PITKÄ VUODATS: paska ukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksakaa lukea!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etko sä ap tajua että tuommoista juoppoa ei vaan jaksa katsella, Lisäksi se sun juominen vaikuttaa koko perheeseen, sä juot joka viikonloppu ja jossain vaiheessa se vaan rupee ärsyttämään niin paljon. Toisin sanoen kerjäät itse hankaluuksia. LOPETA SE JUOMINEN!!! huomaat kuinka asiat alkavat parantua. Ymärrän miehesi kilahtmista vaikka en väkivaltaa hyväksykkään. Joskus se vaan tarvii äreet aseet jotta asiat tulee ymmärretyksi ja toivon että tajusit yt kuinka ahtaalle olet perheesi ajanut viinanhimollasi.

No 3-5 siideriä viikonloppuna ei todellakaan ole paljon. Jos nuo hitaasti juo niin ei tule edes humalaan. Mies kuulostaa ihan raivohullulta, sellaista miestä, joka löis mua, en katselis sekuntiakaan.

Kun kotona on tuttipulloikäinen lapsi,sitä ei kuulu mennä juottamaan viiden (oliko ne puolen litran siidereitä) siiderin jälkeen eikä kuulu joka viikonloppu juoda.
Selvästi mies on väsynyt siihen siiderinlipitykseen mitä en yhtään ihmettele.
Eron tullessa se juominen on joka tapauksessa loputtava tai muuten lapsi menee isälleen asumaan.
Viisi siideriä ja enemmän kun paikalla ei ole selväpäistä aikuista on liikaa,silloin on jo pikku hiprakassa.

Mä en jaksaisi katsella miestä, joka juo joka viikonloppu ja vielä pilaa yöni lähtemällä keskellä yötä vähän viihteelle ja unohtaen avaimetkin kotiin. Sitten mun pitäisi jaksaa olla lasten kanssa ja vielä koko yö menee päin h****ttiä kun saa nousta päästämään toisen sisään... Ei hemmetti, ei ois mun juttu.
Pitäisikö miehen moinen kestää?
Ymmärrän miehen kilahduksen, väkivaltaisuus ei kylläkään ole ok. Mutta kovat sanat käsitän kyllä.

Ap:n kannattaisi lopettaa juomisensa jos haluaa omalta osaltaan suhteensa pelastaa. Miehen väkivaltaisuus on sitten se toinen ongelma. Mut mut, sä itse tiedät mitä on tapahtunut ja millainen tilanne oli - jos siis muistat sitä täysin.

Joku sanoi, ettei 3 - 5 siideriä ole paljoa. Mutta montako annosta noista tulee? Jos ne olisi puolen litran pulloja, joita aikoinaan oli, niin annoksina se olisikin jo noin 4,5 - 7,5; nyt en vaan tiedä onko pullokoko nykyään mikä.

Tämä on typerä aloitus. Koska näen sieluni silmin vastaukset: jätä se sika, Tai: tyhmä ämmä kun tuollaiseen jäät. TAI sitten saan kuulla olevani itse niin paska, että ansaitsen kaiken tämän sonnan.

Siitä huolimatta teen tämän.

Meillä on uusioperhe, jossa asuu minun tyttö ja yhteinen tyttö uuden mieheni kanssa. Minulla on alkoholiongelma, sellainen, että haluan viikonloppuisin juoda 2-5 siideriä. Tänään olen juonut kolme. Jääkaapissa odottaa yksi.

Joskus juomiseni riistäytyy käsistä niin, että kavereideni soittaessa ja pyytäessä mua baariin, ylipuhun mieheni ja otan ja lähden. Näin kävi viime vkonloppuna. Kello 1.30 eräs ystäväni soitti ja pyysi kanssaan juomaan yhdet ja pitsalle. Kysyin mieheltäni, onko asia ok, johon tämä vastasi, että "no, teet niinkuin haluat".

Lähdin, ja olimme baarissa ns. tappiin saakka. Sen jälkeen menimme erääseen pitseriaan ja aikaa kului siinä määrin, että kun tulin kotiin, kello oli viisi.

Kotiovella aloin kaivaa avainta, jota en sitten löytänytkään. Pian hoksasin, että avaimeni olivat jääneet sisälle. Soitin miehelleni, että voisiko hän tulla avaamaan oven. Siitähän riemu repesi!

