Mitä toivoa 1-v lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh?

Vieras
Ekat synttärit tulossa ja sukulaiset kyselee lahjatoiveita. Kiva että kysyvät, etteivät ostele turhuuksia. Mutta olen tosi huono pyytämään mitään. Nyt kuitenkin kannattaisi toivoa jotain tarpeellista ja hyödyllistä, mutta ei tule mitään mieleen...

Mitä 1-2-v tarvitsee?

Semmonen potkuauto, jonka päällä voi istua, tai sitten kävellä siihen tukien. Semmonen on ainakin meillä ollut hyvä. Kun ei vielä uskalla ottaa niitä ensiaskeleita ilman tukea, niin ton kanssa pääsee hyvin liikkumaan...

Plaston taaperokärry hyvä. Menee alkuun sisällä kävelytukena jos ei vielä kävele. Ja sen jälkeen hiekkalaatikolla ja pihalla monen monta vuotta käytössä millon mihinkin kuljetushommaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Publoja...meillä niitä on pyydetty 1v lahjaksi ja lapsi 6v10kk leikkii niillä edelleen.

:laugh: . Sorry.

Duplot on kyllä munkin ehdoton suosikki. Niitä kun ei ole koskaan liikaa, joten rauhassa voi kertoa saman toiveen monelle ihmiselle. Muutamat autot ja sun muut sopivat hyvin joukkoon.

Toinen taaperoille ja leikki-ikäisille sopiva lelusarja on Fisher Price Little People. Niitä on autoja, koteja, maatilaa, jne...

Kiitos vinkeistä. En tiedä yhtään mitä tässä tarvitaan kun lapsi kasvaa, eka lapsi siis. Duplot ovat hyvä ehdotus.

Lapsi kävelee jo, joten taaperokärryä ei tarvita. Lelujakaan ei tarvita, kun niitä on kaikki nurkat täynnä. Vaatteita tykkään itse ostella. Polkuauto on hyvä ehdotus. Sitten ajattelin sitä Aarnion Ponia, menee leluna mutta kiva muisto sitten myöhemmin.

Duplot jo mainittiinkin, ja toinen hyvä on Brion junarata. Siihen voi täydentää uusia osia jatkuvasti tulevina jouluina ja synttäreinä, ja kiinnostaa ainakin 1-10-vuotiaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Höh?:
Kiitos vinkeistä. En tiedä yhtään mitä tässä tarvitaan kun lapsi kasvaa, eka lapsi siis. Duplot ovat hyvä ehdotus.

Lapsi kävelee jo, joten taaperokärryä ei tarvita. Lelujakaan ei tarvita, kun niitä on kaikki nurkat täynnä. Vaatteita tykkään itse ostella. Polkuauto on hyvä ehdotus. Sitten ajattelin sitä Aarnion Ponia, menee leluna mutta kiva muisto sitten myöhemmin.

Ootko aatellut keneltä pyydät tuota Ponia? On nimittäin melkoisen hintava trendikapistus, ja mä kyllä vetäisin palon nokkaan jos joku multa sellaista lapselleen pyytäisi!

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Duplot jo mainittiinkin, ja toinen hyvä on Brion junarata. Siihen voi täydentää uusia osia jatkuvasti tulevina jouluina ja synttäreinä, ja kiinnostaa ainakin 1-10-vuotiaita.

Ei 1-vuotias osaa millään brion junaradalla vielä leikkiä. Mutta onhan noita muitakin Brion leluja.

Meillä poika sai potan 1-vee lahjaksi, sen BB:n helkkarin kalliin...en ymmärrä miten muovinen härveli voi maksaa niin paljon???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei 1-vuotias osaa millään brion junaradalla vielä leikkiä. Mutta onhan noita muitakin Brion leluja.

Meillä poika sai potan 1-vee lahjaksi, sen BB:n helkkarin kalliin...en ymmärrä miten muovinen härveli voi maksaa niin paljon???

