Mitä tienaatte kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miinuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitääkö meidän antaa sulle nyt kaikki valmiina?

Jos et voi opiskella - älä opiskele.

Jos sä halua opiskella, tee se sen puitteissa mihin pystyt.

Jos mikään neuvo ei kelpaa... Mitä sä haluat meistä?

Jos mä oon töissä kun opiskelen - se on huono, kun sä et saa töitä, mutta ei voi elää opintotuella, eikä saa lainaa.. Eikä voi muuttaa.. Eikä voi matkustaa 90km päähän kouluunkaan, mutta sitä ei voi suorittaa etänä, eikä mieskään voi etsiä toista työtä, etkä sä halua tehdä sitä, etkä tätä..

MITÄ SÄ HALUAT MEISTÄ? :D

Kysyinkö mä vastauksia omaan elämääni missään kohtaa? Aivan, en kysynyt. Mä kerroin vain todellisuutta. Todellisuutta jota sä et näytä tajuavan.

Äläkä vääristele mun sanoja. Mä en kirjoittanut ettenkö voisi käydä koulussa 90km:n päässä. Mä kirjoitin, että opiskelu noin kaukana ja samalla töiden tekeminen ei onnistu. Enkä kirjoittanut mitään myöskään siitä voiko opiskeluja suorittaa etänä. Opettele lukemaan.

Eikä todellakaan kannata tänä päivänä vaihtaa suht hyvää työtä toiseen työhön noin vain, varsinkin kun miehellä ollut vakipaikka jo 20 vuotta. Eikä niitä töitä niin vain saada jostakin, miten joku nykypäivänä edes kuvittelee tuollaista.

Äläkä väitä mitään musta mitä en muka voi tehdä. Sä vedät nyt aivan kummallisia johtopäätöksiä. Olet todella ärsyttävä ja itseään täynnä oleva ihminen joka kuvittelee tietävänsä kaiken. Kuvottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän nyt realismia;30742900:
Kysyinkö mä vastauksia omaan elämääni missään kohtaa? Aivan, en kysynyt. Mä kerroin vain todellisuutta. Todellisuutta jota sä et näytä tajuavan.

Äläkä vääristele mun sanoja. Mä en kirjoittanut ettenkö voisi käydä koulussa 90km:n päässä. Mä kirjoitin, että opiskelu noin kaukana ja samalla töiden tekeminen ei onnistu. Enkä kirjoittanut mitään myöskään siitä voiko opiskeluja suorittaa etänä. Opettele lukemaan.

Eikä todellakaan kannata tänä päivänä vaihtaa suht hyvää työtä toiseen työhön noin vain, varsinkin kun miehellä ollut vakipaikka jo 20 vuotta. Eikä niitä töitä niin vain saada jostakin, miten joku nykypäivänä edes kuvittelee tuollaista.

Äläkä väitä mitään musta mitä en muka voi tehdä. Sä vedät nyt aivan kummallisia johtopäätöksiä. Olet todella ärsyttävä ja itseään täynnä oleva ihminen joka kuvittelee tietävänsä kaiken. Kuvottavaa.

Kyllä sitä mä olen. Itsekäs ihminen, joka ihmettelee tätä sun paasausta.

En ole. Mä olen kahden lapsen, opiskeleva äiti, joka tekee kaikkensa, että meillä on hyvä tulevaisuus. Mä teen helvetisti hommia, ja mulla jää päivässä muutama tunti mun perheelle. Omaa aikaa ei ole paljon mitään. Nää on mun valintoja, mun ongelmia, ja sä paasaat etten mä tiedä mitään todellisuudesta? Hei, mä aloitin opiskelut vasta kun olin saanut lapset! Mä en todellakaan ole mikään suoraan lukiosta yliopistoon pompsahtanut sinisilmäinen tyttö, vaan ihan kokenut aikuinen.

Ja kyllä töitä tekevälle riittää. Ei ehkä sitä mieluisinta, tai helpointa, mutta hitto jotain töitä! Mä tiedän ettei se ole helppoa, mutta ei ne kotoa tule hakemaan.

Tee mitä haluat, ole kotona ja murehdi, mä yritin vain kertoa miten me ollaan hoidettu asiat, kun tunnuit pitävän että mä en tiedä mistään oikeasta elämästä yhtään mitään. Voi kuule, mä tiedän. Se ei ole mikään itsestään selvyys, että nyt yliopistossa istun.

