Mitä tekisitte: lapsen takin hiha maalissa päiväkodin piharemontin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ottaisin asian puheeksi pk:ssa. Ulkoiluvaatteet ovat todellakin kalliita ja usein ne kiertävät lapselta toiselle. Meilläkin on ulkoilupukuna kaverilta saatu täysin priimakuntoinen haalari. Jos tämä tahriintuisi maaliin, niin en kehtaisi palauttaa sitä kaverille pieneksi jäätyään. Jos taas haalari olisi ollut maalissa ennen meille tuloa, niin en olisi sitä käyttöön ottanut. Haluan aina käyttää lapsellani hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita, vaikka ne olisivatkin jo kierrätettyjä.

Tietysti ottaisin puheeksi päiväkodissa. En vaatimalla vaatisi korvauksia, mutta ihmettelisin miksi lapset on päästetty pihalle leikkimään jos siellä voi sotkeutua maaliin.

Eli 50/50 suunnilleen mielipiteet tällä hetkellä.
Ei lähtenyt pesussa pois, otin takin juuri koneesta. Ei ulkomaali lähdekään, vesiliukoinen tuore maali voisi vielä lähteäkin.

Mielestäni olet nipo :D

Vaatteet on käyttöä varten ja vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä ja paremmillekin vaatteille.
ei lapsia voi seisottaa asennossa pihalla ettei vain kalliille puvulle tapahdu mitään mikä haittaa jälleenmyyntiarvoa. Voi sen puvun silti kierrättää, ei se maalitahra sitä estä...

Mä kyllä sanoisin asialliseti asiasta jos kyseessä ois joku kalliimpi takki/puku...
Harmittais ihan törkeesti jos yli 100e puku tahriintuis maaliin ja menis pilalle.

Vähintäänkin korvaukset pesuaineesta, takista, sähköstä, puhelin - ja internetkuluista, mielipahasta, työajan menetyksestä, autolla ajosta, verenpaineen noususta, lapsen tulevasta kehityshäiriöstä maalihöyryjen takia, sateesta, pilvisestä säästä, pakkasesta, maalin väärästä väristä, maalarin hiestä, kuolleesta pikkulinnusta joka istui maalatulle aidalle ja timo t.a mikkosesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21985970:
Mielestäni olet nipo :D

Vaatteet on käyttöä varten ja vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä ja paremmillekin vaatteille.
ei lapsia voi seisottaa asennossa pihalla ettei vain kalliille puvulle tapahdu mitään mikä haittaa jälleenmyyntiarvoa. Voi sen puvun silti kierrättää, ei se maalitahra sitä estä...

Sinusta on siis ok, että piharemontin tehnyt remonttifirma maalaa aidat ja luovuttaa työn ennen kuin maali on kuivaa? Ilman että mitään varoituksia edes laitetaan? Että tämä asia on verrattavissa siihen, että lapsia seisotetaan pihalla, ettei kalliille puvulle tapahdu mitään?
Tällä logiikalla sinäkään et siis valittaisi, jos uusi hieno juhlatakkisi menisi maaliin siellä kauppakeskuksessa? Näinkö tosiaan?

[QUOTE="vieras";21986073]Musta vaate, valkoinen maalitahra -> peitä tahra mustalla permanent tussilla.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä = )
Maalia vaan on puoli hihaa, joten aika paljon saa sitä tussia laittaa...

Sinusta on siis ok, että piharemontin tehnyt remonttifirma maalaa aidat ja luovuttaa työn ennen kuin maali on kuivaa? Ilman että mitään varoituksia edes laitetaan? Että tämä asia on verrattavissa siihen, että lapsia seisotetaan pihalla, ettei kalliille puvulle tapahdu mitään?
Tällä logiikalla sinäkään et siis valittaisi, jos uusi hieno juhlatakkisi menisi maaliin siellä kauppakeskuksessa? Näinkö tosiaan?

Siis onko nyt näin käynyt, vai spekuloitko vaan itseksesi? Tiedät, että remppafirma on tehnyt virheen? Onko muut lapset maalissa?

Ja jos nyt oot noin kovin varma niin mitä ihmettä täällä riitelet.

