MITÄ TEKISITTE TÄLLÄISESSA TILANTEESSA? UHKAUS!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
eilen päivällä poikani joka on 5v oli leikkkimässä 8v pojan kanssa. oli tullut erimielisyys ja minun poika oli läpäissyt 8v poikaa. en ollut näkemässä asiaa ja pojat olivat kaksin olleet ulkona. yhtäkkiä sisälle juoksee mies jota en ole koskaan ennen nähnyt,karjuu kurkku suorana onko vanhempia kotona.
menen rauhallisena ottaan huutajaa vastaan ja kysyn mikä on hätänä?
teijän poika on lyönyt meijän poikaa...
okei,otan pojan ja yritän rauhallisena mennä juttelemaan,mistä on tullut erimielisyys ja anteeksi käsken pyytää..
mies aloittaa täyden karjunnan suoraa 5v pojalleni..
tajuatko poika,jos vielä kertaakaan kosket meijän poikiin,tuun ja pieksän sinut ja tuolta tulee vielä lisää poikia ja pieksää sut,tajuatko???
ihan siis järkyttävää.. 3muuta alle 5v kuuntelee vieressä ja alkaa itkemään... silloin mies häipyy raivon vallassa..
olen ihan ymmällä,millaset traumat mies jättikään kaikkiin lapsiimme...
mitä minun kannattais tehdä?

Siis miksi sä et huutanut sille sekopäälle, että painuu helvettiin? Miten joku antaa jonkun raivota moista omalle lapselleen?

Rikosilmoituksen tekisin laittomasta uhkauksesta.

Samoin, tekisin rikosilmoituksen. Ihan sairasta, että aikuinen uhkailee 5-vuotiasta noin. Tuollasta uhkailua ei pitäis edes aikuisen sietää, saati lapsen.

Ja mä olisin kyllä huutanu takas tai soittanu poliisit hakemaan sen hullun pois.

ilmoitus poliisille ja todistajat ylös eli ketä aikuisia oli paikalla.Miten se edes kehtas huutaa 5 vuotiaalle??Ymmärtäisin jos joku olis käärmeissään jos joku 10v lyö hänen poikaansa mutta 5v...haloo!!!(tietenkää sitä 10 vuotiastakaa ei sais uhkailla,en sitä tarkoita,mutta 5v on vasta 5v ja sille riittäis ihan ku nätisti ojentaa...)

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
ilmoitus poliisille ja todistajat ylös eli ketä aikuisia oli paikalla.Miten se edes kehtas huutaa 5 vuotiaalle??Ymmärtäisin jos joku olis käärmeissään jos joku 10v lyö hänen poikaansa mutta 5v...haloo!!!(tietenkää sitä 10 vuotiastakaa ei sais uhkailla,en sitä tarkoita,mutta 5v on vasta 5v ja sille riittäis ihan ku nätisti ojentaa...)

joo mä menin siis ihan lukkoon. tuommonen hulluhan voi tehä ihan mitä vaan!!!
mitä nuoria kasvaa tuommosen perheen lapsista joilla ei ole sovittelu kykyä ollenkaan.. luulenpa että suoraan puhuen olisimme saanut parhaiten tämän hoidettua..

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

joo mä menin siis ihan lukkoon. tuommonen hulluhan voi tehä ihan mitä vaan!!!
mitä nuoria kasvaa tuommosen perheen lapsista joilla ei ole sovittelu kykyä ollenkaan.. luulenpa että suoraan puhuen olisimme saanut parhaiten tämän hoidettua..

Niin,jos 5 vuotias ny on hermostuksissaan lyöny tai läiskäissy toista niin eikö se nyt puhumalla olis selvinny.eri asia on tietysti jos 5v vetäsee jollain halolla päähän niin että tulee sairaalareissu,mutta sellaista ei liene tapahtunut? ite oon leikkipuistoissa ja kerhoissa huomannu,että toiset vanhemmat (ja usein juuri isät) on ihan hysteerisiä jos joku toinen lapsi vähänkää koskee heidän lapsiin.Pienet kahnaukset kuuluu lasten ja varsinki pikkupoikien väliseen elämään eikä niistä mun mielestä tollasta haloota tartte tehdä ellei mitään oikeesti vakavaa tapahdu.Munkin tytöllä on poskessa naarmu ku sillä tuli eilen erimielisyyttä yhden pojan kanssa ja poika raapaisi sitä,mutta ei mulla käyny mielessäkää että alkaisin huutaa pojalle uhkauksia.Asia toki käsiteltiin,sanottii pojalle,että noin ei saa käyttäytyä ja se pyysi anteeksi,mun mielestä se riitti.Mutta, kuten jo sanoin,toiset vanhemmat on ihan hysteerisiä...

