Mitä tekisitte: lapsen takin hiha maalissa päiväkodin piharemontin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä et halukkaan ymmärtää, se suotakoon sulle. Tai sitten kirjoitan harvinaisen huonosti tai epäselvästi. Tai ehkä muille ei ole tullut mieleenkään ohjata lapsia käyttämään myös omaa harkintaa. Toki siinä olisi voinut olla tarhan täti vieressä sanomassa että aidasta irtoaa maalia vaatteisiin, ja hei..siitä metrin päästäkin irtoaa.. Kaikki lapset ei sitä aitaa olisi osanneetkaan vältellä eikä se väärin ole. Mutta jos kovasti äitiä harmittaa takin tuhriintuminen siihen maaliin niin silloin olisi kannattanut jo aiemmin kokeilla edes ohjata lasta huomioimaan tai pohtimaan paikkoja joissa vaatteet mahdollisesti maalautuu.. Mä en jaksa sen enempää asiaa jauhaa, mutta mulle tuo on itsestään selvää, ja nyt huomaan että muille ei.
Voi jeesus mitä hörhöilyä kaikki viestisi ovat olleet.
Tulee ihan mieleen että olet ninaTT:n alter ego.

Sä et halukkaan ymmärtää, se suotakoon sulle. Tai sitten kirjoitan harvinaisen huonosti tai epäselvästi. Tai ehkä muille ei ole tullut mieleenkään ohjata lapsia käyttämään myös omaa harkintaa. Toki siinä olisi voinut olla tarhan täti vieressä sanomassa että aidasta irtoaa maalia vaatteisiin, ja hei..siitä metrin päästäkin irtoaa.. Kaikki lapset ei sitä aitaa olisi osanneetkaan vältellä eikä se väärin ole. Mutta jos kovasti äitiä harmittaa takin tuhriintuminen siihen maaliin niin silloin olisi kannattanut jo aiemmin kokeilla edes ohjata lasta huomioimaan tai pohtimaan paikkoja joissa vaatteet mahdollisesti maalautuu.. Mä en jaksa sen enempää asiaa jauhaa, mutta mulle tuo on itsestään selvää, ja nyt huomaan että muille ei.

Mulle on kovin paljon merkitystä esim sillä, että pääseekö lapset juoksentelemaan remonttialueelle vapaasti (ei hyvä), vai onko heitä kielletty esim menemästä sinne ja vaikkapa siimalla tms rajattu pois normaalista pihasta. Jos mun pilttinen tekee kiellettyä ja siitä huolimatta "reimatekki" menee maaliin, niin se on ihan oikeasti voi voi. Mutta jos vaikkapa ne parjatut maalimiehet menee ja maalaa kaikki aidat uusiksi ja missään ei kerrota, että aitoja ei kannata nyt nuohota, niin sillä on pikkasen merkitystä tähän asiaan. Koska se on ihan aikuisten oikeasti ihan tyhmää käytöstä alan ammattilaisilta.

Mä ymmärrän toki että kaikki ei siitä välitä, että joku sotku olisi voitu välttää ihan järkevällä toiminnalla.

Noh, olen aika monta viestiä sitten todennut, että mitään syyllisiä on turha etsiä. Ei se ole tarpeen. Edelleenkin mietin ylipäänsä sitä, että sanoako ylipäänsä koko asiasta mitään vai ei.

Voithan sä siitä sanoa, että näin oli käynyt.Eihän siinä mitään häviä.Tietävätpähän nekin siellä että on päässyt niin käymään.oli syy mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21988010:
Voi jeesus mitä hörhöilyä.

Tiedätkö, minulle tuli ihan sama mieleen.

Mahtaa olla ihana lapsuus, jos jo viisivuotiaana pitää tietää että nikopetteri, aina ennen puiston penkille istumista muistat sitten a) varmistaa, että se on taatusti puhdas b) pyyhkiä sen nenäliinalla
tai veijoliina muistathan sitten pysyä kaukana aidoista, koska niistä saattaa irrota maalia riippumatta siitä, onko ne maalattu eilen vai kymmenen vuotta sitten.