Mä en viitsisi puhua tuollaisesta. Rapatessa roiskuu ja kyllä vaatteille saattaa sattua ihan mitä vaan. Meillä pojalta jäi johonkin naulaan haalarinlahje kiinni ja tuli palkeenkieli, jota pojat sitten porukalla tarhassa vähän laajensi :O. Oli puolet lahkeesta sitten revitty. Ja haalaria oli käytetty vain kolme viikkoa :(

Kyllähän se harmitti, mutta minkäs tuollaiselle tekee. Tietty olisi voinut valittaa naulasta?

Missä vatun kauppakeskuksessa?

Enkä valittaisi millekään remonttifirmalle tms jos oman takkini sotkisin- itseäni syyttäisin että taas on menty eikä katsottu yhtään....

Mun ajatusmaailmassani lasten vaatteille sattuu ja tapahtuu, oli ne kalliita tai ei.
Harmittaa toisinaan, tottakai.

Niin ja siis mä vastasin aloitusviestiin, olis tietty voinut lukea koko ketjun, mutta... joissain säännöissä joskus sanottiin että vastaa vain aloitusviestin kysymykseen :D

Viimeksi muokattu:
Jos maalia on näkyvästi, niin kävisin juttelemassa päiväkodin johtajan kanssa. Jos maalattu aita oli jätetty "eristämättä", niin korvausta voi lähteä hakemaan urakoitsijafirmalta. Jos taas lapsi on esteistä huolimatta saanut sotattua pukunsa maaliin, niin siinä tapauksessa korvaus voi tulla päiväkodin vakuutuksen kautta..

Minun mielestäni ap:n harmitusta uuden puvun tahriutumisesta ei tarvitse laittaa turhan nipotuksen piikkiin. Vastaava tilanne oli muutama vuosi sitten eräässä päiväkodissa, jossa olin opena ja kalliin uuden ulkopuvun tahrineen lapsen vanhempi ei saanut "nipon" mainetta, vaan häntä ymmärrettiin hyvin. Tässä tapauksessa korvaus tuli muistaakseni tuolta maalaajafirmasta, koska maalattu aita oli aika pitkältä matkaa suojaamaton ja mistäs ne lapset olisivat voineet osata varoa (ei me aikuisetkaan ilman asianmukaisia merkkejä tiedetty, mistä kohden aita oli vielä märkä. Maalaaja kyllä merkitsi &eristi alueen muutaman pyynnön jälkeen). ;)

Kuinkahan moni näistä "mitäs itket, rapatessa roiskuu"-tyypeistä vetäisi vitut päähän ja herneet nokkaan jos oma Veijoliina tulisi päkystä kotiin satasen tekki maalin tahrimana? Villi veikkaus olisi että ... ööö.. 100%

Kannattaako sitä parasta 100 euron haalaria laittaa sinne päiväkotiin, jos mahdolliset pinttyneet tahrat haittaavat?

Minusta melkoista nipotusta. Mielestäni eri asia olisi, jos vaate olisi esimerkiksi repeytynyt käyttökelvottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21986203:
Kuinkahan moni näistä "mitäs itket, rapatessa roiskuu"-tyypeistä vetäisi vitut päähän ja herneet nokkaan jos oma Veijoliina tulisi päkystä kotiin satasen tekki maalin tahrimana? Villi veikkaus olisi että ... ööö.. 100%

Päiväkodin pihalla pusikoissa kasvaa jotain (ei-syötäviä) marjoja, joilla lapset loppukesästä leikkivät. Mukavasti tahrivat vaatteet niillä. Ei tullut mieleenkään vaatia, että poistavat kyseiset pensaat päiväkodin piha-alueelta mahdollisen tahriintumisen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21986143:
Missä vatun kauppakeskuksessa?

Enkä valittaisi millekään remonttifirmalle tms jos oman takkini sotkisin- itseäni syyttäisin että taas on menty eikä katsottu yhtään....
Ihanko totta. Meet aamulla bussilla töihin. Istut bussinpenkkiin ja huomaat että huoltomiehet ovat rasvanneet jotain siinä vieressä ja jättäneet sotkun siihen. Tahrit housui komeasti mustaan öljyyn.

