[QUOTE="essi";23408852]No voi hyvänen aika. Ei tosiaan kuulu alle kymmenen vuotiaan hoidella työpäivän mittaa pikkusisarustaan, ja laitella nukkumaan / ruokkia / ulkoilla. Mihin sitä sitten vanhempia tarvittais, jos toi ois ihan ok. Ihan turha verrata muutaman tunnin vahtimiseen (joka sekin kyllä ehkä on liikaa), kun tuo on toistuvaa, ja tosiaan kestää kauan kerrallaan.
Mun isosiskon piti vahtia mua muutaman tunnin, kun hän oli 12, ja minä 4, mutta kuinkas ollakaan, unohti koko homman kun nukuin päiväunia, ja lähti ulos leikkimään. Vaikka oli siis jo tuon ikäinen.
Ap, jos et halua kohdata tätä tuttavaa naamatusta asian tiimoilta, oisko ihan hupsu ajatus kirjoittaa hälle nimetön kirje. Jos eka soittaisit nimettömänä lastenvalvojalle, vai mikä se nyt on, ja kysyisit heidän kantaa asiaan, ja sitten kertoisit senkin siinä kirjeessä.
Olen ihan varma, että sos.huollon kanta on hyvin kielteinen kyseiseen asiaan, koska tosiaan on jo tiedossa, ettei heidän mielestään 7-vuotias voi edes päivällä olla yksin tuntikausia, saati sitten, että näin olisi illalla, ja joutuisi edes ilman sisarustaan hoitamaan itsensä yksin sänkyyn jne...
On oikeesti aika järkyttävää, että tää on näinkin monen mielestä ihan ok asia :O
Selittää ehkä nuorten pahoinvoinnin, kun ei ole ollut aikuista läsnä

[/QUOTE]
Ei kai monikaan ole sanonut että asia on ok, vaan kritisoinut sitä, että ap on soittamassa suoraan nimettömänä lastensuojeluviranomaisille, ilman että ottaa asioista oikeasti selvää, saati että olisi oikeasti edes kiinnostunut auttamaan. Ap myönsi että kyse on hyvänpäiväntutusta, jonka kanssa hän juttelee satunnaisesti bussissa, joten tiedot ovat todella hatarat, että voisi oikeasti tehdä minkäänlaista ilmoitusta. Oikea lähestymistapa olisi keskustella ja kysyä vanhemmlat amikä se tilanne oikeasti siellä kotona on, eikä jonkin olettamuksen perusteella tehdä nimettömiä ilmoituksia.