hyvän yön toivotukset. Noin se meni.

Ja todellakin, minulla on alkoholiongelma. Huomasin itsekin virheet juomien määrässä, ja se johtui siitä (niinkuin joku epäilikin) että halusin ensin vähätellä juomien määrää ja myöhemmin en enää muistanut, mitä olin kirjoittanut.

Ja tämä pahoinpitely ei valitettavasti ollut ensimmäinen kerta. Sitä on tapahtunut aiemminkin, muista syistä kuin juomisestani. Pohdin usein eroa ja haaveilen elämästä sinkkuäitinä. Kuitenkin pelkään muutosta ja yksin jäämistä. Tällähetkellä pyörittelen mielessäni uskaltaisinko maanantaina soittaa a-klinikalle ja varata sieltä aikaa. Olen itsekin kyllästynyt sydänjuuriani myöten tähän tissutteluun ja sen aiheuttamaan paskaan oloon.

Jos joku haluaa vielä kysyä jotakin tai muuten vaan kommentoida, niin antaa tulla.

[QUOTE="aapee";24453996 ]

Ja todellakin, minulla on alkoholiongelma. Huomasin itsekin virheet juomien määrässä, ja se johtui siitä (niinkuin joku epäilikin) että halusin ensin vähätellä juomien määrää ja myöhemmin en enää muistanut, mitä olin kirjoittanut.

Ja tämä pahoinpitely ei valitettavasti ollut ensimmäinen kerta. Sitä on tapahtunut aiemminkin, muista syistä kuin juomisestani. Pohdin usein eroa ja haaveilen elämästä sinkkuäitinä. Kuitenkin pelkään muutosta ja yksin jäämistä. Tällähetkellä pyörittelen mielessäni uskaltaisinko maanantaina soittaa a-klinikalle ja varata sieltä aikaa. Olen itsekin kyllästynyt sydänjuuriani myöten tähän tissutteluun ja sen aiheuttamaan paskaan oloon.[/QUOTE]

Koska siulla on alkoholiongelma tosiaan ja tiedostat sen, soita rohkeasti heti maantaina a- klinikalle.
Ja koska miehen väkivaltaisuus ei ollut ensimmäinen kerta, kehoittaisin sinua eroamaan uhkailevasta ja väkivaltaisesta miehestä.
Älä pelkää elämänmuutosta ja yksinjäämistä, se voi merkitä uutta ja parempaa, terveempää elämää.
Niin ja ethän sie olisi yksin, siulla olisi lapset.

Viimeksi muokattu:
Juu, rohkeasti luuri käteen ja soitat maanantaina apua itsellesi. Sehän on parhaaksi myös lastasi ajatellen.

Toivottavasti sun ajatuksesi eivät kulje siihen tyyliin, että koska mielestäsi olet huono ihminen (tissuttelija), niin jotenkin ansaitset tuon miehen väkivaltaisuuden. Kukaan ei nimittäin ansaitse väkivaltaista kumppania. Tänään tuli just joku ohjelma Yleltä, jossa joku tyttö oli joutunut pitkän aikaa todistamaan perhe-elämässään sitä, että isä(?) pieksi äitiä. Loppujen lopuksi tytön äiti päätyi lähtemään tytön kanssa turvakotiin, mutta tyttö oli jo sen verran iso, että asia oli isona peikkona hänen mielessään ja hänelle puhkesikin syömishäiriö, kun ei muulla tavoin osannut tunteitaan purkaa.

Kyllä sun kannattaa mennä sinne a-klinikalle ja ihan "virallisesti" päästä kuiville. (Tietenkin ensisijaisesti itsesi ja lasten takia), mutta myös sen takia, että jos teille tulee joskus tosi riitaisa ero, niin miehesi ei voi niin hyvin käyttää tuota alkoholiongelmaa sinua vastaan mahdollisissa huoltajuuskiistoissa. Olet siten vastuuntuntoinen äiti ja samalla suojaat myös selustaasi.

ei kai nyt yksikään mies jaksa tuollaista naista katsoa ilman, että jossain vaiheessa menis yli hilseen. kyllä, ukkosi teki väärin, mutta yllättynyt en ole. juoppo se on viikonloppujuoppokin.. ja vois sitä vähemmän rilluttelemassa käydä, kun jos maitoa lämmitetään, niin lapsikin vielä pieni..

suosittelisin lopettamaan juomisen ja rilluttelun pariksi kuukaudeksi ja katsomaan uudestaan mikä on tilanne.

Joo, paska akka johon meni hermot..