Mies ryntäsi ovelle, löi, repi ja töni mua, sekä haukkui melko kirjavin sanakääntein minut huoraksi ja lopuksi heitti minut talomme edessä olevaan ojaan. Kaikenlisäksi hän huusi tappavansa minut!! Olin täysin shokissa ja järkyttynyt. Menin uudestaan ovelle ja soitin ovikelloa. Virhe. Mies tuli ja löi uudestaan ja viskasi uudestaan ojaan kirosanojen kera.

Menin meidän autokatokseen miettimään, mitä tekisin. Yleensä käsilaukussani on autonavaimet, mutta tietenkään tälläkertaa ne eivät olleet siellä. Ajattelin, että olisin mennyt autoon nukkumaan. Olin aivan loppuväsynyt, ja en keksinyt muuta kuin soittaa hätänumeroon.

Ei mennyt kauaa, kun poliisit tulivat, ja kerroin heille mitä on tapahtunut. He kysyivät, onko mies juovuksissa, johon vastasin, että ei, koska mies oli illalla juonut noin kolme olutta, eikä varmaankaan ollut enää niiden vaikutuksen alainen siihen aikaan yöstä.

Poliisien tullessa mies päästi minut "nöyrästi" sisään nukkumaan. Tätä helvetillistä vkonloppua seurannut viikko on ollut mulle yhtä helvettiä. Olen ollut töissä ja teeskennellyt kaiken olevan hyvin. Luonnollisesti olen ollut hiljainen, eikä seksiä todellakaan ole ollut.

Tänään sitten hain itselleni kuusi siideriä, joista viisi olen jo juonut. Mieheni avautui illalla (ennenkuin olin juonut ensimmäistäkään) että, vitun juoppo, mikä vittu vaivaa, kun olet koko viikon ollut noin VITTUMAINEN!?

Ai, minä olen vittumainen, kun olen järkyttynyt hakkaamisesta ja tappouhkailusta!!!????

Sen jälkeen hän haukkui minut huonoksi äidiksi, kun olen hermoillut lapsellemme...

Tuo mies ei näköjään yhtään ymmärrä, mitä itse on tehnyt ja syyttää mua aivan asiaan kuulumattomista asioista... olen loppu, väsynyt ja vittuuntunut...

Kun tyttäremme tunti sitten heräsi itkemään, ja olin menossa katsomaan, mikä hätänä, hyökkäsi tämä sankari siihen sanomaan, että kyllä hän hoitaa, mä voin painua kuulemma vittuun. Menin kuitenkin lämmittämään maitopullon, niin mies katsoi mua todella murhaavasti...teki hyökkäävän liikkeen mua kohti.

Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...

no miehesi teki kyllä pirun väärin.

mutta en mä kattelis tollasta juoppoa,baareissa nuohoojaa!!! en yhtään päivää. en siis ihmettele sitä jos miehesi on raivoissaan sinun juomisesta,kuppiloissa juoksemisesta, sen lisäksi olet varmasti miestä kohtaan ollut pitkään välinpitämätön-> sitten tuut aamulla kotia klo 5(jolloin joka ikinen baari on ollut kiinni jo 1,5tuntia) -> johtopäätös olet ollut vieraissa tämä siihen päälle mitä aiheutat sun alkoholin juomisella yms. niin ukolla napsahti päässä! näin voi käydä tilanteen pitkään jatkuessa ihmisille. olet siis kohdellut miestäsi väärin

vaikka oli kyllä ehdottoman väärin tehty mieheltä, väkivalta ei ratkaise mitään!!

Miksi pienten lasten äitien pitää ottaa? Itse olin kolme vuotta juomatta, kun lapseni oli pieni. Eikä ollut mitään syytä lähteä baariin.

miksi äidit ei saisi juoda silloin tällöin kohtuullisesti?tiedän toki,että kaikki ei siihen pysty,että mopo karkaa käsistä niin sanotusti..mutta että äideiltä on oma elämä kielletty lapsen ollessa pieni?tietysti siinä tapauksessa jos ei osaa juoda muuta kuin perseet ja sitten lapset joutuu katselemaan äidin ja isin tappeluita,missä kumpikin on yhtä lailla syyllisiä/jompi kumpi on syyllinen,on parempi pitää korkki kiinni.
itse kuulun siihen porukkaan,joka juo kohtuudella,perskännejä en vedä koskaan..tiedän koko ajan mitä teen ja kontrolli pysyy..eli en näe mitään syytä miksi minun pitäisi olla ottamatta paria siideriä silloin tällöin,jos mies sen sijaan saisi juoda koska vaan ja miten paljon vaan..
ap:n tilanteessa mun mielestä kummassakin on vikaa,toinen alkoholisti ja toinen ei kestä vaimon joka viikonloppuista ryyppämistä..enkä yhtään ihmettele,en mäkään tykkäisi jos mun mies joisi joka ikinen viikonloppu vaikkei kännissä olisikaan..

