Mitä tekisitte tälle koiralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
Koira temppuilee kanssani lenkillä. Lähtee kyllä nätisti alussa kävelemään, sitä ei kestä kuin 3min niin koira alkaa riuhtoa hihnaa, pomppia minua vasten ja purra käsiäni. Olen ollut huomioimatta koiraa, tein tätä viikon, eli seisoin vain paikallani kun koira pomppi ja puri, mutta koira sai kuvan että olin luovuttanut ja tämä huomioimattomuus ei siis tepsi tämän koiran kanssa joten vaihdoin tekniikkaa. Kiristin hihnaa ja jatkoin kävelyä vauhdikkaasti samalla kun koira puri käsiäni, no ei toimi tämäkään. Sitten tietenkin olen kieltänyt, ei tepsi. (sisällä kyllä tottelee heti kieltoja) Ja siis miehelle koira on enkeli, ei temppuile millään lailla. Eli koira siis luulee että hän on minua ylempänä. Nyt olen alkanut tehdä niin että otan koiraa lujaa niskasta ja pidän koiraa paikoillaan, hellitän otetta kun koira on rauhoittunut. Sama kuitenkin jatkuu heti kun päästän koirasta irti, sitten teen saman uudelleen. Tuntuu että tämä vähän auttaa, kun otan niskasta ja rauhoitan koiraa, mutta onko kellään parempia vinkkejä? Muuten käyttäydyn rauhallisesti, itsevarmasti, ainakin yritän. Syön ensin, kuljen ovista ensin. Koira tottelee hyvin sisällä ja ulkonakin paitsi kun saa tämän kohtauksen. En villitse mitenkään koiraa.

Toi on koiran kiusaamista jos puristelet sitä niskasta :o Kokeile sellaista "kuonotalutinta", meillä se auttoi siihen, kun koira riuhtoi minne lystäs. Nyt kulkee tosi hienosti normi valjaillakin.

Koira ei siis vedä hihnassa, vaan puree minua ja hyppii päälleni, hihna on myös suussa koko ajan. Ihan totta, olen kokeillut kaikkea mahdollista piatsi nyt tuota niskasta ottoa. Tulin juuri ulkoa ja otin joka kerta niskasta, en nyt hullun kovaa mutta tukevasti että koira pysyy paikallaan ja rauhoittuu, sitten kun koira rauhoittui päästin irti. No, tekee saman uudestaan ja niin minäkin, eli otin koiraa niskasta varmaan 6 kertaa, ja sitten koira näytti siltä että alistui siihen ja pureminen loppui. *huoh
Toivottavasti tämä edes tepsii.

[QUOTE="akita";22900531]Toi on koiran kiusaamista jos puristelet sitä niskasta :o Kokeile sellaista "kuonotalutinta", meillä se auttoi siihen, kun koira riuhtoi minne lystäs. Nyt kulkee tosi hienosti normi valjaillakin.[/QUOTE]

Ja pureminen ei ole? Kyllä mä antaisin samalla mitalla takaisin, jos koirani alkaisi pureskelemaan minua.

Olen väsynyt :( tuntuu että epäonnistun koko ajan kun koira ei tottele, ja miehelle se on mielin kielin.
Eikö kellään oo kokemusta tai antaa mitään vinkkejä?

Koita päästä johonkin palveluskoirien/seurakoirien treeneihin käymään ja hakemaan apua. Siellä ohjaajat osaa kertoa niksejä ja näkee vähän mistä käytön johtuu yms. Tota niskasta ottamista ja fyysistä kurittamista ei nykyään oikeen suositella ja joku herkkä hipiäisempi saattaa vaikka tulla sulle siitä sanomaan/soittaa eläinsuojelu viranomaiselle.

Minkä ikäinen ja rotuinen koira. Niisäkin on eroja.
Jos se yrittää leikkiä, tai turhautuu liian hiljaisesta menosta?
Ensisijaisesti kuitenkin SINÄ olet isäntä ja määräät vauhdin.

Osta kaupasta vesipullo, jossa on sellainen nostettava suutin. Laita sinne vettä ja reilu loraus sitruunamehua. Sitä, jota saa ruokakaupasta sitruunanmuotoisessa purkissa. Sitten lähdet normaalisti lenkille koirasi kanssa ja pidät pulloa auki kädessä tai taskussa piilossa koiralta. Pullon oltava heti saatavilla. Heti, kun aloittaa pomppimisen, reilu ruuttaus pullosta päin koiran naamaa ja murahdat samalla taikka kiellät EI. Pullo heti piiloon, ettei koira edes näe mistä se oikein tuli. Koiran ei siis kuulu oppia pelkäämään pulloa vaan uskomaan sinua. Pulloa ei siis heilutella koiralle varoituksena tms. Voin taata, että käytös loppuu hyvin nopeasti :D Tämä on tehokkain tapa, jonka olen käytännössä testannut toimivaksi. Kaikki koirat tähän mennessä ovat oppineet käyttäytymään sitruunavedellä :)

mäkin voisin omat vinkkini heittää ilmoille :) jos on mahdollista pitää aluks vapaana, niin heittele palloa ja anna makupaloja oikein tehtyä. saa enimmät paineet purkaa ensin. jos riuhtoo tai vetää, niin heti komento istumaan, ja liikkeelle vasta kun hetki on kulunu.
Jos riuhtoo hihnaa ni otapa hihnan toinen pää ja räppäse kuonolle, EI SIIS TARKOITA LYÖMISTÄ EIKÄ PIEKSEMISTÄ!!!! sen verran et napautat ja kova toruminen päälle. heti kun tekee oikein ni makupala, ja kehu.
Mulla toiminut jokaisen koiran kanssa. koiran on kuuliainen ja on toki nuori joka kokeilee niitä rajojaan.
Alistaminen voi olla ettei ihan lenkillä kannata, koska lempeydellä saa parempia tuloksia, eikä koiran tartte alkaa pelkäämään isäntäväkeä.rakkautta ja rajoja :) mut jos koira puree sinua, niin sitten alista selälleen ja pure ite sitä kaulaan ja murise oikein kunnolla.
Sun tarvii vaan näyttää sille johtajuutesi, eikä hipsutella varovaisesti et "kiltti fifi lopeta nyyyyyttt...."

Yhteistyössä