Tämä on typerä aloitus. Koska näen sieluni silmin vastaukset: jätä se sika, Tai: tyhmä ämmä kun tuollaiseen jäät. TAI sitten saan kuulla olevani itse niin paska, että ansaitsen kaiken tämän sonnan.

Siitä huolimatta teen tämän.

Meillä on uusioperhe, jossa asuu minun tyttö ja yhteinen tyttö uuden mieheni kanssa. Minulla on alkoholiongelma, sellainen, että haluan viikonloppuisin juoda 2-5 siideriä. Tänään olen juonut kolme. Jääkaapissa odottaa yksi.

Joskus juomiseni riistäytyy käsistä niin, että kavereideni soittaessa ja pyytäessä mua baariin, ylipuhun mieheni ja otan ja lähden. Näin kävi viime vkonloppuna. Kello 1.30 eräs ystäväni soitti ja pyysi kanssaan juomaan yhdet ja pitsalle. Kysyin mieheltäni, onko asia ok, johon tämä vastasi, että "no, teet niinkuin haluat".

Lähdin, ja olimme baarissa ns. tappiin saakka. Sen jälkeen menimme erääseen pitseriaan ja aikaa kului siinä määrin, että kun tulin kotiin, kello oli viisi.

Kotiovella aloin kaivaa avainta, jota en sitten löytänytkään. Pian hoksasin, että avaimeni olivat jääneet sisälle. Soitin miehelleni, että voisiko hän tulla avaamaan oven. Siitähän riemu repesi!

Mies ryntäsi ovelle, löi, repi ja töni mua, sekä haukkui melko kirjavin sanakääntein minut huoraksi ja lopuksi heitti minut talomme edessä olevaan ojaan. Kaikenlisäksi hän huusi tappavansa minut!! Olin täysin shokissa ja järkyttynyt. Menin uudestaan ovelle ja soitin ovikelloa. Virhe. Mies tuli ja löi uudestaan ja viskasi uudestaan ojaan kirosanojen kera.

Menin meidän autokatokseen miettimään, mitä tekisin. Yleensä käsilaukussani on autonavaimet, mutta tietenkään tälläkertaa ne eivät olleet siellä. Ajattelin, että olisin mennyt autoon nukkumaan. Olin aivan loppuväsynyt, ja en keksinyt muuta kuin soittaa hätänumeroon.

Ei mennyt kauaa, kun poliisit tulivat, ja kerroin heille mitä on tapahtunut. He kysyivät, onko mies juovuksissa, johon vastasin, että ei, koska mies oli illalla juonut noin kolme olutta, eikä varmaankaan ollut enää niiden vaikutuksen alainen siihen aikaan yöstä.

Poliisien tullessa mies päästi minut "nöyrästi" sisään nukkumaan. Tätä helvetillistä vkonloppua seurannut viikko on ollut mulle yhtä helvettiä. Olen ollut töissä ja teeskennellyt kaiken olevan hyvin. Luonnollisesti olen ollut hiljainen, eikä seksiä todellakaan ole ollut.

Tänään sitten hain itselleni kuusi siideriä, joista viisi olen jo juonut. Mieheni avautui illalla (ennenkuin olin juonut ensimmäistäkään) että, vitun juoppo, mikä vittu vaivaa, kun olet koko viikon ollut noin VITTUMAINEN!?

Ai, minä olen vittumainen, kun olen järkyttynyt hakkaamisesta ja tappouhkailusta!!!????

Sen jälkeen hän haukkui minut huonoksi äidiksi, kun olen hermoillut lapsellemme...

Tuo mies ei näköjään yhtään ymmärrä, mitä itse on tehnyt ja syyttää mua aivan asiaan kuulumattomista asioista... olen loppu, väsynyt ja vittuuntunut...

Kun tyttäremme tunti sitten heräsi itkemään, ja olin menossa katsomaan, mikä hätänä, hyökkäsi tämä sankari siihen sanomaan, että kyllä hän hoitaa, mä voin painua kuulemma vittuun. Menin kuitenkin lämmittämään maitopullon, niin mies katsoi mua todella murhaavasti...teki hyökkäävän liikkeen mua kohti.

Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...

Molemmat vois lopettaa sen alkoholilla lotraamisen? Kyllä sitä normaali ihminen pystyy ilmankin olemaan!! Sen jälkeen istutte pöydän ääreen ja jos omat sosiaaliset taidot riitä riitojen selvittelyyn/puhumiseen, haette ammattiauttajan apua, toivottavsti poliisit teki ls-ilmon lapsista sillä tuollaisessa perheessä ei ole kenenkään turvallista elää!!