Miksi juot? Käytkö useinkin baanalla yhtäkkiä, ilman miestä? Käyttekö yhdessä ikinä missään, käykö mies omien kavereidensa kanssa?
Mitä, jos alottaisit keskustelemaan miehesi kanssa ihan puhtaalta pöydältä. Jos koet juomisesi aiheuttavan ongelmia, sano se, ja sano, että aiot hillitä sitä (joko ihan itse, tai avun kanssa). Sano, että väkivalta ei silti ole ikinä hyväksyttyä ja kysy, mikä miestä nyppii ja miten hän haluaa jatkaa. Js keskustelusta ei tule mitään, mieti, haluatko itse jatkaa.
Muutama siideri viikonloppuisin ei ole mikään älytön juoppohullu meininki, mutta silti jos ne pitää saada joka viikonloppu, voi niistä koitua ongelma itselle ja läheisille. Kohtuus kaikessa, ja joskus voi olla ilmankin ja tehdä yhdesä, perheenä asioita.

[QUOTE="vieras";24450935]Mä en jaksaisi katsella miestä, joka juo joka viikonloppu ja vielä pilaa yöni lähtemällä keskellä yötä vähän viihteelle ja unohtaen avaimetkin kotiin. Sitten mun pitäisi jaksaa olla lasten kanssa ja vielä koko yö menee päin h****ttiä kun saa nousta päästämään toisen sisään... Ei hemmetti, ei ois mun juttu.
Pitäisikö miehen moinen kestää?
Ymmärrän miehen kilahduksen, väkivaltaisuus ei kylläkään ole ok. Mutta kovat sanat käsitän kyllä.

Ap:n kannattaisi lopettaa juomisensa jos haluaa omalta osaltaan suhteensa pelastaa. Miehen väkivaltaisuus on sitten se toinen ongelma. Mut mut, sä itse tiedät mitä on tapahtunut ja millainen tilanne oli - jos siis muistat sitä täysin.

Joku sanoi, ettei 3 - 5 siideriä ole paljoa. Mutta montako annosta noista tulee? Jos ne olisi puolen litran pulloja, joita aikoinaan oli, niin annoksina se olisikin jo noin 4,5 - 7,5; nyt en vaan tiedä onko pullokoko nykyään mikä.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä! Mä en myöskään kattelis äijää, joka juo joka viikonloppu (ja mahdollisesti viikollakin..)
3-5 siideriä on todellakin paljon, jos ne on puolen litran pulloja!

Väkivaltaa en tietenkään hyväksy, mutta kyllä ap:llä itselläänkin on peiliin katsomisen paikka!

Siis etkai sä oikeesti juo päivällä kun lapset on hereillä? Korkeintaan illalla kun lapset on nukkumassa, mielellään jossain muualla kuin kotona. Mun lapset ei ainakaan koskaan tule näkemään mua kännissä.

No kyllä mäkin murjottaisin ja olisin vihainen jos puolisoni ryyppäis joka viikonloppu ja häipyis baariin kaverien kanssa jättäen aina mut keskenään lasten kanssa. Vaihtaisin varmasti sellaiseen, joka ei aina dokais ja hummais. Jos toinen lapsi on vielä siinä iässäkin vasta, että öisin juo maitoa, niin... et kovin pitkää taukoa ole raskinut ryyppäämisestä pitää?

[QUOTE="hmm";24451231]Siis etkai sä oikeesti juo päivällä kun lapset on hereillä? Korkeintaan illalla kun lapset on nukkumassa, mielellään jossain muualla kuin kotona. Mun lapset ei ainakaan koskaan tule näkemään mua kännissä.[/QUOTE]

Avaa sateenvarjo jo valmiiksi :D Palstalaisten mielestä lasten edessä pitää ryypätä, muuten lapsista tulee aikuisina alkoholisteja, kun eivät ole kotona nähneet alkoholin käyttöä..

