A
apua kaipaava
Vieras
Koira temppuilee kanssani lenkillä. Lähtee kyllä nätisti alussa kävelemään, sitä ei kestä kuin 3min niin koira alkaa riuhtoa hihnaa, pomppia minua vasten ja purra käsiäni. Olen ollut huomioimatta koiraa, tein tätä viikon, eli seisoin vain paikallani kun koira pomppi ja puri, mutta koira sai kuvan että olin luovuttanut ja tämä huomioimattomuus ei siis tepsi tämän koiran kanssa joten vaihdoin tekniikkaa. Kiristin hihnaa ja jatkoin kävelyä vauhdikkaasti samalla kun koira puri käsiäni, no ei toimi tämäkään. Sitten tietenkin olen kieltänyt, ei tepsi. (sisällä kyllä tottelee heti kieltoja) Ja siis miehelle koira on enkeli, ei temppuile millään lailla. Eli koira siis luulee että hän on minua ylempänä. Nyt olen alkanut tehdä niin että otan koiraa lujaa niskasta ja pidän koiraa paikoillaan, hellitän otetta kun koira on rauhoittunut. Sama kuitenkin jatkuu heti kun päästän koirasta irti, sitten teen saman uudelleen. Tuntuu että tämä vähän auttaa, kun otan niskasta ja rauhoitan koiraa, mutta onko kellään parempia vinkkejä? Muuten käyttäydyn rauhallisesti, itsevarmasti, ainakin yritän. Syön ensin, kuljen ovista ensin. Koira tottelee hyvin sisällä ja ulkonakin paitsi kun saa tämän kohtauksen. En villitse mitenkään koiraa.