Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt apua todella!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt apua todella!!!

Vieras
Paras ystäväni haluaa eroon huumeita käyttävästä ja rikoksiai tekevästä avomiehestään. Mies ei ole kirjoilla asunnossa vaikka on asunut asunnossa. On poliisin ja vankiloiden tuttu. Mies ei suostu lähtemään vaan hajoittaa suuttuessaan paikkoja. "Vahingossa" ystäväni sai taulusta ja pyykkitelineestäl.
Itse asun kauempana ja käyn noin kerran kuukaudessa siellä paikkakunnalla viikon verran. Olin soittamassa poliisia täältä toiselta paikkakunnalta, mutta ystäväni ei halua poliisin sekaantuvan asiaan, koska mies uhkaili väittää poliiseille tämän olevan rikos- ja huumejutuissa mukana vaikka ei ole. On täysin moitteeton työssä käyvä ihminen.
Nyt ystäväni on päättänyt purkaa vuokrasopimulsen ja muuttaa muualle, jotta pääsisi miehestä eroon. Ei uskalla tällä hetkellöä jättää mehen tavaroita ulos sen poissaollessa, kun sillä ei ole avainta. Pelkää miehen tunkeutuvan uudestaan sisälle.
Soitanko poliisit vai odotanko siihen asti, että menen sinne. Mitä teen?

tuon kaverisi täytyy mennä ihan itse ja rauhassa keskustelemaan tilanteesta poliisilaitokselle ja kertoa noista uhkailuista ja vääristä syyttelyistä. menee vaikka huomenna salaa tältä ääliö-rajatapaus-äijältään...

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En mä tekisi mitään. Ystävän pitää toimia itse.

Kyl se nimenomaan on YSTÄVÄ jota tuossa tilanteessa tarvitaan, harvalla on voimia itsellä lähteä tekemään asialle jotain

Ei YSTÄVÄ saa asuntoa tyhjäksi, uutta kämppää tilalle, osoitetietoja salattua, ketään väkisin poliisille tai turvakotiin vietyä, tms.

Kokemusta on, vuosikausia on yritetty auttaa mutta kun toinen ei itse tee mitään niin tilanne on ja pysyy surkeana :/

ja tämä mies on valmis hakkaamaan, jos sinne tulee häätäjiä. Itse olisin valmis ottamaan turpaani ja tekisin rikosilmoituksen kunhan se äijä saataisiin ulos ja jättämään ystäväni rauhaan. Pelolla ja uhkailuilla ei voi säilyttää rakkautta.

Nimenomaan mietin sitä, että soitanko poliisit kun äijä seuraavalla kerralla riehuu ja kerron tilanteen vaikka ystäväni kieltää tämän. Mies rikkoo suutuksissaan tavaroita/huonekaluja ja luvannut hajoittaa koko kämpän jos joutuu lähtemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Nimenomaan mietin sitä, että soitanko poliisit kun äijä seuraavalla kerralla riehuu ja kerron tilanteen vaikka ystäväni kieltää tämän. Mies rikkoo suutuksissaan tavaroita/huonekaluja ja luvannut hajoittaa koko kämpän jos joutuu lähtemään.

Jos soitat tilanteen ollessa päällä, niin siitä voisi olla jotain hyötyä.
Muuten se on turhaa. Jos tilanne on jo ohi, niin ei ne mitään tee.

Kyllä se vaan on niin, että ystäväsi pitää itse soittaa poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Kyl se nimenomaan on YSTÄVÄ jota tuossa tilanteessa tarvitaan, harvalla on voimia itsellä lähteä tekemään asialle jotain

Ei YSTÄVÄ saa asuntoa tyhjäksi, uutta kämppää tilalle, osoitetietoja salattua, ketään väkisin poliisille tai turvakotiin vietyä, tms.