Koska se on tuolimallia ja ergonominen selällekin. Meilläkin on se jo kaapissa odottamassa.

Pussilakanat ja Brion junarata ovat hyviä ehdotuksia! Ellei vielä ole käyttöä, niin lähitulevaisuudessa sitten.

Ap:hän sanoi että heillä on vauvaleluja nurkat ja pielet väärällään. Brion junarata on astetta kaukonäköisempi valinta, sillä lapsi kasvaa koko ajan (ylläri!!!). Meillä 1,5-vuotias oli jo kovasti kiinnostunut noista palasista ja rakenteli niistä torneja jne. ja ajeli junilla lattialla. Kauan ennen 2-vuotispäivää osasi jo koota rataa ja tykkäsi kovasti. Eikä kiinnostus ole ainakaan 5 vuodessa laantunut...

Mä pyysin aikoinani kirjoja (niitä ei ole koskaan liikaa), nuppipalapeliä, kahviastiastoa, ruokailuastiastoa.... Mitä jo oli tai mitkä oli/olis kivoja niin kauniit ruokalaput, kivat sukat/sukkahousut, potkuauto, nukenrattaat, duplot, hyrrä, muovinen työkalusetti, kylpypyyhe, lastenlevy, potta...

Ap:hän sanoi että heillä on vauvaleluja nurkat ja pielet väärällään. Brion junarata on astetta kaukonäköisempi valinta, sillä lapsi kasvaa koko ajan (ylläri!!!). Meillä 1,5-vuotias oli jo kovasti kiinnostunut noista palasista ja rakenteli niistä torneja jne. ja ajeli junilla lattialla. Kauan ennen 2-vuotispäivää osasi jo koota rataa ja tykkäsi kovasti. Eikä kiinnostus ole ainakaan 5 vuodessa laantunut...

Ei todellakaan ole mitään järkeä ostaa 1veelle vauvaleluja. Niiden elinkaari on niin lyhyt.

Se on totta että junarata on "K3". Taitaa olla niin, että junia ei ole testattu suursyömäreiden varalta. Meilläkin kyllä poika oli 1v3kk ekaa kertaa kun sillä leikittiin. Minä tein radan ja vuorotellen pistettiin junalle vauhtia. Sillat oli ihan huippu. Ei siitä kauaa mennyt, kun alkoi osata rakentaa itse rataa. Nyt 3veenä on ihan "pro". Tekee mutkia, siltoja, risteyksiä ja alkaa osata yhdistellä ne kaikki isoksi kokonaisuudeksi. Välillä haetaan äitiä etsimään kasasta juuri sitä tiettyä palaa, joka puuttuu välistä. Pitääpä pistää noita erikoisosia joulupukin listaan :D koiras-koiras ja naaras-naaras palat ja risteyspalat on kortilla.

Ootko aatellut keneltä pyydät tuota Ponia? On nimittäin melkoisen hintava trendikapistus, ja mä kyllä vetäisin palon nokkaan jos joku multa sellaista lapselleen pyytäisi!

Poni on tosiaan tuhansia euroja :laugh: 2320e http://www.finnishdesignshop.com/Eero_Aarnio-d-12.html?language=fi&country=72

Puppy meilläkin on M-kokoa ja ... se on sellainen hepan korvike - ei hirvittävässä käytössä. Äidin eli minun silmälle enemmän ilo. Se maksaa enää 150egeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Poni on tosiaan tuhansia euroja :laugh: 2320e http://www.finnishdesignshop.com/Eero_Aarnio-d-12.html?language=fi&country=72

Puppy meilläkin on M-kokoa ja ... se on sellainen hepan korvike - ei hirvittävässä käytössä. Äidin eli minun silmälle enemmän ilo. Se maksaa enää 150egeä.

Yhtä lailla multa olisi turha tulla pyytelemään 'vain' 150 euronkaan koristuksia....

Yhteistyössä