Mitä tekisitte? Luomenpoistosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luomipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luomipää

Vieras
Mulla on sellainen ihonvärinen luomi päässä. En yhtään osaa sanoa kauanko se siinä on ollut, mutta syksyllä kävin näyttämässä sitä ihotautilääkärille, joka sanoi et siihen ei liity minkäänlaista syöpäriskiä. Kerroin hänelle kuitenkin, et se on joskus tuntunut isommalta ja ollut vähän "kipeä". Ko. luomi on kuulemma sellainen, et se voi joskus tulehtua, mut sekään ei ole vaarallista, vain inhottavaa.

No nyt tässä sitten tammikuussa luomi alkoi taas kipuilemaan ja oli isomman tuntoinen. Varasin taas aikaa ihotautilääkäriltä, mut luomi oli rauhoittunut jo sitten kun viimein pääsin hänen vastaanotolleen. Puhuimme luomen poistosta, koska mua ärsyttää tuo luomi. Se on tosi pieni silloin kun se on rauhallinen, sitä ei edes juurikaan tunne, saatikka näe jos yrittää etsiä sitä hiusten seasta.

Mitä te tekisitte jos teillä olisi tällainen? Lääkäri meinasi, et kun se on muutaman kerran tulehtunut, se tod. näk. tulee tulehtumaan aina uudestaan... Itse mietin, et haluaisin leikkautaa sen pois, mut luomi on tosiaan niin pieni nytkin, et näkeekö se tohtori edes ottaa sitä oikeasta kohdasta... ja jääkö hirveä kalju kohta päähän. Pyöröveitsestä lääkäri puhui, et luomi passais sellaiseen ja olis sillä siisti ottaa pois.

Auttakaa, mitä teen?

Poistattaisin. Been there, eikä se kalju kohta ainakaan mun hiusten seasta paistanut, oli sellaisessa kohdassa ja pieni kuitenkin. Tietysti jos se on keskellä päälakea, niin joudut vähän miettimään kampausta eri tavalla.

No seuraava kysymys: "luottaisitteko" ihotautilääkärin kykyyn poistaa luomi siististi, vai menisittekö ihan plastiikkakirurgille? Mulla toi jälkimmäinen tarkoittas sitä et pitäis mennä reilun 130 kilometrin päähän...

Ei siitä mitään isoa kaljua läiskää pitäisi jäädä. Reilusti luomea isompi pala siitä otetaan, mutta reunat pitäisi laittaa lopuksi yhteen, että tulee suora arpi. Jos tukan alla on tuo paikka, niin luottaisin ihotautilääkärin kykyihin.

Itsellän on kyllä kyljessä iso arpi tavallisen lääkärin luomenpoiston jäljiltä. Se haava tulehtui ja jokainen tikin reikä on koholla, kun ne mäti.

Mä varasin ajan yksityiseltä lääkäriasemalta luomenpoistoon, en tiedä poistaneen lääkärin ammattinimikettä. Hiusten seasta poistettiin, kävi nopeasti. Tuskin siitä isoa kaljua läikkää jää, jos kerran luomi on niin pieni että epäilet näkeekö lääkäri edes sen.

Äsken tulin kotiin tikkien poistosta. Terveyskeskuslääkäri otti reilu viikko sitten yhteensä neljä luomea pois. Kaksi kyljestä, yhden selästä ja yhden rintojen välistä. Siistit jäljet vielä ainakin on. Selkään todennäköisesti tulee isompi arpi, ainakin jos vanhat merkit pitää paikkansa
Multa siis näitä rasvaluomia tai "vanhuusiän" luomia on otettu pari kertaa ennenkin (aina tk:ssa), eikä mitään ongelmia ole tullut.

Minkähänlainen se "pyöröveitsi" on millä se suunnitteli et tuon luomen vois ottaa? Käsittääkseni siinä ei silloin lähtis kauheen paljon suurempi pala kuin itse luomi... Mä olen sellainen "epäuskoinen tuomas" et pelkään sitäkin et osaako se ottaa varmasti kokonaan sen luomen pois jos siitä jääkin osa päähän ja sit siihen kehittyy jotain... huoh...

Yhteistyössä