Mä olisin pistänyt sen ulos välittömästi talosta ja uhannut tarpeen tullen poliiseilla. Takaisin olisi saanut tulla sitten selvittämään asiaa kun on rauhoittunut ja osaa käyttäytyä kuin aikuinen ja puhua asian selväksi. Pitäisi se asia kuitenkin selvittää, mutta en uskaltaisi varmaan päästää lastani kylään jos siellä käyttäydytään noin.

No ei kai se mies turhasta tule rähjäämään. Luulen, että pojassasi on myös syytä. Mutta usein sellaisia lapsia puolustellaan, kun ei haluta nähdä ongelmaa oman lapsen käytöksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
*moderoitu*

sulla ei taida olla pikkupoikia??? Mä en ainakaa tunne yhtäkää alle kouluikäistä poikaa,jolla ei joskus keittäisi ja jos sattuu valvova silmä herpaantua niin poitsu saattaa vihoissaan heittä lelulla tai vähä tönäistä.se on mun mielestä eri asia kuin oikeasti väkivaltainen lapsi joka siis on väkivaltainen kaikkia kohtaan.

No ei kai se mies turhasta tule rähjäämään. Luulen, että pojassasi on myös syytä. Mutta usein sellaisia lapsia puolustellaan, kun ei haluta nähdä ongelmaa oman lapsen käytöksessä.

:o Luitko ap:n aloitusta ollenkaan...?

Ap, tee rikosilmoitus, tuohan on ihan sairasta käytöstä aikuiselta. Jos äijä ei itse tajua, että noin ei voi tehdä lapsille, olisi hyvä, jos viranomaiset sen hänelle kertoisi.

tuli vielä mieleen,että missä nää pojat leikki? sisällä,pihalla?oliko joku valvomassa.Ite asutaan kerrostalossa ja meillä on iso taloyhtiö ja iso sokkeloinen piha.Ja sielä vaan nelivuotiaatki juoksee ilman että kukaan kattoo perään.Mun mielestä 5vuotias on vielä niin pieni,että sellasta ei sais päästää ilman valvontaa ulos,ellei pysty jatkuvasti valvomaan ikkunasta sen touhuja. MÄ suuresti ihmettelen oman taloyhtiön vanhempia että miten ihmeessä ne uskaltaa antaa nelivuotiaitten kulkea vapaasti ilman valvontaa ja vielä naapurikerrostalojenkin pihoissa.itsellä 5vuotias enkä jätä minuutiksikaan ilman valvontaa ulos,koska en näe häntä ikkunasta ja koska sen ikäinen ei aina muista kaikkia käyttäytymissääntöjä eli saattaa sitte tulla tilanteita joissa tapahtuu jotain siksi ettei aikuinen valvo. ELi valvokaa pieniä lapsianne!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Ap, tee rikosilmoitus, tuohan on ihan sairasta käytöstä aikuiselta. Jos äijä ei itse tajua, että noin ei voi tehdä lapsille, olisi hyvä, jos viranomaiset sen hänelle kertoisi.

Mehän emme tiedä OIKEASTI mitä on tapahtunut. On vain yhden osapuolen versio asiasta. Oikeusvaltioissa on tapana kuulla molempien osapuolien versio tapahtuneesta ja tehdä sitten vasta päätelmä mitä on tapahtunut.

