mitä tekisitte vai tekisittekö mitään mies + pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipero"

Vieras
eli homman nimi on se että mun ukko on älyttömän koukussa yhteen tietokone peliin.
Meillä on 4 lasta joista minä enimmäkseen hoidan ( ukko antaa ehkä aamu tai ilta puuron)
ukkeli käy töissä mutta kaiken muun ajan naputtaa peliä. aamulla ennen töihin menoo (menee vasta 14.00 töihin) pelaa yleensä 3-4h töistä palattuaan pelaa 4-5h
viikonloppuna voi helpostikkin pelata peliä 6h putkeen jos ei jopa enemmänkin.
lasten kanssa ei tee mitään vaan on aina koneelle meiän kaikki riidatkin liittyy ainoastaan tähän peliin.

ärgh..

Kyllä tulisi stoppi meillä tuohon pelaamiseen. Jos ei muuten niin kone lähtisi "jäähylle" joksikin aikaa. Johdot piiloon jo ei muu auta.

Ja jos tästä tulee kauhea riita voit sanoa miehellesi että on pahasti peliriippuvainen ja hänen tulisi hakea siihen ammattiapua.
Peliriippuvainenhan hän on, sehän on sanomattakin selvää. Mutta ehkä tajuaisi paremmin itsekin sitten.

Viimeksi muokattu:
Onko joku sellainen nettipeli, missä pelataan toisten ihmisten kanssa, vai sellainen epäsosiaalinen yksin pelattava? Jos pelaa muiden kanssa, niin onko miehellä muita sosiaalisia suhteita kuin perhe ja ne pelikaverit?

aina te ämmät jaksatte miehen pelaamisesta valittaa. ruvetaan sitten valittamaan siitä, miten paljon naiset käyttävät rahaa meikkeihin, hiusten- ja ihonhoitotuotteisiin. jos kaikki noi jätettäisiin pois, voisi moni perhe elää paljon leveämmin.

Oletko koittanut riitelemättä jutella miehelle et haluisit hänen olevan teidän kanssanne enemmän ja kaipaat apua lastenhoidossa? meillä oli vähän samanlainen tilanne mistä tapeltiin koko ajan mutta kun istuimme molemmat alas ja sovimme ettemme nyt tappele vaan koitamme puhua järkevästi, saimmekkin puhuttua ja molemmat kertoivat jos toisessa oli jotain häiritsevää. Jos ei nätisti sanominen auta niin varmaan karjuisin vieressä koko ajan ja sanoisin että sitten lähtee kone jos ei muuta kykene tekemään. Ja jos ei kone niin minä.

[QUOTE="heh";24808709]aina te ämmät jaksatte miehen pelaamisesta valittaa. ruvetaan sitten valittamaan siitä, miten paljon naiset käyttävät rahaa meikkeihin, hiusten- ja ihonhoitotuotteisiin. jos kaikki noi jätettäisiin pois, voisi moni perhe elää paljon leveämmin.[/QUOTE]

Meikit, hiusten- ja ihonhoitotuotteet (mitä muuten miestekin on ihan hyvä käyttää) ei vie sitä perheen yhteistä aikaa pois.
Kuten tekee pelaaminen.

Tässähän ei ollut kyse rahasta vaan ajasta.

[QUOTE="heh";24808709]aina te ämmät jaksatte miehen pelaamisesta valittaa. ruvetaan sitten valittamaan siitä, miten paljon naiset käyttävät rahaa meikkeihin, hiusten- ja ihonhoitotuotteisiin. jos kaikki noi jätettäisiin pois, voisi moni perhe elää paljon leveämmin.[/QUOTE]

Eihän tässä nyt mistään rahasta valitettu vaan ajasta jota mies ei vietä perheen kanssa. Jos naiset meikkaisivat ja laittaisivat hiuksiaan 10 tuntia päivässä eikä hänelle voisi edes puhua niin kyllä varmasti miehelläkin olisi sanottavaa jos joutuu yksin lapsia ja kotia hoitamaan vaikka nainen on kotona.

