Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja

Vieras
Lapset ovat olleet 3 yötä kesälomareissulla isovanhempien kanssa. Ensin heidän piti olla vain kaksi yötä, mutta matka venyi vielä yhdellä yöllä, kun jäivät yhdeksi yöksi vielä erään huvipuiston läheisyyteen.

Kuopus on 3,5 vuotta ja ekan kerran ollaan näin pitkään hänestä erossa. Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin ja lapsi on viihtynyt hienosti eli sen puoleen ei ole ollut mitään ongelmaa.

Mutta ongelma on se, että he ovat tänään tulossa kotiin ja mä on tietysti ihan sekaisin ikävästä, mutta mulla onkin illaksi sovittuna eräs luento. Olen varannut paikan luennolla jo yli kuukausi sitten ja maksanut siitä 45?, kun en vielä edes tiennyt lasten tulevasta kesälomamatkasta.

Ja alunperin tyttöjen piti tulla kotiin eilen eli olisin ehtinyt heidän kanssa olemaan ja heitä näkemään ennen tuota luentoa.
Luento kestää kyllä vain pari tuntia eli kyllä tänään ehtisimme vähän näekmään, kun he reissusta palautuvat, mutta silti tuntuu hurjalta heti lähteä posi kotoa.

Muutenkaan kun en iltaisin juuri lasten luota ole halunnut pois olla.
Mitä siis tekisit tilanteessani? Jättäisit luennon väliin ja menettäisit sen 45? ja nauttisit illan rakkaiden seurassa vai menisit luennolle ja tuntisit huonoa omaatuntoa ja ikävää...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näitä sössötyksiä ei vaan jaksa. Mieti ihan ite.

Peesi. Saa rakastaa lapsiaan, mutta tommonen jonkunlainen säälin hakeminen ikävän ja oma äitiyden varjolla on vaan ärsyttävää.

Yks helvetin pari tuntia sinne tai tänne. Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä tai sit tää on vaan provo...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Näitä sössötyksiä ei vaan jaksa. Mieti ihan ite.

Peesi. Saa rakastaa lapsiaan, mutta tommonen jonkunlainen säälin hakeminen ikävän ja oma äitiyden varjolla on vaan ärsyttävää.

Yks helvetin pari tuntia sinne tai tänne. Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä tai sit tää on vaan provo...

Ai tyhmä? Onpa kummallinen asenne sinulla. Toivin että sinäkin joskus tulet tuntemaan oikeaa rakkautta.

Sen verran pihi olen etten heittäisi 45e kankkulan kaivoon, kai siellä on isä lasten kanssa kotona?

Tottakai on. mutta jos mulla on jotain ihmistä ikävä niin ei se auta että tiedän, että hänen kanssaan on isä, mummu tai kaima. Olis tää maailma helppo paikka, jos vois omat tunteet ulkoistaa toisen kokemuksen kautta =)

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No jää kotiin, mitä yhdestä 45? luennosta, kun sinulla on kerran oikeaa äidinrakkautta lapsille tarjolla =)

Mun mielestä puolestaan kuulostaa siltä, että äiti on sairaalloisen voimakkaasti kiinni lapsissaan...

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
No jää kotiin, mitä yhdestä 45? luennosta, kun sinulla on kerran oikeaa äidinrakkautta lapsille tarjolla =)

Mun mielestä puolestaan kuulostaa siltä, että äiti on sairaalloisen voimakkaasti kiinni lapsissaan...

Jos olisi sairaalloisesti kiinni lapsissaan tuskin olisi päästänyt monen yön reissulle! Tämä asia voi kuulostaa järjettömältä mutta kun ikävä on todella kova voi ajatella näin.
Entä jos kyseessä olisi esim. rakastunut pariskunta olisiko suhtautumisenne eri??

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Jos olisi sairaalloisesti kiinni lapsissaan tuskin olisi päästänyt monen yön reissulle! Tämä asia voi kuulostaa järjettömältä mutta kun ikävä on todella kova voi ajatella näin.
Entä jos kyseessä olisi esim. rakastunut pariskunta olisiko suhtautumisenne eri??

No ei todellakaan olisi!

Yhteistyössä