Mitä tekisitte tilanteessani? / Kuinka jaksaa eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äippä"

Vieras
Olen kolmen pienen 5v, 2v, 1v lapsen äiti. Tällä hetkellä olen aikasta loppu tätä kaikkea. Mies tekee helkutisti töitä. Käytännössä aamulla lähtee ennen kuin herätään ja illalla tulee kun lapset on nukkumassa tai laitan heitä juuri nukkumaan. Joka toinen viikko pe ilta ja la.mies on koulussa. Sunnuntait joko tekee koulujuttuja tai töitä. Tai sitten lähtee töihin tekemään kun kotona ei saa rauhassa tehdä. Lapsien kanssa kyllä puuhailee välillä, mutta aivan liian harvoin. Usein kotona ollessaan lueskelee omia tärkeitä lehtiään ja lapset vonkuu vieressä kun haluisvat huomiota. Tää ottaa pääääähän.

Nyt vielä meillä on remontti kesken, ostettiin vanha talo, josta kesällä revittiin auki yksi huoneista koska talvella oli helvetin kylmä. Nyt huone sit ollu koko kesän auki, kun mies ei ole "ehtinyt" tekemään mitään. Nyt sitten viikonloppuna veljeni tuli meille, toi remppakamoja ja kävin hänen kanssaan ostamassa kaikkea mitä tartti... mies oli koulussa. Tämän la.illan mies sentään teki huonetta veljeni kanssa, mutta jälleen su.oli "pakko" mennä töihin. prkl. Minä sitten rakensin huonetta veljen kanssa ja äitini hoiti lapsia, onneksi =D Eilen sitten yritin ottaa puheeksi, että pitäiskö putketkin vetää nyt samalla, kun lattia kerta on auki, mies siihen sano vaan ettei vois vähempää kiinnostaa prkl. Että mulla kiehahti. Tuntuu pikkuhiljaa OIKEESTI ettei häntä kiinnosta todellakaan tän kodin asiat paskan vertaa. Kylmä alkaa tulla ja remppaa pitäs jatkaa... taitaa tää äiti joutua yksin remontoimaan loppu huoneen/ kämpän. Työ ja koulu on hälle vaan tärkeitä, mitä tekisit tilanteessani?

Puhuisin miehen kanssa asiasta ja siitä miten koet miehen työt, koulussa käymisen ja rempan. Voi tietty olla, ettei mies heti pysty puhumaan asista, mutta pääasia että sanot miehelle asioista suorat sanat että hän tajuaa millaisessa tilanteessa sinä olet.

Tuo kuulostaa kyllä todella pahalta. Tienaako hän sitten jotenkin poikkeuksellisen paljon? Oletko nähnyt palkkkakuitit ja pitänyt kirjaa työpäivistä? Minun hälärit kilajais eri käskystä.

Ajatteles asiaa miehenkin kannalta.. Tekee sekä töitä että opiskelee, ilmeisesti nopeassa tahdissa, elättää teitä kaikkia ilmeisesti? Milloin miehellä vapaa-aikaa?

Keskustelkaa, hankkikaa jostain molemmille omaa aikaa ja aikaa myös lasten kanssa.

Mun mielestä sä olet kohtuuton.
Meillä tilanne on päinvastainen, eli minä teen pirusti töitä ja opiskelenkin. Meillä on myös talonrakennus loppusuoralla ja kuten arvata saattaa, vapaa-aikaa on olemattoman vähän.
Mun mies tosin käy myös töissä, mutta jos hän kehtaisi mulle alkaa valittamaan kun jotkus kotijutut jää tekemättä mun koulu- tai työjuttujen kanssa, niin olisin todella ravoissani.
Hanki ehkä sinäkin jotain muuta sisältöä elämään, kun tekemättömien asioiden kyttääminen. Tilanne on teillä nyt se mikä on, eikä se ainakaan paremmaksi muutu jos et anna miehesi opiskella rauhassa.

Yhteistyössä