:laugh: todellakin :laugh:

Sinä taas et osaa oikeastaan keskustella, koska heität kehiin ihan älyttömiä vertauksia aina ja et hetkeäkään suostu miettimään toisen ajatuksia ( ei tarkoita, että pitäisi olla samaa mieltä ). Ilmeisesti sen, että olet Mies, pitäisi riittää siihen, että sun mielipiteet ja näsäviisaat tyhjänpuhumiset ois jotenkin "kumarrettavampia" kuin muiden.
Sulta puuttuu se kyky edes haluta koittaa ymmärtää tai lukea muuten kuin piru raamattua tätä palstaa. Mutta ole hyvä ja jatka puolestani ( tosin etpä sä lupaa siihen tarvi, mutta.. ) .:rolleyes:

:laugh: Mun ajatusmaailma on aika kaukana ninatt:n ajatuksista, ja mun puolesta sitä voit pitää hörhöilynä, mä olen ajatuksineni pärjännyt ihan hyvin lasteni kanssa.

Tiedätkö, minulle tuli ihan sama mieleen.

Mahtaa olla ihana lapsuus, jos jo viisivuotiaana pitää tietää että nikopetteri, aina ennen puiston penkille istumista muistat sitten a) varmistaa, että se on taatusti puhdas b) pyyhkiä sen nenäliinalla
tai veijoliina muistathan sitten pysyä kaukana aidoista, koska niistä saattaa irrota maalia riippumatta siitä, onko ne maalattu eilen vai kymmenen vuotta sitten.

:laugh: todellakin :laugh:

No niinhän minä taisin kirjoittaa, että on syynättävä suurennuslasin ja nenäliinan kanssa.. Lähinnä ajatus on se että katsotaan ympärilleen niinkuin aikuisetkin katsoo kulkiessaan julkisella paikalla.. Itse katson kyllä mihin istun.

[QUOTE="vieras";21988046]Sinä taas et osaa oikeastaan keskustella, koska heität kehiin ihan älyttömiä vertauksia aina ja et hetkeäkään suostu miettimään toisen ajatuksia ( ei tarkoita, että pitäisi olla samaa mieltä ). Ilmeisesti sen, että olet Mies, pitäisi riittää siihen, että sun mielipiteet ja näsäviisaat tyhjänpuhumiset ois jotenkin "kumarrettavampia" kuin muiden.
Sulta puuttuu se kyky edes haluta koittaa ymmärtää tai lukea muuten kuin piru raamattua tätä palstaa. Mutta ole hyvä ja jatka puolestani ( tosin etpä sä lupaa siihen tarvi, mutta.. ) .:rolleyes:[/QUOTE]

Tyhmää kun näissä lainauksissa tulee enää vaan edellinen viesti...

Tässä vaiheessa täytyy todeta, että ymmärrän tämän ketjun kommentoijista kaikkein parhaiten TriplaIsää vaikka olen taatusti nainen itse. Ja Nalkuttavaa Talonmiestä (joka tietojeni mukaan on nainen). Ei tässä ole sukupuolella mitään merkitystä, vaan asioiden ytimen ymmärtämisellä.

Tyhmää kun näissä lainauksissa tulee enää vaan edellinen viesti...

Tässä vaiheessa täytyy todeta, että ymmärrän tämän ketjun kommentoijista kaikkein parhaiten TriplaIsää vaikka olen taatusti nainen itse. Ja Nalkuttavaa Talonmiestä (joka tietojeni mukaan on nainen). Ei tässä ole sukupuolella mitään merkitystä, vaan asioiden ytimen ymmärtämisellä.

