Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ARGH!:
En ollut tietoinen tästä, että on ulosotossa jotain. Eikä näin ole koskaan käynyt. Ollaan aina hoidettu raha-asiat hyvin ja 1000e on lahjoihin joulun alla varattu..

no siinä voi olla joku tosi vanha juttu joka menny eteenpäin. harvoin ulosottovirasto vie huvin vuoks.

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
No eiköhän sitten kannata alkaa selvittelee, et mitä laskuja on jääny maksamatta. :whistle:

Se ei minua ainakaan nyt helpota pätkääkään :(

No mitäpä muutakaan tollasessa tilanteessa voi enää tehdä? Jossain kohtaa on joku sössiny ja kyllä siitä ilmoitus on tarvinnut tulla. Ei ne noin vaan voi viedä rahoja ja sanoa "et kas! Teillä nyt oli toi auton lyhennys maksamatta!"
Mitäs miehes sanos?

Mullekkin kävi kerran niin, et veli oli jättäny jotakin automaksuja maksamatta ja se oli sen auton laittanu mun nimiin. En ollu saanu mitään tietoa etukäteen että se on multa menos veronpalautuksesta. Sai veli pikkasen huutoa, ku olin kans laskenu ne lahjarahoiksi. Ulosottoon ku soittelin asiasta, niin olis kuulemma jotaki tietoa pitäny tulla, mutta epähän vaan ollu tullu ja mihinkään käräjille en ollu joutunu! Nyt sitten ostat vaan vähemmän lahjoja lapsille ja miehelle ei mitää!!

Tottakai olisin vihainen miehelle, että a) miksi on päästänyt laskuja perintään ja ulosottoon saakka eikä ole hoitanut niitä ajoissa ja b) miksi ei ole kertonut asiasta minulle ajoissa.

Sillä aivan varmasti mies on ollut asiasta tietoinen, suomessa ei laskut mene perintään saakka ilman että asianomaiselle ilmoitetaan siitä moneen kertaan (huomatuslaskut ja perintätoimiston kirjeet).

Sitten alkaisin selvittää miehen kanssa mitä laskuja sinne ulosottoon on mennyt ja kuinka paljon niitä on vielä maksamatta eli millaisella velkakierteessä kohta ollaan, koska maksamattomista veloista kertyy korkoa. Ja tehtäisiin yhdessä maksusuunnitelma niiden varalle sekä jatkoon, jotta sama ei tapahdu uudestaan.

Vasta sen jälkeen alkaisin huolehtia joululahjoista, 1000 joululahjoihin on kuitenkin sen verran suuri summa, että siitä voisi huoletta vielä neuvotella, vähentäisimme joko lahjoja tai ostaisimme edullisempia sillä summalla, johon nyt olisi varaa. Ainakaan mitään pikavippejä ta kulutusluottoja en suostuisi nyt joululahjoihin ottamaan kun kerran velat on mennyt valmiiksi perintään.

Kyllä minulle olisi ensiarvioisen tärkeää saada raha-asiat kuntoon, en kestäisi tälläistä tilannetta että laskuja menee ulosottoon...

Autosta ei onneks oo lyhennyksiä. Kaiken piti olla kunnossa, mutta joku on jossain sössinyt eikä kirjeitä ole meille tullut.. tai sitten mieheni on pitänyt huolen etten tiedä niistä mitään. Ei mies oikein mitää sanonut, ilmoitti vaan että ei helvetti sä oot saanu veronpalautukset, mutta hän ei ja oli ainakin olevinaan jos ei oikeesti pahalla päällä...

Autosta ei onneks oo lyhennyksiä. Kaiken piti olla kunnossa, mutta joku on jossain sössinyt eikä kirjeitä ole meille tullut.. tai sitten mieheni on pitänyt huolen etten tiedä niistä mitään. Ei mies oikein mitää sanonut, ilmoitti vaan että ei helvetti sä oot saanu veronpalautukset, mutta hän ei ja oli ainakin olevinaan jos ei oikeesti pahalla päällä...

Nyt voin vastata otsikon kysymykseen: mitä tekisin?
Sanoisin miehelle, että en ole tyhmä, joten alapa selittää.

Mitä tekisin? No supistaisin ne lahja ostot sille summalle, mitä itse sain palautuksia ja odottelisin kuittia siittä, minkä takia miehen saatavat ulosmitattiin. Meinaan luultavasti ens viikolla tulee kirje ulosottovirastosta, missä kerrotaan, että veronpalautus summalla on lyhennetty velkaa ja siittä selviä paljonko velkaa jäljellä ja mistä velka johtuu.

Tämä lienee oikea vastaus.

Ei miehesi laskuja voi mennä ulosottoon saakka ilman että hän ei tietäisi niistä mitään. Joku maksu on jäännyt maksamatta, pakkohan hänen on olla tietoinen mitä maksuja tullut, mitä velkoja tehnyt... esim onko ottanut kulutusluottoa ja maksanut sen, onko unohtanut maksaa sähkölaskun tms.

Vaikka ne laskut olisikin menneet esim mainospostin mukana roskiin niin jotainhan niitä laskuja vastaan on hankittu, jätetty maksamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin minä :
Mitä tekisin? No supistaisin ne lahja ostot sille summalle, mitä itse sain palautuksia ja odottelisin kuittia siittä, minkä takia miehen saatavat ulosmitattiin. Meinaan luultavasti ens viikolla tulee kirje ulosottovirastosta, missä kerrotaan, että veronpalautus summalla on lyhennetty velkaa ja siittä selviä paljonko velkaa jäljellä ja mistä velka johtuu.

se taitaa mun käsityksen mukaan tulla siinä samalla kuin tulee ilmoitus että ne ulosmittaa veronpalautukset.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
En ollut tietoinen tästä, että on ulosotossa jotain. Eikä näin ole koskaan käynyt. Ollaan aina hoidettu raha-asiat hyvin ja 1000e on lahjoihin joulun alla varattu..

Hyvin on raha-asiat tosiaankin hoidettu!

Kyllä tähän asti aina on raha-asiat täydellisesti hoidettu ja tämä tuli aivan shokkina tänään...

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin minä :

se taitaa mun käsityksen mukaan tulla siinä samalla kuin tulee ilmoitus että ne ulosmittaa veronpalautukset.

Kyl mun mielestä mulle viimevuonna tuli jälkeenpäin vielä kuitti, et paljonko on velkaa vielä jäljellä. En lähde väittään, kun ei vuoden takaisia juttuja voi muistaa, mut sellanen mielikuva on, että jälkeenpäinkin tulee vielä tieto..

Kyllä tähän asti aina on raha-asiat täydellisesti hoidettu
ja tämä tuli aivan shokkina tänään...

Miten muka?
Laskujen ulosottoon asti menemistä edeltää aika pitkä laskujen, muistutuslaskujen ja perintälaskujen laiminlyönti.

Yhteistyössä