Mä en kyll' hyväksyisi. Vaatisin miestä tekemään enemmän kotona ja lasten kanssa. Ne on yhteisiä. Jos ei muuten uskoisi, lähtisin esim. kauppaan tai kaverille ja jättäisin lapset miehen vastuulle. En tod. hoitaisi yhteisiä asioita yksin. Puhuisin miehen kanssa ja vaatisin, että mulle ihan tasan yhtä monta tuntia omaa aikaa, kuin hälle. Ehkä sitten pikkuhiljaa tajuais.

Ja tommonen "johdot piiloon"-ratkaisu on sitten täysin poissuljettu. Miehesi ei ole lapsesi. Jopa lasten kanssa asia kannattaisi hoitaa toisella tavalla, saatikka sitten aikuisen ihmisen kanssa.

Mä yrittäisin myös ensin jutella, mutta jos ei auta, niin sitten veisin jonkun johdon ja piilottaisin hyvin (niin mä tein tai mä piilotin hiiren). Kyllähän tuollaiseen peliriippuvuuteen täytyisi apua hakea, mutta kun sen täytyy lähteä miehestäsi itsestä. Muuten se ei auta.. Oon niin läheltä seurannut riippuvuksia, toki erilaisia, mutta jos itse ei näe mitään epämääräistä käytöksessään, niin silloin on turha sanoa. Mä laitoin mieheni selkä seinää vasten, joko meidät tai tietokone. Silloin vasta ymmärsi, että olin tosissani! Pikkuhiljaa saatiin asia kuntoon ja nyt selvät säännöt. Meillä oli vaan kyse jatkuvasta työnteosta, vaikka ei olisi ollut pakko ihan koko aikaa niitä tehdä. Ymmärrän ylitöiden teon välillä, mutta en koko aika! Eikä olisi ollut tarpeen, hän vaan ei pystynyt olla erossa tietokoneesta. Sairastui sen seurauksena, nyt elämä kunnossa, mutta sairaus on hänellä loppuelämän.

No valittamisella et tee ainakaan muuta kuin lietso pelaamista. Valittaisitko yhtälailla jos harrastaisi esim. punttia tms. johon kuluu paljon aikaa? Vai häiritseekö se, että mies harrastaa jotain kotona? Eikö ole parempi että mies on kuitenkin läsnä, eikä esim. lähikuppilassa juopottelemassa?

Meikit, hiusten- ja ihonhoitotuotteet (mitä muuten miestekin on ihan hyvä käyttää) ei vie sitä perheen yhteistä aikaa pois.
Kuten tekee pelaaminen.

Tässähän ei ollut kyse rahasta vaan ajasta.

Ei niin. Kyse oli nyt siitä, että naisilla on aina oikeus valittaa miehen tekemisistä, mutta annas perkele jos naisen tekemisiä kommentoidaan. Heti tulee huutoa ja käsky parisuhdeterapiaan. Huoh.

Kerroppas mulle mikä se peli on. Vai pelaako useempaakin peliä? Kiinnostais tietää, nimittäin se mikä peli on kyseessä, kertoo kanssa jotain.

siis en nyt kirveelläkään muista tämän pelin nimeä mutta joku seikkailu tai roolileikki peli se on eka ostetaan peli ja siihen ostetaan 3kk välein lisää peliaikaa..joku w alkava.. mutta siinä pelataan muiden ihmisten kanssa.aika suosittu peli kuulemma

[QUOTE="piipero";24808781]siis en nyt kirveelläkään muista tämän pelin nimeä mutta joku seikkailu tai roolileikki peli se on eka ostetaan peli ja siihen ostetaan 3kk välein lisää peliaikaa..joku w alkava.. mutta siinä pelataan muiden ihmisten kanssa.aika suosittu peli kuulemma[/QUOTE]

world of warcraft?

