Mitä tukia saamme ja paljonko? (Äiti & lapsi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Eli siis, ymmärsinkö oikein että sossu takaa sen että minulle jää 600e vuokran jälkeen rahaa elämiseen?

Joo, kolmen kuukauden ajan. Sen jälkeen sinulle taataan 600euroa KOHTUULLISTEN asumismenojen jälkeen käytettäväksi.

Voisit laskea niin, että paljonko tulosi olisivat n. suurinpiirtein. Eli kotihoidontuki, hoitolisä ja mahdollinen kuntalisä?...lapsilisä yh-korotuksella on 146,60 ja sitten elatustuki... Tunnutte olevan miehenne kanssa ihan hyvissä väleissä...Oletteko puhuneet tuosta elatusavun suuruudesta?

Kävitkö jo laskemassa asumistuen määrän? Kelan sivuilta...?

Nämä kaikki kertovat tulojesi suuruuden ja voihan olla että sinun ei edes tarvitse sossuun mennä.

mmm: en ole vielä laskenut, ajattelin käydä kelassa mahdollisimman pian kysymäsäs asioista. Olemme juu miehen kanssa hyvissä väleissä, mies tosin ei tällähetkellä kykene maksamaan itse elareita, joten kela tulee maksamaan ne mulle.

Muakin nyt askarruttaa, ja olen yrittänyt ottaa netistä selvää, mutta jos jollakulla olisi helpompiselitteinen vastaus..
Eli, mulla on LA 7.10. Työsuhteeni päättyi syksyllä 09, eli olen työtön. Liiton rahoilla menen. Mitä teen, kun saan äitiysrahaa sen oliko se lapsen syntymästä 4kk, mitä muita tukia mahdollista saada? Entä kun tuet loppuvat, voinko anoa taas liitolta rahaa vai mitä..? Ihan pihalla kaikesta, apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Muakin nyt askarruttaa, ja olen yrittänyt ottaa netistä selvää, mutta jos jollakulla olisi helpompiselitteinen vastaus..
Eli, mulla on LA 7.10. Työsuhteeni päättyi syksyllä 09, eli olen työtön. Liiton rahoilla menen. Mitä teen, kun saan äitiysrahaa sen oliko se lapsen syntymästä 4kk, mitä muita tukia mahdollista saada? Entä kun tuet loppuvat, voinko anoa taas liitolta rahaa vai mitä..? Ihan pihalla kaikesta, apua!

Sä saat äitiys- ja vanhempainrahaa n. 9 kk lapsen syntymästä. . Lapsilisä yhdestä lapsesta on 100 e, sen saat tietty heti sit seuraavasta kuusta alkaen kun lapsi syntyy. Vanhempainvapaan (="äitiysloman" ) jälkeen voit jäädä kotihoidon tuelle, joka on n. 300e + mahd. hoitolisä 168 e.

Tai sit ilmoittaudut äitiysloman jälkneen taas työttömäksi ja saat liiton rahaa mutta tietty pitää myös olla valmis menemään töihinkin.

Yhteistyössä