MITÄ TEKISITTE TÄLLÄISESSA TILANTEESSA? UHKAUS!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pojat ei saa lyödä,ei tietenkään!!!! mutta jos on kokemusta pojista niin luulen että voisit ymmärtää..??
ja kyllähän tollanen traumoja jättää ihan varmasti jos pieksää uhkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
solmussa nimimerkki taitaa olla just tollasii kasvattajia jonka mielestä uhataan heti pieksää eikä keskustelulla eteenpäin ollenkaan??

Solmussa kasvattaa lapsensa niin ettei ne lyö toisia pihalla. Oli ne tyttöjä tai poikia. :saint:

enkeli lapsose,ihania kullan nuppuja!! pus pus!!

ei helvetti nyt vasta sainkin hyvät naurut :laugh:

"minkälaiset traumat mies jättikään lapsiimme" ???

No niillä traumatisoituneilla lapsillasi ei varmaan enää tee mieli toisia lyödä pihalla :saint:

Moitit minua yhdessä ketjussa pari päivää sitten että kommentointini on asiatonta jne. Huhhuh, kylläpä olet ihan oikea henkilö sanomaan! :o

No mikä hemmetti tässä on epäselvää. Täällä palstallinen mammoja puolustaa toisia lyövää poikaa???

Jos pojan äiti ei saa hommaa kuriin niin jonkuhan siihen on puututtava.

Ihan oikeasti Rytkäätys, jätä mut rauhaan jo!?

No mikä hemmetti tässä on epäselvää. Täällä palstallinen mammoja puolustaa toisia lyövää poikaa???

Ihan oikeasti Rytkäätys, jätä mut rauhaan jo!?

Hmm... mä olen ennen tätä keskustellut yhdessä ainoassa ketjussa kanssasi muiden mukana. Jätä rauhaan? :laugh:

5-vuotias löi 8-vuotiasta? Mitä se isompi poika teki? Kiusasi tai ärsytti pienempää kunnes sai toisen aivan tolaltaan..?

Neuvolassa voisi asiasta varmaan keskustella, mutta parempi tietysti olisi hoitaa asia nyt heti kun se on vielä tuore. Olisiko sinulla jotain isokokoista vaarallisen näköistä tuttua miestä, joka voisi käydä pitämässä ukolle puhuttelun? Entä lasten isä, onko kuvioissa sen verran mukana että voisi käydä vastavierailulla uhkailijan kotona? Kyllä sun kannattais aika pian päättää mitä teet, koska kukaan ei ota enää tosissaan jos parin viikon päästä vasta uskallat aukaista suusi.

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
pojat ei saa lyödä,ei tietenkään!!!! mutta jos on kokemusta pojista niin luulen että voisit ymmärtää..??

Minulla on luullakseni kokemusta pojista 4 kpl 6-17 vuotiaita, enkä voi ymmärtää että jotakin lyödään, saati että sitten puolustellaan omaa kullannuppua kun hän on käyttänyt väkivaltaa!? Toki se mies olisi voinut rauhallisemmin asian esittää, mutta jos minun lastani lyödään niin en kyllä jätä asiaa siihen!!!

Ei video....Ap.n poika lyö, sitten ku siitä tullaan sanomaan tiukin sanakääntein niin tarvitaan korsto lyödyn pojan ovelle?

Ja tottakai tässäkin sen 8 vuotiaan on pakko olla tehnyt jotain väärää 5 veelle.

EI hyvää päivää... :D

Kyllä vain voi lapselle hyvinkin jäädä traumat moisesta pelottavasta, omassa kodissa tapahtuvassa uhkaavassa tilanteessa. Täällä yksi miehen tekoa puolustellut on juuri itse toisessa ketjussa esim. kertonut miehensä aika ajoin väkivaltaiseksi. Eli ilmeisesti tällaisten perheiden lapset ovat tottuneet että aikuinen uhkailee ja huutaa. Mutta normaaleissa perheissä AP:n kuvailemat tapahtumat voivat järkyttää kovastikin pienen mieltä ja esim. häiritä yöunia ja aiheuttaa epäluottamusta aikuisia kohtaan.

siis oikeesti, ei kai kukaan täällä lyömistä puolusta, se pitää saada pois, mutta sitä ne lapset nyt vaan tekee, ennen ku se saadaan pois. Sitä vastoin, aikuinen joka noin raivoo, oli syy mikä tahansa, ei ole ihan täyspäinen. Kellekään ei raivota noin.