Kokemusta on, vuosikausia on yritetty auttaa mutta kun toinen ei itse tee mitään niin tilanne on ja pysyy surkeana :/

Ei saa, mut voi olla se ratkaiseva tekiä että toinen uskaltaa tehdä sen ratkaisevat askeleen!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

soita.. eihän sun ole pakko sanoa kuka olet.. voihan soittaja olla vaik joku naapurista, joka on kuullu asunnosta meteliä

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Ei saa, mut voi olla se ratkaiseva tekiä että toinen uskaltaa tehdä sen ratkaisevat askeleen!!
Tai sitten siinä käy niin, että ystävä suuttuu. Kiistää kaiken. Eikä poliisitkaan varmasti paikalle lähde jos mä soittaisin nyt ja kertoisin että ystävän mies riehui eilen, hakkasi, jne.

Tukea voi ja täytyy, tarjoutua auttamaan, muttei asioita vaan voi toisen puolesta tehdä!

Tai sitten siinä käy niin, että ystävä suuttuu. Kiistää kaiken. Eikä poliisitkaan varmasti paikalle lähde jos mä soittaisin nyt ja kertoisin että ystävän mies riehui eilen, hakkasi, jne.

Tukea voi ja täytyy, tarjoutua auttamaan, muttei asioita vaan voi toisen puolesta tehdä!

totta.. kyl polisit lähtee paikalle jos on epäily pahoinpitelystä. Mut tosiaan ilmoitus pitää tehdä sillon kun tilanne on päällä.

totta.. kyl polisit lähtee paikalle jos on epäily pahoinpitelystä. Mut tosiaan ilmoitus pitää tehdä sillon kun tilanne on päällä.

Ja koska pahoinpitely on asianomistajarikos, niin mitään ei tapahdu ellei uhri itse tee jotain.
On NIIN turhauttavaa seurata sivusta tällaista :/

Peesi. Kaipa täysissä järjissä oleva aikuinen osaa itse hakea apua sossulta tai turvakodista. Ellei sitten itsekkin ole "jo heikoilla" eli jonkin tason "huume kandidaatti " tms.

On tosi vaikeaa, kun asun kauempana. Olisiko paras, että soitan poliisit heti, kun tiedän sen raivoavan siellä piripäissään? Ystävä vaan pelkää, että änkeytyy myöhemmin sisälle hänen tullessa töistä. Ystävän lojaalisuus vai ystävän oikeudenmukaisuus?

Neuvoisin ystävän lähtevän jonnekin lomamatkalle tai muualle hetkeksi. Jos vaikka mies löytäisi itselleen uuden ystävän. Jos tämä ensimmäinen neuvo ei auta, niin sen varalle ennen matkaa keräisi arvokkaimmat tavarat, vaatteet ym sieltä asunnosta pois. Puhuisi vaikka miehelle, että vie kirpputorille tavaraa myyntiin, niin ei mies ihmettele tavaroiden häviämistä. Olisi sitten helpompi pikaisesti tehdä muutto , kun jo osa tavaroista pois sieltä asunnosta. Sitten hetken päästä asunnon irtisanominen ja jonnekin salaiseen paikkaan muutto.

Alkuperäinen kirjoittaja Pilvi:

Peesi. Kaipa täysissä järjissä oleva aikuinen osaa itse hakea apua sossulta tai turvakodista. Ellei sitten itsekkin ole "jo heikoilla" eli jonkin tason "huume kandidaatti " tms.

joskus tilanne on sellainen et mies on ajanu niin ahtaalle ettei siinä ole jären kans mitään tekemistä

ei ole lapsia. ainoastaan koira, jonka takia ystävä siivoaa sirut raivokohtausten jälkeen. Ystävä tuntuu liikaa alistuneen jo tilanteeseen. Tekstaili välillä itsetuhoisia ajatuksia, jos joutuu jäämään ja pelon takia rakastamaan. Muuten ulkopuolsin silmin henkisesti tasapainoinen.

Yhteistyössä