[QUOTE="piipero";24808781]siis en nyt kirveelläkään muista tämän pelin nimeä mutta joku seikkailu tai roolileikki peli se on eka ostetaan peli ja siihen ostetaan 3kk välein lisää peliaikaa..joku w alkava.. mutta siinä pelataan muiden ihmisten kanssa.aika suosittu peli kuulemma[/QUOTE]

WOW eli World of Warcraft

No se on koukuttava peli, jota pelataan ryhmässä. Eli se selittää tuon homman.

voi tsiisus, ottaisin sen pelin pois vai onko se nettipeli? jos ei lasten kanssa edes oo kun pitää pelata?? en katsois tollasta hommaa kovinkaan montaa päivää, kuulostaa jolain teini-ikäiseltä. teeppä selväksi, et tollanen ei jatku tai voi muuttaa muualle sitä pelaamaan jos on niin tärkeää.

Eli yleensä tässä pelissä kuulutaan isompaan ryhmään ja suoritetaan tehtäviä yhdessä. On tärkeää, että on luotettavia tyyppejä, jotka ovat valmiitä lähtemään mukaan. Vähän sama kuin olis salibandyjoukkue. Jos on vaan 5-6 aktiivista, on homma hankalaa. Sitten kun on 10-15 aktiivista, niin homma toimii.

Tunnen kavereita, jotka pelaa tätä säännöllisesti mutta vähemmän. Yhdelläkin tyyppi oli sellaisessa "killassa" (en muista noita nimikkeitä, itse en ole pelannut tätä) jolla pelit oli ti-to-la-iltaisin.

Uskoisin, että sun pitäis sopia miehen kanssa peliajat ja tietysti helkkaristi vähentää sitä pelaamista. Taitaapa se pelikaverit olla työttömiä, naisettomia ja lapsettomia pääosin.

[QUOTE="mamma";24808729]Mä en kyll' hyväksyisi. Vaatisin miestä tekemään enemmän kotona ja lasten kanssa. Ne on yhteisiä. Jos ei muuten uskoisi, lähtisin esim. kauppaan tai kaverille ja jättäisin lapset miehen vastuulle. En tod. hoitaisi yhteisiä asioita yksin. Puhuisin miehen kanssa ja vaatisin, että mulle ihan tasan yhtä monta tuntia omaa aikaa, kuin hälle. Ehkä sitten pikkuhiljaa tajuais.[/QUOTE]

mä kyllä oon käynyt kaupassa,kirppiksillä,parturissa ym yksikseni ja lapset isukilla mutta se on siltikin sitä että lapset touhuavat omiaan ja isukki on sen aikaa(kin) koko ajan koneella.
eilen huusi mulle täyttä huutoo kun hiirestä oli patterit loppu kyseli missä paristoja vaikka mä en oikeesti tiennyt huusi ja raivos siinä sit mietin että noin tärkee tuo yks peli on että hetkeks kun peli keskeytyy niin räyhätään..

mutta en tiä jaksanko ite enään tätä =( tässä talossa on yksi kolmas pyörä ja se on tuo peli. ja tätä on kyllä kestänyt jo parisen vuotta nyt ainakin jo..

Eli yleensä tässä pelissä kuulutaan isompaan ryhmään ja suoritetaan tehtäviä yhdessä. On tärkeää, että on luotettavia tyyppejä, jotka ovat valmiitä lähtemään mukaan. Vähän sama kuin olis salibandyjoukkue. Jos on vaan 5-6 aktiivista, on homma hankalaa. Sitten kun on 10-15 aktiivista, niin homma toimii.

Tunnen kavereita, jotka pelaa tätä säännöllisesti mutta vähemmän. Yhdelläkin tyyppi oli sellaisessa "killassa" (en muista noita nimikkeitä, itse en ole pelannut tätä) jolla pelit oli ti-to-la-iltaisin.

Uskoisin, että sun pitäis sopia miehen kanssa peliajat ja tietysti helkkaristi vähentää sitä pelaamista. Taitaapa se pelikaverit olla työttömiä, naisettomia ja lapsettomia pääosin.

Valitettavasti hyvin monet ovat myös perheellisiä miehiä. Olen tästä nimenomaisesta pelistä kuullut niin paljon kauhujuttuja, kuten suhteiden päättymisestä lopulta eroon.

Yhteistyössä