Jepjep. Tottahan on aina helpompi ymmärtää niitä jotka ovat samaa mieltä. Mutta ihmehän se oliskin jos tällä palstalla pysyis keskustelu fiksuna, vaikka osapuolet olis erimieltä. Ilman että otettais mukaan nauran sulle idiootti - hymiöitä jne.

Ymmärrän minäkin että sua harmittaa sen takin sotkeutuminen, mutta mitä sillä voittaa jos siitä mainitsee tarhalla. Ettei muut enää sotke vaatteitaan? Josko se maali olis jo kuivunut, ja jos aamulla tarhaan mennessä ei näytä kuivalta niin sanoo tarhalla että se aita taitaa olla vielä märkä..

Onhan se IHAN SELVÄ että maalin pitäisi olla kuivaa! Okei viisivuotias luultavasti jo tajuaa ettei aitaa nuolla, mutta entä pienemmät? Mitä jos kyse olisikin ollut kaksivuotiaasta joka on saanut maalia naamaansa? So what, ei haittaa käyttöä?

Ainahan muksut roikkuu aidalla, menkää minkä tahansa tarhan pihaan katsomaan! Mä ymmärrän ihan hyvin ap:tä. Ehkäpä suurinta osaa mammoista ei haittaa vaikka kakarat kulkisivat yltä päältä maalissa ja likaisissa vaatteissa. Meillä kuitenkin käytetään puhtaita vaatteita, oli ne ostettu kaupasta tai kirpparilta, kotoisin uusimmasta mallistosta tai 80-luvulta. Maalitahrainen vaate ei ole puhdas ja kyllä se munkin mittapuun mukaan on pilalla.

Ymmärrän minäkin että sua harmittaa sen takin sotkeutuminen, mutta mitä sillä voittaa jos siitä mainitsee tarhalla. Ettei muut enää sotke vaatteitaan? Josko se maali olis jo kuivunut, ja jos aamulla tarhaan mennessä ei näytä kuivalta niin sanoo tarhalla että se aita taitaa olla vielä märkä..

Ei siinä mitään häviäkään?

Ap, kyllä fiksu henkilökunta osaa ottaa palautteesi vastaan. Minä ainakin haluaisin tietää jos joku mukeloista olisi sotkenut itsensä maaliin pihallamme... Vaikka sillä ei kukaan yhtään mitään voittaisikaan.

Onhan se IHAN SELVÄ että maalin pitäisi olla kuivaa! Okei viisivuotias luultavasti jo tajuaa ettei aitaa nuolla, mutta entä pienemmät? Mitä jos kyse olisikin ollut kaksivuotiaasta joka on saanut maalia naamaansa? So what, ei haittaa käyttöä?

Ainahan muksut roikkuu aidalla, menkää minkä tahansa tarhan pihaan katsomaan! Mä ymmärrän ihan hyvin ap:tä. Ehkäpä suurinta osaa mammoista ei haittaa vaikka kakarat kulkisivat yltä päältä maalissa ja likaisissa vaatteissa. Meillä kuitenkin käytetään puhtaita vaatteita, oli ne ostettu kaupasta tai kirpparilta, kotoisin uusimmasta mallistosta tai 80-luvulta. Maalitahrainen vaate ei ole puhdas ja kyllä se munkin mittapuun mukaan on pilalla.

Jaa, ei ainakaan meidän lasten päiväkodin pihalla lapset roiku aidoilla. se on kiellettyä. Maali naamassa ja nuoltuna 2veellä on taas ihan eriasia kuin maalitahra hihassa 5-veellä. Mutta eihän sitä voi palsta ymmärtää, ei. vedetään mutkat suoriksi vaan ja ollaan iloisesti vähän idiootteja :rolleyes:

Kyllä palaute on ihan paikallaan. Virheistä oppii mutta jos kukaan anna palautetta niin pk:n henkilökunta ei tiedä tehneensä virhettä. Onneksi nyt kuitenkin on kyseessä vain maalia hihassa kun lehdistä olemme saaneet lukea kuolintapauksia jossa lapsi on jäänyt lautakasojen alle pk:n pihalla.