Eiköhän tää ollut tässä. Toivottavasti joskus löydät asian mikä tekee sut onnelliseksi.

Voi elämä näitä tolloja taas. Nyt mä olen sitten onneton kun olen eri mieltä jonkun besserwisserin kanssa. :D Toivottavasti et opiskele psykologiaa koska metsään menee sun päätelmät ja pahasti.

Riippuu vuoroista, mutta peruspalkka on bruttona hieman alle 2300€ ikälisillä. Siihen sitten vaihtelevasti muut lisät ja km - korvaukset. Netto pyörii siinä 1700€ - 2100€ välillä. Lisäksi tietty lapsilisät ja elatukset (sama, kuin kelan minimi). Omistusasunto maaseutukaupungissa, yksi lapsi ja kyllä - pärjätään, mutta mihinkään ylimääräiseen ei aina ole varaa.

Minä tienaan 2300 e bruttona, mies 4000 euroa. Lisäksi lapsilisät 2 lapsesta. Lisäksi kumpikin saa bonuksia vähän, tänä vuonna tuli molemmille yhteensä 4000 euroa. Säästöjä ei ole, kaikki menee mikä tulee. Asumme omakotitalossa ja aina on jotain laitettavaa, siihen se raha hyvin tehokkaasti menee.

Tienaan...ä-lomalla nettona alle 800e,lapsilisät hiukan päälle 200e,elarit 150e.
Mies tienaa n. 2000-3000e,riippuu siitä,kuinka on ajoja ollut (siis onko ns pitkää linjaa,vaiko vain jakoajoa,terminaalityötä)
Mulla ei ole säästöjä,salkkuja ym.Tilillä 8e.
Asutaan vuokralla,500e/kk + sähkö,vesi,lämpö.

Mä tienaan bruttona noin 2600e (sosiaalialalla) ja mieheni tienaa bruttona noin 5500e (insinööri amk).
Asumme omakotitalossa. Meillä on yhteensä rahaa säästössä noin 40e ja omaisuutta talon lisäksi vähän yli sadalla tonnilla.

Mun bruttotulot (rakennusala) n. 3200/kk + lapsilisä. Mies kotihoidontuella, sitä ennen opiskelija. Koskaan ei olla samaan aikaan oltu töissä, joten vähällä on onnistuttu pärjäämään. (asumismenot 1600€/kk)

Olen äitiysvapailla, joten käteen jää tällä hetkellä vain n. 1600e ja risat/kk, ennakonpidätys 23%. Tilillä tällä hetkellä reilu tonni. Asutaan omistuskämpässä Helsingissä. Kämpästä lainaa jäljellä pienen perheauton verran.

Mies saa nettona 1800e/kk, minä saan äitiyspv.rahaa ja lapsilisää yht. 1000e. Ennen vauvan tuloa tienasin n. 1000 - 1500e nettona riippuen kuusta. omakotitalossa asutaan, velkaa yht. 140000. Säästöjä n. 10 000 (tuloistamme säästetty viimeisen 5 vuoden aikana), ulkomaan reissuja tehdään 1-2 vuodessa (tänä vuonna ei ole tulossa) ja pieniä kotkmaan reissuja/risteilyjä 2 vuodessa. Omaa taloa remontoidaan pikkuhiljaa sitä mukaa kun saamme remontteihin rahaa säästettyä. Kesällä tulee n. 6000euron kattoremontti, johon emme ota lainaa. Ostelen paljon tavaraa käytettynä ja entisöin mutta myös uusia ostetaan jos tarve. Taloudessa kaksi autoa 2000 luvulta eli ei ihan romuja mutta ei uusimpiakaan. Tarkkoja ollaan arkirahankäytössä ja säästö periaatteella eletään. Vaikka yhteistulot kuussa alle 3000euroa, olemme onnellisia, emmekä kaipaa sen kummempia hienosteluja. Teen kaikki ruuat itse, mies hoitaa remonttihommat, lämmityspuun teot ja lämmityksen ym. :)

Mä tienaan bruttona noin 3800€, mies suurinpiirtein samanverran. Päälle lapsilisät neljästä ja korotettu vammaistuki yhdestä lapsesta. Ihan mukavasti pärjätään.

Tulot miehellä ja mulla yhteensä noin 4000 e/kk. Tilillä nyt 700e. Raha riittää juuri ja juuri normaaliin elämiseen, lasten harrastuksiin menee todella paljon (6 lasta). Lainaa on ok-talosta.