[QUOTE="vieras";24451243]Avaa sateenvarjo jo valmiiksi :D Palstalaisten mielestä lasten edessä pitää ryypätä, muuten lapsista tulee aikuisina alkoholisteja, kun eivät ole kotona nähneet alkoholin käyttöä..[/QUOTE]

No tuttipulloikäisen nyt ei ainakaan tartte nähdä alkoholin käyttöä... Esiteinit ja teinit sit eri asia.

En hyväksyisi, että mieheni juoksisi viikonloppuyöt baanalla ja kotonakin vetelisi litrakaupalla olutta. Miehesi on totaalisen kyllästynyt sinun elämäntyyliisi. Hän saa olla yksin vastuussa lapsista, kun juot, eikä sinun juopunut seurasikaan kiinnosta.

LOPETA JUOMINEN HETI!!!

Mitä mieltä miehes on sun alkoholinkäytöstä ja baarireissuista?
En jaksais katella jos oma mies jois joka viikonloppu niin että on pienessä humalassa koko ajan ja lähtis baariin heti ku kaverit soittaa. Mullakin menis hermot ja vois kuulua pari valittua sanaa. En tosin puolustele miehes väkivaltaista käytöstä, teidän pitäis puhumalla saada asiat selväks.

Useimmat teistä moralisoivat ap:tä, mut aika harvan mielestä ilmeisesti tuo miehen raivostuminen ja väkivaltaisuus on väärin? Nice. Teillä on mielenkiintoinen ajattelutapa... lyökäähän lyötyä ja potkikaa maassamakaavaa.

Sulla on 2 ongelmaa.
Alkoholi
Mies.

Mielestäni mies on nyt pahempi ongelma ja se pitäisi hoitaa ensin alta pois. Kuulostaa jopa vähän siltä, että et kestä olla kotona selvinpäin. Jos sä lähtisit, sun ois ehä helpompi lopettaa juominen myös.

Jäin miettimään, että minkälaisia vastauksia haluaisit... En mä ainakaan voi sanoo hyvällä omallatunnolla, että jatka vaan juomista ja jää inhottavan miehesi luokse. Taitaa miehesikin juoda koko ajan.

Jos sun karatetaidot oikeasti toimii, niin anti mennä, mutta ole varovainen, ettet jätä jälkiä, koska mies tekee sinustra sitten ilmoituksen, eikä kukaan ehkä uskokaan sinua. Ounastelen, ettet kertonutkaan viimeksi poliisille kaikkea, koska olisivathan ne vieneet varmasti hakkaavan miehen mennessään, vai mitä? Nyt sulla pitäs olla jotain, millä sä todistat, että mies on väkivaltainen, ennenkuin alat miestä karatesoimaan, varsinkin, jos aiot vahingoittaa. Ja ajattelen myös sua, että mitä jos et pärjääkään, vaan mies satuttaa sinua pahasti.

Mikset vaan lähtisi? Siksikö, että sun oikeestaan tekeekin mieli antaa takaisin? Ymmärrän, mutta mitä jos sun käy huonosti? Mun mielestä sun mies on ihan kamala ja ansaitsee kyllä turpaansa.

[QUOTE="vieras";24451240]No kyllä mäkin murjottaisin ja olisin vihainen jos puolisoni ryyppäis joka viikonloppu ja häipyis baariin kaverien kanssa jättäen aina mut keskenään lasten kanssa. Vaihtaisin varmasti sellaiseen, joka ei aina dokais ja hummais. Jos toinen lapsi on vielä siinä iässäkin vasta, että öisin juo maitoa, niin... et kovin pitkää taukoa ole raskinut ryyppäämisestä pitää?[/QUOTE]

Ap:n mies juo myös. ja oikeasti, kumpikohan on isompi ongelma, alkoholismi, vai sekopää mies? Minun mielestä se mies. varmaan sen takia ap ryyppääkin, jos ei kestä olla kotona selvinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24451397:
Sulla on 2 ongelmaa.
Alkoholi
Mies.

Mielestäni mies on nyt pahempi ongelma ja se pitäisi hoitaa ensin alta pois. Kuulostaa jopa vähän siltä, että et kestä olla kotona selvinpäin. Jos sä lähtisit, sun ois ehä helpompi lopettaa juominen myös.

Jäin miettimään, että minkälaisia vastauksia haluaisit... En mä ainakaan voi sanoo hyvällä omallatunnolla, että jatka vaan juomista ja jää inhottavan miehesi luokse. Taitaa miehesikin juoda koko ajan.