[QUOTE="vieras";21988234]Jaa, ei ainakaan meidän lasten päiväkodin pihalla lapset roiku aidoilla. se on kiellettyä. Maali naamassa ja nuoltuna 2veellä on taas ihan eriasia kuin maalitahra hihassa 5-veellä. Mutta eihän sitä voi palsta ymmärtää, ei. vedetään mutkat suoriksi vaan ja ollaan iloisesti vähän idiootteja :rolleyes:[/QUOTE]

Ja yksikään lapsi ei milloinkaan siinä aidan vieressä ole? Niin vissiin. Oli kiellettyä tai ei niin ihan varmasti siinä aidan vieressä ollaan ja aitaan jopa (HUI!) kosketaan.

Sulla meni iloisesti pointti ohi muutenkin. Idea oli se että JOS viisivuotiaan hiha on maalissa niin saattaapi olla että jonkun kaksivuotiaan naamakin on maalissa. Se taas on vaarallista. Eikä näin ollen päiväkodin pihan turvallisuudesta ole huolehdittu. Onneksi kyseessä oli vain puku, kyseessä olisi voinut olla myös lapsen henki. Ymmärsitkö jo vai tarvitaanko ratakiskoa?

Tarkoitankin sitä että lasta olisi jo ohjattu sellaiseen omatoimiseen ympäristön havainnointiin, eli aina ei tarvitse jonkun olla sanomassa vaan itsekkin voi huomioida että tuo näyttää erillaiselta. Ja yleisesti jos on pienestä pitäen osattu osoittaa tietynlaiset paikat joissa kannattaa olla tarkempana niin mahdollisesti lapsi ymmärtää että se aita saattaa olla sellaisessa liassa että kannattaa pysyä hiukan kauempana, tai siitä aidasta saattaa jäädä tikkuja käteen jos siinä nuohoaa tai jos se on metallia niin kieli jää siihen pakkasella kiinni, ilman että erikseen on sanottu että aidasta jää maali tahra vaatteisiin nyt kun se on maalattu. Enkä tarkoita että lapsen olisi se jo osattava, olisi vaan jo hyvä alkaa opetella. Osa lapsista sen jo osaakin tuossa iässä.

Mä olin ton ikäisenä semmoinen etten uskonut ennen kuin itse kokeilin. Ei tarvinnut kokeilla toista kertaa.....:D

Josko se maali olis jo kuivunut, ja jos aamulla tarhaan mennessä ei näytä kuivalta niin sanoo tarhalla että se aita taitaa olla vielä märkä..

Minä en vienyt lasta aamulla, vaan hänen isänsä. Näin ollen en edes nähnyt niitä aitoja.
Ihanko oikeasti sinulla on aamuisin aikaa käydä läpi päiväkodin aitoja siltä varalta, että ne voisivat olla märät? Minulla ei valitettavasti moiseen ole aikaa eikä kyllä lapsen isälläkään. Itse asiassa tuli yllärinä se, että päiväkodista hakiessani lapset ylipäänsä olivat ko. pihalla jo leikkimässä.

Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;21987946:
Kerro tilanne päiväkodin henkilökunnalle. Todennäköisesti hekin haluavat tietää märästä maalista lasten leikkialueella.
Muuten, kumma juttu, minä en ole nähnyt ap:n vielä yhdessäkään viestissä penäävän mitään rahallisia korvauksia tms. ja täällä VAAHDOTAAN kuinka ap haluaa vaan huippukalliista puvusta hillot pois... aika ahnetta väkeä olette varmaan itse, hinnat ja huutikset ainakin tuntuu olevan hallussa.
Mun mielestä on hienoa pukea lapsensa siististi ja hienoa, jos haluaa vielä kierrättää ne siistit (karvalakkimalli: ei maalitahraiset!) puvut eteenpäin!

