Jep, luulen että teen näin. Laitan sähköpostia, koska siten on helpompi harkita sanomisiaan kuin kasvotusten.
Kerron, että lapsi on 'avautunut' mulle ja ilmaissut huolensa siitä että joutuu olemaan koko päivänkin pikkusisaruksensa kanssa. Ja näinollen koen, että jos asia todella on näin (olen varma että on, mutta anyway, tuo kuulostaa paremmalta) niin mun velvollisuuteni on ottaa asia vanhemman/vanhempien kanssa puheeksi, sillä lapsi (vaikka reipas onkin) on liian pieni olemaan sisaruksensa kanssa sellaisia aikoja (ja tähän joku MLL:n tms linkki vaikkapa 'todisteeksi'). Ymmärrän että vuorotyö on joskus haasteellista perheelliselle ihmiselle, mutta tässä kaupungissa on kuitenkin erittäin toimiva vuoropäivähoitojärjestelmä johon jokaisella työssäkäyvällä kaupunkilaisella on oikeus. Toivon, että perhe löytää paremman ratkaisun (ja toivon ettei lastensuojelua tarvitsisi sotkea asiaan, vaan ratkaisu löytyisi muutenkin - tuosta ukaasista en ole ihan varma laitanko sellaista vai en).
Jos suuttuvat, niin sitten suuttuvat. Vaikea mun on kuitenkaan uskoa että tuo perhe tulisi meidän ovelle riehumaan tms kun vaikuttavat ihan täyspäisiltä...eli jos seurauksena on se ettei ne enää tervehdi, niin siinäpä ovat tervehtimättä sitten. Eipä se loppujen lopuksi olisi mikään menetys.