Soita poliisille ja tee ilmoitus miehestä! Vaikka siitä ei ehkä tule mitään ihmeellisempää lopputulosta, niin olisi hyvä jos tuollainen öykkäri saisi kerrankin palautetta karjumisestaan... Olen itsekin sellainen, että suunnilleen jähmetyn kauhusta jos joku alkaa tuolla lailla huutamaan, ja minä ainakin olisin iloinen jos poliisin puhuttelu laittaisi äijän miettimään käytöstään vastaisuudessa. Sulla on tilaisuus nyt vaikuttaa. :) Tiedän, että siinä on suuri kynnys, mutta ei ole myöskään oikein, jos lapset joutuvat tästä lähtien pelkäämään että ilkeä setä suuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sulkahattu:
Soita poliisille ja tee ilmoitus miehestä! Vaikka siitä ei ehkä tule mitään ihmeellisempää lopputulosta, niin olisi hyvä jos tuollainen öykkäri saisi kerrankin palautetta karjumisestaan... Olen itsekin sellainen, että suunnilleen jähmetyn kauhusta jos joku alkaa tuolla lailla huutamaan, ja minä ainakin olisin iloinen jos poliisin puhuttelu laittaisi äijän miettimään käytöstään vastaisuudessa. Sulla on tilaisuus nyt vaikuttaa. :) Tiedän, että siinä on suuri kynnys, mutta ei ole myöskään oikein, jos lapset joutuvat tästä lähtien pelkäämään että ilkeä setä suuttuu.

Sitten mies tekisi lastensuojeluilmoituksen 5 veestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Mehän emme tiedä OIKEASTI mitä on tapahtunut. On vain yhden osapuolen versio asiasta. Oikeusvaltioissa on tapana kuulla molempien osapuolien versio tapahtuneesta ja tehdä sitten vasta päätelmä mitä on tapahtunut.

Hei, tässä sulle uutinen: tämä on KESKUSTELUPALSTA, ei tuomioistuin. Tänne yksittäiset henkilöt kertovat murheitaan, harvoin saadaan molempien osapuolten versiot kuulla! ;)

No just

Ihan sama oli lapsessa syytä tai ei, eihän kukaan täysjärkinen voi 5v lapselle tuolla lailla huutaa ja uhkailla, sehän on ihan sairasta! Itse tekisin kyllä rikosilmoituksen, jos vaan on jotain millä todistaa...

Toivottavasti lapsille ei jää kovin pahoja traumoja =(

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
No just

Ihan sama oli lapsessa syytä tai ei, eihän kukaan täysjärkinen voi 5v lapselle tuolla lailla huutaa ja uhkailla, sehän on ihan sairasta! Itse tekisin kyllä rikosilmoituksen, jos vaan on jotain millä todistaa...

Toivottavasti lapsille ei jää kovin pahoja traumoja =(

Mun ystäväälikn oli vaan lasten todistus, että yks isä uhkas piestä ne kuoliaaks. Tosin tämä kyseinen isä ei kyllä kieltänytkään asiaa. Polissit ottivat kyllä uhkauksen vakavasti, etenkin kun on kohdistunut pieniin lapsiin.
Tässä vain odotellaan, että mitä tuleman pitää..

joku kysyi,missä pojat leikki. meidän omakotitalon pihalla... jossa oli muitakin naapurin lapsia leikkimässä.
joo,en tiiä miten tässä toimisi. meillä on lapsen neuvola maanantaina,ajattelin kysästä sieltä miten toimia. kamalaa jos se mies kotona uhkaa pieksää omiakin lapsia jos jotai sattuu...
tähän maailmaan mahtuu niin monenlaista kulkijaa...

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Oisin kasvattanut lapseni niin ettei ne lyö toisia.

Tällä "raivostuneella miehellä" oli ihan kaikki oikeudet tulla teille räyhäämään, ittehän et ole lapsias saanut lyömättömiksi.

Koko kylä kasvattaa ja sitä rataa. :D

ulalaa... ei,ei ,ei mahu järkeen... onko sulla kokemusta pojista??

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Oisin kasvattanut lapseni niin ettei ne lyö toisia.

Tällä "raivostuneella miehellä" oli ihan kaikki oikeudet tulla teille räyhäämään, ittehän et ole lapsias saanut lyömättömiksi.

Koko kylä kasvattaa ja sitä rataa. :D

ulalaa... ei,ei ,ei mahu järkeen... onko sulla kokemusta pojista??

taas yksi pojanäiti jonka mielestä POJAT saa lyödä. Haloo??? Onko ketään kotona?

|O

Yhteistyössä