Kuinka moni sitten asuu vuokralla, ja miksi? Ymmärrän sen, jos ei pankki myönnä lainaa. Mutta eikö muussa tapauksessa vähän niinkuin heitetä rahaa hukkaan?

Ja nuo sijoitukset mitä monilla on, mitä ne ovat? Ja miten vaikuttaa rahatilanteeseen?

Siis meillä esim. on sijoitusasunto, josta saadaan vuokratuloja > jotka menevät lainan lyhentämiseen. Sijoitusasunnon voi myydä pois, jos joskus tekee rahallisesti tiukkaa. Lisäksi rahaa kiinni tuhansia euroja osakkeissa. Lisäksi meillä on muutama säästötili jossa on n. 2000 +2000 euroa säästössä.

En nyt ihan ymmärtänyt, mutta siis näissä sijoituksissa meillä on rahaa kiinni, voidaan sitten käyttää jos joskus tekee rahasta tiukkaa..

Onko teillä muilla suunnitelmia pahan päivän varalle? Me ollaan pyritty ajattelemaan myös niitä,yilanteita, jos tulot tipahtaa. Varmaan vielä lisäksi jotain rahastoa laitan tulevaisuudessa pahanpäivän varalle, jahka nyt pääsis takaisin työelämään..

Bruttona 1700 e, nyt tosin äitiyslomalla... Mies tienaa Bruttona ~2000 e. Asuntolaina on, asutaan paritalossa. Itsellä tilillä ~500 e ja säästössä ~500 e. Miehen tilien painetta en tiedä. Lisäksi meillä on s-tilillä joku satanen jemmassa.

Mä saan opintotukea 300e kuussa, miehen tulot nettona keskimäärin 2800e. Tilillä mulla yhteensä joku 12 000 ja rahastoissa joku 10 000. Miehestä en ole varma, veikkaisin säästöiksi hänellä jotain 40 000 euroa. Lainaa meillä on 180 000, josta maksellaan nyt vielä korkoja vain kun opiskelen.

Kahden lapsen yh-äiti. Nettotulot on yhteensä noin 4500€/kk. Omistusasunnossa asutaan ja hyvin riittää rahat. Tilillä on ihan liikaa, noin 40 000€. Harkitsen sijoitusasunnon hankkimista, joten siksi rahat lojuu tilillä. Muut säästöt on osakkeissa ja indeksirahastoissa yms.

Käteen jää mulla n. 2500-2700e kuukaudessa + lapsilisät. Miehellä yrittäjän tuloa vaihtelevasti, mutta tällä hetkellä aika tiukkaa. Mulla ei ole säästöjä ikävä kyllä, koska elämäntilanne oli pitkään sellainen, että tulot olivat minulla pienet. Miehen säästöt käytettiin aika pitkälti talon rakentamiseen. Lapsilla on pankissa pesämunaa tulevaisuuden varalle. Pärjätään ja voidaan elellä ihan kivasti, mutta mun pitäis oppia säästeliäämmäksi, jotta saisin jotain turvaa pahanpäivän varalle.

Viime VUODEN "tulot" minulla oli noin tuhat euroa MIINUKSELLA.
Tämän hetken tulot muutama satanen kuukaudessa.
Olen yksityisyrittäjä ja asun omakotitalossa.

Suunnittelen firman lopettamista koska Kelasta saa peremmin rahaa.

Itse teen töitä, ulosoton jälkeen käteen jää n. 800€. Mies työtön, saa n. 900€. Todella tiukkaa on, en muista milloin ei olisi maha murissut nälkää. Joka kuukausi jännittää onko vara maksaa laskuja. Tällä hetkellä mun tilillä 2,38€, miehen tilillä 1,10€. Elämänilo on viime vuosina kadonnut kokonaan, muttei ole varaa käydä lääkärissä. Luonto varmaan korjaa heikot pois.

[QUOTE="Kiira";30750229]Itse teen töitä, ulosoton jälkeen käteen jää n. 800€. Mies työtön, saa n. 900€. Todella tiukkaa on, en muista milloin ei olisi maha murissut nälkää. Joka kuukausi jännittää onko vara maksaa laskuja. Tällä hetkellä mun tilillä 2,38€, miehen tilillä 1,10€. Elämänilo on viime vuosina kadonnut kokonaan, muttei ole varaa käydä lääkärissä. Luonto varmaan korjaa heikot pois.[/QUOTE]

Onko teillä lapsia?

Yhteistyössä