Jos sun karatetaidot oikeasti toimii, niin anti mennä, mutta ole varovainen, ettet jätä jälkiä, koska mies tekee sinustra sitten ilmoituksen, eikä kukaan ehkä uskokaan sinua. Ounastelen, ettet kertonutkaan viimeksi poliisille kaikkea, koska olisivathan ne vieneet varmasti hakkaavan miehen mennessään, vai mitä? Nyt sulla pitäs olla jotain, millä sä todistat, että mies on väkivaltainen, ennenkuin alat miestä karatesoimaan, varsinkin, jos aiot vahingoittaa. Ja ajattelen myös sua, että mitä jos et pärjääkään, vaan mies satuttaa sinua pahasti.

Mikset vaan lähtisi? Siksikö, että sun oikeestaan tekeekin mieli antaa takaisin? Ymmärrän, mutta mitä jos sun käy huonosti? Mun mielestä sun mies on ihan kamala ja ansaitsee kyllä turpaansa.

Aika jännää että sun mielestä mies on pahempi ongelma.Kuitenkin neuvot antamaan takaisin mutta varoa jättämästä jälkiä.Eli siis vaimo saa ryypätä rauhassa koska mies on suhteen pahin ongelma joka pitää karatella laittaa ensin kuriin ja sitten erota siitä ja sen jälkeen juomisongelmakin poistuu tuosta noin vaan.
Vaimo siis saa lyödä eikä se ole väärin mutta mies kun lyö niin se on väärin.
Mä en voi käsittää tuollaista järjenjuoksua mikä sulla on.

[QUOTE="akka";24451415]Aika jännää että sun mielestä mies on pahempi ongelma.Kuitenkin neuvot antamaan takaisin mutta varoa jättämästä jälkiä.Eli siis vaimo saa ryypätä rauhassa koska mies on suhteen pahin ongelma joka pitää karatella laittaa ensin kuriin ja sitten erota siitä ja sen jälkeen juomisongelmakin poistuu tuosta noin vaan.
Vaimo siis saa lyödä eikä se ole väärin mutta mies kun lyö niin se on väärin.
Mä en voi käsittää tuollaista järjenjuoksua mikä sulla on.[/QUOTE]

Ensisijaisesti käsken ap:ta lähtemään. Mutta jos hän kerran jääräpäisesti jää, niin minulla ei ole sydäntä kieltää häntä puolustautumaan, jos mies alkaa häntä taas hakata.

Ehkä sinun mielestäsi ap:n pitäisi vaan lopettaa ryyppääminen ja unohtaa, että mies koskaan edes löi, sehän johtui ryyppäämisestä, joka on kiellettyä tietysti vain naiselta, mutta ei mieheltä. Ja jos mies sattuisi vaan lyömään, ap:n kannattaa sitten vaan ottaa ihan lunkisti ja maata vaikka maassa ketarat levällään, ettei miehen harrastus häiriinny naisen rimpuilusta.

Ap voisi vähentää juomista jokaisesta viikonlopusta, mutta pahenpi ongelma on miusta kylläkin uhkaileva ja väkivaltainen mies ja tuskin miusta ap juomisen lopettaminen, vaikuttaisi mitenkään miehen väkivaltaiseen käytökseen, miusta se on miehelle pelkkä tekosyy.

• Tykkää
Reactions: PölyEsteri
[QUOTE="vieras";24451243]Avaa sateenvarjo jo valmiiksi :D Palstalaisten mielestä lasten edessä pitää ryypätä, muuten lapsista tulee aikuisina alkoholisteja, kun eivät ole kotona nähneet alkoholin käyttöä..[/QUOTE]

Kukaan ei ole puhunut ryyppäämisestä, vaan siitä että otetaan lapsen nähden alkoholia kohtuudella (kohtuus tässä tapauksessa ½-2 annosta).

Mun mielestä lapsen kannalta pahinta perheessä on nimenomaan väkivalta. Alkoholin holtiton käyttö on huono myös, mutta se, kun näkee vanhemmat nyrkit pystyssä tai kuulee sen mätkeen ja ne huudot... Ei hyvänen aika. Kauheaa.

Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...

Myöhässä tulee, mutta jospa menisit seuraavan kerran muualle nukkumaan. Tarvitsette molemmat apua, jos tämä on totta. Karatetaidoistasi tuskin on apua.