Mitähän ap sitten remonttifirmalta haluaa jos ei korvausta? :D

Ei ole aikaa vilkaista aitaa, mutta on aikaa istua monta tuntia kaksplussalla jauhamassa paskaa YHDESTÄ TAKISTA. Mä voin ap antaa sulle vedenpitävän 116 cm takia. Tuskin vaan kelpaa...

[QUOTE="vieras";21988717]Mitähän ap sitten remonttifirmalta haluaa jos ei korvausta? :D

Ei ole aikaa vilkaista aitaa, mutta on aikaa istua monta tuntia kaksplussalla jauhamassa paskaa YHDESTÄ TAKISTA. Mä voin ap antaa sulle vedenpitävän 116 cm takia. Tuskin vaan kelpaa...[/QUOTE]

Kiitos, anna vaan. Miksei kelpaisi?

Tänään on ollut aikaa istua tuntikausia Kaksplussalla jauhamassa paskaa yhdestä takista, kun olen sairauslomalla. Maanantaina ei ollut, kun olin töissä. Mikäli tämä asia sinulle nyt edes kuuluu.

[QUOTE="vieras";21985432]Minusta olet kyllä aika nipo jos alat moisesta asiasta vaahtoamaan. Vahinkoja sattuu ja eivät ne päiväkodin täditkään ihan joka paikkaan kerkeä.[/QUOTE]

Peesi!!!
Meillä päiväkodissa eräs äiti tuli valittamaan meille hoitajille kun oltiin pilattu hänen lapsensa uusi reimatecin takki (lapsi oli kerännyt voikukkia, joista oli jäänyt jälkiä takkiin). Ja me kun luultiin että lapsille ostetaan kunnon vaatteet sitä varten että ne kestää joka säässä ja on paremi leikkiä. Mutta joo lapset tuntuu nykyään olevan jotain näyttelyesineitä joiden vaatteissa ei edes tahran tahraa saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti;21989002:
Peesi!!!
Meillä päiväkodissa eräs äiti tuli valittamaan meille hoitajille kun oltiin pilattu hänen lapsensa uusi reimatecin takki (lapsi oli kerännyt voikukkia, joista oli jäänyt jälkiä takkiin). Ja me kun luultiin että lapsille ostetaan kunnon vaatteet sitä varten että ne kestää joka säässä ja on paremi leikkiä. Mutta joo lapset tuntuu nykyään olevan jotain näyttelyesineitä joiden vaatteissa ei edes tahran tahraa saa olla.

Pojan päiväkodissa eräs äiti antoi kiellon ettei Jormaeerikki saa laskea liukumäestä tai liukua polvilleen jäätä pitkin ettei puku mene rikki.No haloo miten sitten saa yhden lapsen pidettyä poissa leikeistä:headwall:

Jos on varaa ostaa kallis vaate, niin ostaa sitten uuden tilalle, jos niin haittaa joku maaliläntti. Mitäpä jos lapsesi olisi kiipeillyt siinä niin, että vaatteeseen olisi tullut reikä, siitäkin korvauksia vissiin?
Vaatteet on tarkotettu käyttöä varten ja varsinkin sellaiset joita pidetään päiväkodissa, kuluvat, rikkoontuvat ja sottaantuvat ihan varmasti ja niitä jopa varastetaan.
Itse jos tuossa tilanteessa olisin, niin en stressaisia asiasta, mainitsisin päiväkodilla maalitahrasta, mutta niin typerä en kuitenkaan ole, että vaatisin jotain rahallista korvausta kaupungilta tai remontoijalta (joka varmaan sais asiasta päivän naurut). Mun mielestä maalitahra ei vaikuta vaatteen käyttötarkoitukseen tai sen kiertoonlaittamiseen. Myyntiin tietenkin vaikuttaa, mut itse en ostakaan vaatteita sen mukaan että lasken mikä sen jälleenmyyntiarvo on.

Yhteistyössä