Oisin kasvattanut lapseni niin ettei ne lyö toisia.

Tällä "raivostuneella miehellä" oli ihan kaikki oikeudet tulla teille räyhäämään, ittehän et ole lapsias saanut lyömättömiksi.

Koko kylä kasvattaa ja sitä rataa. :D

Jep jep. :headwall:

Ei kukaan täällä lyömistä kannata. Kysymys on siitä että lapselle huutava aikuinen on PALJON pahempi asia kuin 3 vuotta vanhempaa poikaa lyövä 5-vuotias! Onko asia sinusta päin vastoin?

Ei video....Ap.n poika lyö, sitten ku siitä tullaan sanomaan tiukin sanakääntein niin tarvitaan korsto lyödyn pojan ovelle?

AIKUINEN mies uhkaa pahoinpidellä viisi vuotiaan? Se on sinusta siis ihan ok? Ilmeisesti teidän kylän kasvatusmetodi..

Toisia ei saa lyödä. Mutta kyse tais olla nyt siitä toisen pojan isän käytöksestä. Täytyis osata asiallisesti keskustella, vaikka toinen oliski lyöny sitä omaa kultamussukkaa.
Toisen kotiin ei voi rynnätä huutamaan, karjumaan ja käyttäytymään agressiivisesti.

Ainut mitä tuo isä tais saada lapsille opetettua, on se, että väkivaltaan saa vastata väkivallalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:

Mulla on 4 poikaa, joten kokemusta on. Mutta koskaan heitä ei ole lyöjiksi syytetty suotta.

Mutta mun pointti oli se, että usein ei nähdä omassa lapsessa mitään vikaa, vaan aina syytellään muita.
Aikuinen ei saa rähjätä lapsille, mutta onhan se lasten opittava, ettei toisia lyödä! Lyökö ap omaa lastaan, vai mistä se on lyömään oppinut?

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:

AIKUINEN mies uhkaa pahoinpidellä viisi vuotiaan? Se on sinusta siis ihan ok? Ilmeisesti teidän kylän kasvatusmetodi..

Mistä tiedät, miten ap liioittelee?

Ja tottakai tässäkin sen 8 vuotiaan on pakko olla tehnyt jotain väärää 5 veelle.

Ap kirjoitti: "mies aloittaa täyden karjunnan suoraa 5v pojalleni..
tajuatko poika,jos vielä kertaakaan kosket meijän poikiin,tuun ja pieksän sinut ja tuolta tulee vielä lisää poikia ja pieksää sut,tajuatko???"

Sun tulkinta: "tullaan sanomaan tiukin sanakääntein".

Onko sinusta oikein että aikuinen mies huutaa 5-vuotiaalle että aikoo pieksää tämän? Onko se sellainen asia mitä sinä tekisit?

eli siis se lyödyn isä saa vaan niillä korstoilla uhkailla...
Kuule tiukin sanakääntein sanominen, ei tosiaankaan mun elämässä sisällä minkään sortin hakkaamisella uhkailua aikuisille, saati sitten lapsille....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:

Mistä tiedät, miten ap liioittelee?

Enhän minä tiedäkään, mutta oli totta tai ei niin aikuisen miehen ei kuulu uhkailla viisi vuotiasta lasta..

Lapset ei saa löydä toisiaan. Eikä kukaan muukaan. Ja asia pitää selvittää. Ei huutamalla ja karjumalla mutta selvittää ja tiukasti. Se että onko paikalle tullut mies oikeasti karjunut suu vaahdossa on tässä asian valossa epäselvää. Joskus eri osapuolten kertomukset eroavat toisistaan.
Ja myönnän, mä olen joskus menettänyt malttini ja puhunut hyvinkin tiukkaan sävyyn lapselle joka jatkuvasti mätkii muita ja koskaan ei ole vanhempia paikalla puuttumassa tilanteeseen. En ole kyllä koskaan uhannut pieksää ketään, se ei ole asiallista.
Mutta joskus on vaan naapurustossa näitä tyyppejä joiden lapset on yksiiä terroristeja joihin ei mikään pure ja vanhemmat ei ota mitään kantaa.

Yhteistyössä