Toteatko, että olisi pitänyt varoa ja katsoa tarkoin, että tuolin vieressä on puhdasta? Oma vika kun istuit siihen?

Kuinka tarkkaan katsot esim päiväkodin portin joka aamu, että siinä ei oo mitään likaa :) Mä kyllä tunnustan, että en katso, oletan että portista pääsee tahrimatta itseään kulkemaan, jos mitään ei ole ilmoitettu.

Ps. Marjat lähtee pois, maali ei.

Ymmärrän kyllä, että jotain harmittaa, jos kallis puku menee, mut ite en tekis mitään. Meillä on lapsilla reiman puvut ja tykkään muutenkin pukea nätisti. Oon silti sitä mieltä, et se on vaan tavaraa ja sen puvunkin tehtävä on suojata ja siks kunnon puvut hankinkin, että lapsi saa leikkiä ilman turhiarajoituksia. Kukaan ei kärsi, vaikka lapsi lähtisi kaupungille maalia hihassa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21986203:

99,99% vaan :D

Siis en ole laitanut niitä kaikkein parhaimpia vaatteita päiväkotiin ja jos on jotain tullut askarrellessa tai leikkiessä tms, niin se on sitten vain eletty eteenpäin ilman sen kummempia polemiikkeja.
Tenavan olen ripittänyt jos on joku 'pareet' takki/kengät jne päällä mennyt ja telminyt jossain jossa ei olis pitänyt/kielletty- ja se on siis ollut aina jossain muualla kuin päikyssä, eskarissa tai koulussa.

Anoppilaan pistän mukaan kaikkein huonoimmat vaatteet....:whistle:

Ja mä sanoin kantani, ei haittaa, älä tee suurta numeroa.
Ei tarvitse spekuloida nyt kaikenmaailman bussinpenkeillä tms.
Kyllä ärräpäitä pääsis, mutta uskokaa vaan, en mä sitä silti eteenpäin veisi.
Ainakin kun meidän päikyssä tehtiin remonttia ulkona ja sisällä, katsoin että onkohan ok kulkea tästä vai onko jotain mitä pitää varoa.
JA mä puhun tässä nyt itsestäni, en lapsesta, mutta te mun takkini ja housuni tähän mukaan veditte.... :stick:

Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti palstan mammoja ei haittaisi vaikka juhlatakki olisi maalissa. Tai sitten sinne juhliinkin mennään verkkareissa ja toppatakissa eikä muutenkaan ole niin väliä, että onko vaatteet maalissa vai ei...

Edelleenkään kukaan ei siis ole vastannut jatkokysymykseen että mitä tekisi, jos oma hyvä uusi takki tahriutuisi maaliin kauppakeskuksessa.

Eihän tämä lapsen vaate ollut juhlapuku eikä muukaan " hienostelu vaate " vaan työvaate sinun sanoin.. Ei mua häiritse työvaatteen likaantuminen..

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;21986125:
Siis onko nyt näin käynyt, vai spekuloitko vaan itseksesi? Tiedät, että remppafirma on tehnyt virheen? Onko muut lapset maalissa?

Ja jos nyt oot noin kovin varma niin mitä ihmettä täällä riitelet.

Tiedän, että remontti valmistui reilusti myöhässä ja maalauksia tehtiin vielä viikonlopun aikana. Ihmettelin kun olivat päästäneet lapset maanantaina jo pihalle, kun vielä perjantaina remontti oli täysin kesken. Ei siis ihan kauheasti ihmetytä, jos maali on ollut vielä maanantaina märkää.

En ole keskustellut muiden lasten vanhempien kanssa siitä, onko heillä ollut vastaavia juttuja vai ei. Enkä ole siis vielä edes hoitajille siitä mitään maininnut. Lapset ovat niin isoja jo, että huolehtivat itse pukemisesta eli hoitajakaan ei välttämättä ole asiaa huomannut.

Joten: kiireessä tehty piharemontti+päiväkotipäivän jälkeen lapsen takki maalissa=minusta kohtalaisen ilmeinen remonttifirman moka.

Enkä tietääkseni riitele, vaan keskustelen asiallisesti.

Yhteistyössä